Vezetnél már egy jót?

Teszt: BMW 330i M Sport - 2018.

2019.05.30. 06:08

Az ember próbálja elengedni az előítéleteket, de nehezen megy. Most meg itt a dicső 330i, ráadásul M csomag feszül rajta, nagy fék, über-tapadós gumi, dupladörgő, ami kell. És négyhengeres. Sokaknak már ez válóok, de sok autóipari dogmát megcáfoltak már az utóbbi években. A négyhengeres 3-as BMW is jó.

Időről időre befutja a netet egy videó, hogy készülnek a reklámok gusztusos kajafotói. Például a hamburger azért olyan magas és stabil, azért lógnak belőle olyan gusztán az összetevők, mert a hús, a buci, és a zöldségek közé egy kartonlapot csúsztatnak. Az megvan, hogy a reklámsör habja mitől olyan dús és tartós? Mosogatószappannal tuningolják. A méz, ami olyan gusztán ömlik rá mindenre? Motorolaj. A tej, ami lassítva folyik, és fehérebb mint bármelyik gleccser? Gipsz, miután bekeverik.

Vicces egy ilyen összeállítás, de egyik étel sem kevésbé finom, csak mert a reklámfotón csaltak. Keményvonalas BMW-s hozzáállás alapján az új 330i ordas csalás: nem hat, hanem négyhengeres, nincs hozzá kézi váltó, meg nagyobb, mint 18 éve egy 5-ös volt. Ja, és idő közben messze nem a 30i a polgári csúcsmotor. Tényleg, aki 20 éve az E46-ból vett egy M csomagos 30i-t, joggal hihette magát az élet császárának, hiszen volt egy kellemes méretű szedánja, erős, sorhatos motorral, minden földi jóval megrakva. A C Merci akkor éppen indentitásválságát élte, hiszen görcsösen próbált nem csak az idősek otthonából vevőt találni, az Audi A4 meg még nagyon Volkswagen volt.

Kapcsolódó
Menőségrecept

Menőségrecept

Úgy tűnik, ez az az autó, amire mindenki vágyik. BMW a legjobbnak tartott sorozatból, a legkellemesebb felszereltséggel, az egyik legbéemvébb motorral. 212 ezerrel az órában.

Sokáig azt hittem, hogy az E46-ost csak az utolsó igazi BMW klub önigazolási kényszere emelte magasra, de hajlok rá, hogy ott valamit tényleg komolyan eltaláltak. A siker olyan mértékben nőtt a a BMW fejére, hogy azóta minden 3-as bemutatójánál elsőként hangzik el a kérdés, hogy oké, de lesz-e olyan jó, mint az E46? Tavaly októberben, a Párizsi bemutatón aztán Klaus Fröhlich fejlesztési igazgatónak is bedobták a kérdést, akinek leszállt a lila köd, és annyit bírt mondani, hogy

Nem akarom többé ezt a szarságot hallani.

A levegő vélhetően csak annyira fagyott meg, hogy pár féldisznót is beakaszthattak volna tárolásra, de arról sokat elárul, mennyire terhes a BMW-nek a saját maga által magasra rakott léc. Itt most jöhetnének a lózungok a élményéről, meg arról, hogy a 3-ast mindig jó volt vezetni, tényleg úgy tűnik, hogy az E46-os 3-asban volt meg az a valami, amit tényleg keres az ember egy sportszedánban. Megvolt már minden az iparban, hogy igazán penge autó készülhessen, volt ügyes, soklengőkaros futómű, de még nem kellett hatalmas autót építeni. Ott voltak már a nagy szívómotorok, de még nem kellett szigorú normáknak megfelelni. Meg a legfontosabb, hogy a vevőket talán egy fokkal jobban érdekelte a vezetés, mint ma.

