Fogyasztás: 1 liter/500 km – olajból

Használtteszt: Opel Astra H Caravan 1.6 - 2007.

2019.02.07. 15:49

Nagyon érdekes autóba botlottunk, amely a korszak Opeljeire jellemző magas olajfogyasztást produkálja alacsony futásteljesítménye ellenére. Az Astra H, pláne ezzel a motorral az egyik legnépszerűbb használt autó Magyarországon.

Úgy gondolom, egy Opel Astra H nem lehet nagy mellényúlás, ha normális áron, normális tudású autót keres valaki a mindennapi családszállításhoz. Még speciális igényei is lehetnek a vásárlónak akár a karosszériaforma, akár a motor tekintetében, hiszen 3-4-5 ajtós, kombi, illetve kabrió is készült a típusból, továbbá a kis benzinesektől a dízeleken át az erős benzines turbókig mindenféle motorral gyártották. Konkrét autónk egy 2007. januári, Z16XEP motorkódú egyhatos, benzines kombi, vagyis Caravan.

Az autó ötéves korában került jelenlegi tulajdonosához, akinek döntésében nagy szerepe volt az alacsony futásteljesítménynek. Tapasztalatlan használtautó-vásárlóról van szó, hiszen ez élete második autója, az első a családból érkezett első tulajos darab volt, amely gondmentesen szolgálta, és tette volna ezt tovább, azonban az autó kora miatt mennie kellett.

Örömmel hajtott haza az Opel márkakereskedés használtautó-kínálatából vásárolt Astrával. Éppen a vásárlás éve, azaz 2012 volt az az év, amikortól jegyzik a hivatali eseményekkor (műszaki vizsgák és átíratások) az adott autók futásteljesítményét - korábbról viszont nincs ilyen adat.

Így használd a csalólebuktató rendszert

A használt autók magyar rendszámát megadva te is ingyen ellenőrizheted, hogy nem akarnak-e átverni a vásárláskor. Óratekerés, roncsfeltámasztás? Ebből a videóból megtudhatod, hogyan működik az ellenszer. 

 

Rögtön elvitte szervizbe egy átvizsgálásra, ahol a szerelők felvetették, hogy előfordulhat, hogy tekert az autó. Azonban a gyanút nem tudták hibával alátámasztani, csupán a vezetőülés háttámla és oldalpárna kárpitszakadása volt az a két jel, amely megkérdőjelezhette a hetvenegynéhány-ezres számlálóállást.

Költségek
Vagyonszerzési illeték: 63 250 Ft
Forgalmi engedély: 6000 Ft
Törzskönyv: 6000 Ft
Eredetiségvizsgálat: 18 500 Ft
Regisztrációs adó: 50 433 Ft
Rendszám: 8500 Ft

Amúgy minden kerek volt az Astrán. Sérülésmentes karosszéria, szépen, egyenletesen húzó motor, koppanásmentes futómű. Ráadásul a szervizfüzete is végig vezetett, márkaszervizi pecsétek követték egymást. Így hát a szerelői gyanú elmerült a tegnapban és elkezdődött a kombi családi szolgálata.

Törésteszt

Az Opel Astra H már a passzív biztonsági verseny közepébe érkezett, így alaposan felkészítették, hogy jó eredményt érhessen el. Meg is kapta az EuroNCAP ötcsillagos minősítését a felnőttek védelmére, de a gyermekvédelemben is jól szerepelt a négy csillaggal. A gyalogosvédelem szempontjából akárcsak a korszak legtöbb autója, leszerepelt, hiszen csak egy csillagot kapott. Akkor még nem találták meg a megoldást erre a feladatra. A felhasználók tapasztalatai szerint is erős konstrukció az Astra, kategóriájában az autósok is a biztonságosabb járművek közé sorolják.

Kihasználva a ma rendelkezésre álló történeti lekérdezési lehetőséget, lekértük a kocsi előéleti adatait a Jármű Szolgáltatási Platformról. Szerencsére egy 2010-es műszaki vizsgán is lefényképezték a kilométerszámláló állását, ami akkor 47 243-at mutatott. A következő adat 2013-as, akkor 84 971 km az érték: az esemény ami kapcsán ez utóbbi értéket bejegyezték, az a műszaki vizsga, az első, amelyet a mai tulajdonos bonyolított.

A további adatok kevésbé relevánsak az előélet szempontjából, viszont érdekesek használati szempontból. 2015-ben 112 727-et mutatott az óra, 2017-ben 142 715-öt, ma pedig 148 934-et. Persze az a kérdés, hogy a korábbi öt évre valós volt-e a 70 000 kilométer körüli érték. Hihető, hiszen az évi 14 ezer teljesen átlagos. Hacsak nem hajtották utazó cégautóként, vagy ingáztak vele Debrecen és Budapest között.

A jelenlegi tulajdonos a harmadik a sorban, tehát az autó első öt évében két előd nyúzta. De nyúzta vajon, vagy csak szimpla Opel konstrukciós átok ül a kocsin? Ugyanis a használat éveivel a jelenlegi tulajdonos észrevette, hogy egyre többször kér a kocsi motorolaj-utántöltést. Rendszeresen vitte szervizbe, ahol azt a választ kapta. ez a motor ilyen.

Na de annyira ilyen, vagy olyan, hogy mára ötszáz kilométeren iszik meg egy liter kenőanyagot. Beszélgetéskor kiderült, hogy elsősorban a városi üzemben nyeldekli a motor az olajat, és előfordult olyan békés autópályázás, amely után nem kellett utántölteni. Azonban, mivel viszonylag rövid az ötödik fokozat, a gyorsabb autópályatempón, tehát 130 km/h tartásakor, amikor úgy 3500-at pörög a főtengely, beindul a kenőanyagégetés a városi szinttel azonos mértékben.

