Megremegtek a falak, egy irányba fordult minden szempár, egy pillanatra még tán a csap sem csöpögött: ALAPMOTOROS TESZTAUTÓ JÖN!!! Ritka alkalom az ilyen, meg kell becsülni, különben honnan tudnánk, mit vesznek az emberek?

Aztán persze a kezdeti lelkesedés lelohadt, hiszen kiderült, hogy a Kia Ceed 1,4-es motorján mégis lesz egy turbó. Ezzel nem vagyunk sokkal beljebb, hiszen a valódi vevők vélhetően nem egy ilyen, jól felszerelt, 140 lovas TGDI-t fognak megvenni, pláne hétgangos automatával. Utóbbi 7,5 millió, a fapados viszont 4,5, bár ez természetesen óriásplakát-ár. Ha valaki vett az 1,4-es szívóból, jelezze, szívesen kipróbálnánk, a turbós motort már ismerjük a kompakt változatból.
Amekkorát nőttek az autóink, most egy ilyen jól hangolt 1,4-es turbómotor tud nagyjából bármit jól mozgatni az A6-os Audi méretosztályán innen. 140 lóerő és 242 newtonméter, utóbbi már 1500-tól. A hétsebességes duplakuplungos váltót ehhez is hangolták, probléma csak az indulásoknál van: bizonyos helyzetekben sokáig engedi felpörögni a motort, mielőtt összeengedi a kuplungot. A természetes reflexek miatt ilyenkor még lejjebb nyomjuk a pedált, viszont amikor összefog, nagyon elindul, ilyenkor az ijedtségtől a sofőr leugrik a gázról, vagyis megy a bólogatás.
Ha már mozog az autó, a váltó magára talál, bár ilyenkor sem fogja elvenni a Porsche 911-estől a legjobb automata díját. Nem reagál gyorsan, de simán lehet, hogy csak mert annyira nyugodtan közlekedtem vele, hogy a váltóvezérlő-szoftver hozzászokott a lajhárkodáshoz. Simán benne van, hogy két nap száguldozás helyretenné, viszont így tényleg alig fogyaszt. Országúton 90-100-as tempóval, kevés várossal 6,5-7 liter között kért, ami főleg annak fényében volt megdöbbentő, hogy a dízel-hibrid Kia Sportage ennek inkább a másfélszeresét fogyasztotta. És annyira, de tényleg annyira csendesen és simán jár, hogy azt egy sokhengeres Audi is megirigyelné.
És ha már SUV-ok: a hobbiterepjáró vásárlásra a leggyakoribb indok, hogy az embernek kell a hely, és hát ha valamiben, ebben tényleg kiemelkedő a Ceed. 600 literes a csomagtartója, ledöntött ülésekkel pedig 1700. És nem holmi zegzugos, trükkös üregekből összerakott 1,7 köbméter ez, hanem rendesen pakolható barlang, nem is szabad akárhol nyitva hagyni, mert a végén még leszáll benne egy Antonov. Tegyük fel, hogy némi kereskedői nyomasztás után mondjuk 5,2 millióért hazaviszünk egy kombi Ceedet. Tudják, hogy a mindenkori csomagtér-harpagon, Škoda Octavia Combi honnan indul? 6,6 millióról, és az is csak 10 litert ver a Kiára állított hátsó üléssel, 40-et döntöttel.
A Ceeddel egy időben járt nálunk egy C Merci kombi, a Kia még amellett is nagynak tűnt, ráadásul azt nem lehet 1480 liter fölé bővíteni, tehát légköbméter/forint alapon a Ceed kombi tuti tipp. Jól mutatja az általános növekedést, hogy egy E39-es 5-ös BMW Touring is mindössze 1525 literes lehet. Akinek már zúg a feje a számoktól: a 27,5 colos kerekű hegyi bringám könnyedén befért és még mellé is feküdtem, tehát ordas nagy.
A hátsó ülés 40:20:40 arányban borogatható, tehát ha bent is van a bringa, még egy ember akkor is be tud ülni hátra, de például hosszú dolgokat is vihetünk úgy, hogy két hely megmarad. Rendelhető csomagelválasztó rendszer, ez már-már audisan drabális fémelemekből építkezik. Kampók, rögzítőfülek, lámpák, az ember szinte kedvet kap egy háztáji speditőr cég megalapítására, annyira kívánja a pakolást a Ceed kombi.
A puszta méreteinél egy megragadóbb tulajdonsága van, a kényelme. Nyilván belejátszott a 16-os kerékre húzott pufi téligumi, de úgy hajókázott, hogy már szinte sok volt a jóból, lehet, hogy a peres nyárigumival adja ki a jó kompromisszumot. Egy hasonlóan motorizált Golf vicsorgó hülyegyereket csinál az emberből, a Kia inkább szedál. Ha kell, akkor megindul, bár az automata furcsa módon lomhább a kézi váltósnál. A kombi gyorsulási adatai még nincsenek meg váltókra lebontva, de a kompaktnál így alakulnak: a kézi 9,2 másodpercet gyorsul, míg az automata 10,1-et, bár aki ebben az autóban a 0-100-ra hegyezi, az háttal ül a mozivászonnak. A kényelmes légkörbe amúgy is jobban passzol a kuplungolás hiánya.
Úgy általában a tapintható minőség nagyon jó, még ha nem is olyan elvágólag, mint egy Golfban. Vannak rendes, fizikai klímakezelő gombok, és a kijelzőn sem nehéz eligazodni. A zongoralakk mennyisége sem fáj, és a kormányra zsúfolt kismillió vezérlő is könnyen, gyorsan tanulható. És még hátra is bele lehet ülni.
A Ceed kombi annyira józan választás, hogy az már rémisztő: jól fogyaszt, jól megy, a csomagtere pedig akkora, hogy azt már simán privatizálná pofátlanabb oligarcha. Nem tudnék érvet felhozni ellene, ha valakinek kell a hely, de irtózik a hobbiterepjáróktól, akkor nem tud mellélőni. Ez egy minden létező racionális szempont szerint normális autó, amihez ugyanúgy jár a 7 éves Kia garancia. Semmitől nem esünk hasra, csak minden pont jó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