Megváltoztak a prioritások, az önfeledt csapatás és a vezetési élmény az újságírókat érdekli, meg azokat, akik vágynak ilyen autóra, de pénzük nem lesz rá, ellenben a kínai középvezetőnek fontos, hogy elférjen hátul. Például az új 3-as hatalmas: 4,7 méter hosszú, 1,8 széles, azaz nagyobb, mint az E39-es 5-ös BMW. Ez nyilván jó az utasoknak, jó biztonságnak, csak épp a csapatás nem az igazi már egy ekkora autóval. Becsülendő viszont, hogy mindössze 30 kilót hízott a hathengereshez képest, a G20 mindössze 1470 kiló.

Kapcsolódó
BMW 530d: 1,2 millió kilométer, egy tulaj, tizenhét év

BMW 530d: 1,2 millió kilométer, egy tulaj, tizenhét év

Találkozás a legtöbbet futott magyarországi BMW-vel, a gazdájával és a szerelővel, aki pontosan tudja, mi a hosszú autóélet titka.

Ilyen előítéletekkel ültem be a 330i-be, aztán szép lassan koptak a rossz érzések. Igen, nagy, de nem hat nehézkesnek, ami főleg a 320d után volt meglepő. Lehet, hogy ott is az elvárásokkal volt a baj, de az összkerekes 20d-t olyan volt vezetni, mintha minden métert unalommal teli fásultsággal tenne meg. A 30i-vel már a városi közlekedés is szórakoztató, és nem is kell eszetlenül tolni, hogy összeálljon a kép. A kétliteres turbómotor 258 lóerős, 400 newtonméter nyomatékkal, de nem is ez az érdekes, hanem hogy széles fordulatszám tartományban használható: 2000-től tol és 7000-nél szabályoz le, ameddig nyilván nem érdemes elforgatni, de 6000-ig egyenletesen húz. Csak a szintetikus motorhangot tudnám feledni. Amikor átkattintjuk sportba, elkezd dörmögni, de zavaróan, ráadásul az is fáj, hogy hangszóróból jön. Valamit kifelé is szól, hiszen a Sport gomb lenyomására egy pillangószelep nyit a kipufogóban, gázelvételre még finoman durrog is.

Kapcsolódó
Ez ma az ötös alá

Ez ma az ötös alá

Mint Golf a VW-nek, Corolla a Toyotának, Big Mac a McDonald'snak, oly fontos ez a 3-as a BMW-nek.

És amiért igazán jó tud lenni az autó, az a nyolcsebességes ZF váltó, ami mostanra tényleg van olyan jó, mint egy jobb duplakuplungos. Már csak abba is érdekes belegondolni, hogy egy másfél tonnás autó 5,5 másodperc alatt ugrik százra, de országúton egyáltalán nem fájdalom 8 liter körüli fogyasztással járni vele. És igen, szerpentinezni is nagyon jó, a változó áttételű kormány sokkal jobb, mint az előző szériában, pontos, gyors, még valami visszajelzés is van rajta. Kibírták, hogy ne ikszeljenek összkerékhajtást a tesztautó alá, és kevésbé szigorúra vett kipörgésgátlóval még velem is elhitette, hogy tudok vezetni.

Ezzel a viszonylag a kis súllyal már a 260 lóerő is szórakoztató, és az M csomaghoz tartozó négydugós fékekkel meg is tud állni, kezdem azt hinni, hogy ez a való életben kihasználható teljesítmény teteje. Szintén a sportosság miatt kerültek fel a Michelin Pilot Sport 4 gumik, amik annyira tapadnak, hogy az utcán már talán már indokolatlan is. Egyedül arra érdemes vigyázni, hogy melegek legyenek, mert hidegen mintha kevésbé tapadnának, mint egy átlagos abroncs.