Alkatrészárak
Légszűrő (Man-Filter) 4854 Ft
Pollenszűrő (Mann-Filter) 6724 Ft
Első fékbetétek (Textar) 15 916 Ft
Első féktárcsák (Textar) 26 989 Ft
Szelepszár szimmering készlet (Glaser) 15 350 Ft
Hengerfejtömítés (Elring) 10 903 Ft

Utánaolvasva és kérdezve a dolognak mindenhonnan azt az információt kaptuk, hogy bizony ezek a motorszériák olajfalók. A megkérdezett két szerelőműhely, akitől a tulajdonos javításai ajánlatot kért, egybehangzón a hengerfej-felújítást javasolta, a fővárosi 250 000, a vidéki 150 000 forintért vállalva a munkát. Az ő véleményükkel egybecseng a netes fórumok Opel-tulajdonosainak és szerelőinek a tapasztalata is.

Mindebből viszont az szűrhető le, hogy az olajfogyasztás nem kell, hogy a tekert előélet jele legyen, a másik jel is feloldható, hiszen a szakadt ülést okozhatta egy sokat ki-beszálló túlsúlyos tulaj is.

Elvittem az autót próbakörre, mert érdekelt a kérdés, és az autó átlagos elhasználtsági szintjének a megállapításához kell a vezetési próba. Az autón van több kis sérülés, látszik, hogy használják, és az a használat elsősorban városi – erről vallanak a karcok, a parkolói adok-kapok nyomai. Belül mindene megvan, semmi nem törött vagy repedt, ép a váltószoknya, a bőr váltógomb szintén, és a bőrkormány kopottsága is megfelel a számlálón lévő kilométerértéknek.

Piaci helyzet

A héten jött a hír, hogy 515 000 Opel fut a magyar utakon. Ennek megfelelően a márka legkelendőbb típusából, az Astrából is akad szép számmal, és sok van közülük eladósorban.

Astra H-ból jó 1200 darabos a kínálat, melyek közül több mint hatszáz benzines. Az eladó autók negyven százaléka kombi, amelyek két ötöde benzines. A benzinesek derékhada a cikkben is szereplő 1,6 literes szívómotor, amely 105-115 lóerős változatokban került az autóba, évjárattól függően. A benzines kombik belépő árszintje 700 000 Ft, és ez az induló évjáraté.

Ahogy az árban lépkedünk felfelé érdekes módon nem elsősorban az évjárat módosul, hanem a futott kilométerek száma. Mintha a kombi benzines astrások őszintébbek lennének, vállalják a 300 ezret meghaladó, sőt 400 ezret közelítő futásteljesítményeket is, annak ellenére, hogy ezek a három évvel idősebb, de 200 000 km körül futottak árszintjén szerepelnek. Ez egy jó piaci értékmozgás. Egymillió forintot elérve a derékhad évjárata 2006 körüli, de van a 300 000 km feletti autó 2009-ből is ezen az árszinten. Ezzel szinte el is értünk a gyártás végi évjárathoz, ami nem jelenti viszont, hogy ne lennének drágább Astrák. Egyrészt Classic III néven ezt a modellt is tovább gyártotta az utódja mellett a gyár, másrészt a szép állapotot, igazoltan alacsony futásteljesítményt egyre emelkedő árral honorálja a piac. 1,3 millió forint fölött már inkább a 180 000 km-et nem meghaladó futásteljesítményű autók szerepelnek. Korai gyártásból másfél milliós árra is fel tud kapaszkodni Astra kombi, például, ha a ritka 200 lóerős egyhatos turbó hajtja. A 2010-1012-es gyártású autók 1,6 millió fölötti, a kínálat legdrágábbja a cikk írásakor 2,4 millió forintért egy 2009-es évjáratú 1,6 literes turbómotoros Caravan.

A szakadásán túl más nyűgje az ülésnek sem volt, nem lötyögött, nem volt kiülve, pedig a jelenlegi tulajdonos is a magas emberek halmazába tartozik. A motor szépen indul, egyenletesen húz, hirtelen gázadásra nem torpan, gyorsít az előírás szerint. A tulajdonos egy hibajelenségre hívta fel a figyelmemet, hogy huzamos autópályázás után letérve a pályáról, megállás, vagy erősebb lassítás után már többször előfordult, hogy a motor gázadásra fulladt. Félre kellett állni, leállítani, és újraindítással helyreállt a lelki világa, újból használható lett, mint 5 perccel előtte.

Mivel a városban autóztunk, ilyen tapasztalatot nem szereztem. A kocsi kormányzása is pontos, nem kopott a kormánymű, a futómű is stabil, jók a gátlók, a gömbfejek. Tehát mint a kocsi megvásárlásakor, most sem utal semmi egyéb bűnjel arra, hogy az autó első öt évében mókoltak volna az órájával. Megkérdeztem a tulajdonost, hogy mi a terve a kocsival? A válasz, használni tovább, majd ha eladósorba kerül, beszámíttatni egy újabba.

A javíttatás kérdésköre kényes, mert mi van, ha mást is találnak és nem áll meg a vállalási összegből. Az autó piaci értéke 1,2 millió forint körüli, tulajdonosunk biztonságosabb megoldásnak találná úgy eladni az Astrát, ha eljön az ideje, hogy a hibajavítás tervezett költségét levonja az árból. Persze addig a kocsinak működnie is kell, mert nem tervezettként is beköszönhet a javíttatás, és mégsem lesz igaz, hogy Opel sose kop el. Bár az elkopást akadályozza a komoly felsőkenés, amit kap, hiszen az egy liter olaj ötszáz kilométerenként valahol távozik, és olajfolyásnyom nincs se a motoron, se alatta.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

12 perce
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18