A baj csak az, hogy a 330i tulajdonlás nagy része nem élvezetes kanyargás, hanem autózás, és ilyenkor sok eleme inkább kellemetlen. Az ülés például olyan kemény tömésű, hogy három napig állítgattam az oldaltartást meg a deréktámaszt, hogy ne fájjon két óra után. Nem különösebben sportos ülések ezek, valószínűleg a középértéket akarták belőni a skálán, de sokkal kényelmetlenebbek hét közben, mint amennyire tartanak hétvégén, megőrüléskor. A futómű is hasonló, a kis szintekkel még komfort állásban sem tud mit kezdeni, fekvőrendőrökön már nem csak azért szisszentem fel, mert a technikát sirattam, de a gerincemet is. A hosszú hullámokkal nincs baj, de a kisebb letörések komolyan fájnak.

A tesztautó 22 millióba kerül, ami bődületesen sok pénz, még úgy is, hogy egy szebb mosolyra ebből engednek kétmilliót. És nem azért sokallom, mert nem én vagyok a célcsoport, hanem mert beülve nem érzem azt, hogy ez egy drága autó. Érdekes, hogy a műszerfal egy kellemes anyagú, jó tapintású műanyaggal burkolt elem, mondjuk nem tudom, miért, hiszen ezt sosem tapizza az ember. Ellenben az ajtópanel felső eleme, amire feltámasztom a könyököm, az olyan, hogy utoljára egy Vitarának néztük el, slusszpoén, hogy nem egyezik a mintázata a műszerfaléval. Aztán a kardánalagút széle: ez rendes, kemény, kopogós műanyag, ezt az ember térdkalácsával rendesen közli is.

És zörög. Nem tudnám megmondani, hogy honnan jön, simán lehet, hogy a tetőablakból, de jól hallhatóan midig ott van, tipikusan az a hang, amit minden elköltött millióval egy kicsit jobban hallani. Viszont ettől hiába tekintek el, egy A4-es Audi után ez a belső méltatlan. Ami viszont stabilan kiadja, az az infotainment és a kezelőszervei, a hetedik generációs iDrive most már simán ott van Merci vagy Audi hasonló rendszerével egy ligában. A gesztusvezérlés továbbra is érthetetlen, nem hiszem el, hogy bárki stoppoló mozdulattal akar számot léptetni a kormányon lévő gomb megnyomása helyett. Az iDrive középső kezelője intuitív, forgatható, döntögethető, de a kijelző grafikája alapján teljesen átlátható és egyszerű.

A műszerfal helyén lévő nagy kijelző viszont továbbra is kihagyott ziccer, ugyanis ugyanannyi infót jelenít meg, mint egy analóg. Nem konfigurálható, fordulatszámmérő, sebességmérő, közte meg térkép, és ennyi. Oldalt még nézhetünk fogyasztást, meg gyorsulási adatokat, de nincs olyan testreszabhatóság, mint egy Audiban, ahol eltüntethető a két műszer, hogy kizárólag térképet nézzünk, vagy bármit, amit akarunk. Ellenben az infra szenzor stabilan ott van, és elég otrombán kiáll kijelzőből, ami onnantól mindig zavaró, hogy az ember egyszer kiszúrja.

13 millió forintról indul 330i szedán, nyilván ennyiért még lábbal kell hajtani, illetve nem, hiszen fapadosan ilyenhez nem lehet hozzájutni. Az M csomag 2,3 millió forint, metálfényezés 300 ezer, bőrcsomag félmillió, lézerledes fényszóró közel 700 ezer, szóval hamar összejön a 22 millió. Nem mondom, hogy fapadosban kérem, de például az M csomagot elhagynám, a 19-es kerekeket is, meg főleg az üléseket. Ha ezzel sikerül 15 millió környékére letolni, akkor megéri, hiszen egy baromi jól vezethető, tágas autónk lesz, egy nem olyan fényes beltérrel. Nagyon várom a hathengereseket, de most úgy tűnik, mintha az egész autót ezekre a 200-250 lóerő környéki négyhengeresekre optimalizálták volna, lehet, hogy trükk de működik. Hiszen a hamburger is finom, annak ellenére, hogy nem olyan, mint a fotón.

Az oldalról ajánljuk

Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
  • Közélet

Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál

Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?

2 órája
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Neked ajánlott