A luxusmárka valahogy nem akar bejönni az európai piacon. Jó, ha az Audit a Volkswagen luxus-márkájának tekintjük, akkor igen, de ott azért komoly eltérések vannak. Viszont a luxusmárka császárai, a japán gyártók is inkább csak Amerikában értek el sikereket. A Citroën-féle DS viszont ott támad, ahol a legnagyobb az esély a sikerre: a hobbiterepjárók mezőnyében.

Sosem fogom megérteni, mitől lesz menő egy autó. A BMW például nagyjából mindegy, mivel próbálkozik, a siker borítékolható. Ott az X2-es, amitől mi nem ájultunk el, viszont a nép imádja, hiszen ott a logó az elején. Meg az oldalán is. Vagy a Volkswagen tetszőleges modelljei: ár/érték arányban a KIA/Hyundai többet ad, de a magyar ember hamarabb mondana le a nemzeti sportnak számító panaszkodástól, minthogy elengedje a VW bármely termékét.
A hintalóból is X6-ost csinálnak
Vannak autók, amik igazából a gyárnak kellenek, nem a fogyasztóknak. Ilyen az X2-es is, de ez nem zárja ki az üzleti sikert, sőt.
Hogy történelmileg alakult így, vagy a génjeinkben van, nem tudom, de a DS a magyar piac tekintetében látszólag tutira megy: úgy néz ki, mint egy Audi. A fényszórók belelógnak a maszkba, ahogy ma divat, a maszk formáját is láttuk már pár helyen, de ahogy ez a kettő meghatározza a DS 7 elejét, abba még Ray Charles is belelátja a Q5-öst. Pedig a részletek határozottan ütősek. A forgó fényszórófoncsorokat csak passzívan lehet megélni indításnál, de a furcsa, 3d-s hatású hálós hátsó lámpák pont csak annyira mások, hogy még esztétikusak legyenek, ne öncélúak.
A baj csak az, hogy ugyan abszolút értékben a DS 7 Crossback nem nagy hiszen a 3008-as Peugeot platformtársa, viszont elég drabális, hogy a sok kis tetszetős részlet eltűnjön rajta. Túl nagy vásznat akartak túl kevés festékkel befedni, vagy tudom is én, de legalább meg kellett volna tartani a DS 3 B-oszlopba növesztett fordított cápauszonyát. Ez így most csak egy nagy, inkább krumpliszerű, mint stílusos SUV. Ugyanakkor meg tudom érteni, aki kívánja, mert az egyre homogénebb mezőnyben még mindig kirívó, és hát ezzel a morcos ábrázattal a belső sávot is lehet takarítani.
Ajtónyitás után válik érthetővé a mérsékelten elspórolt külső, hiszen mindent, de tényleg, az utolsó morzsányi kreativitást is belülre összpontosították. Nem kell azonnal az autóbelsők megreformálására gondolni, hiszen van két ülés, hátul egy pad, meg a műszerfal, szóval a szokásos. Viszont ahogy ezeket előadják, már odacsap. A franciák borzasztóan érzik, hogyan legyen valami más, stílusos, de úgy, hogy egy percre se lépjék át a giccs határát. Szép homogén tömb az egy ívből hajlított műszerfal, amely törés nélkül megy át a kardánalagútba.
Az Alcantarából nem lehet túl sokat használni, így meg, hogy a zongoralakkot minimalizálták, nincs miért panaszkodni. Igen, a telefontartó takarólemeze csukott állapotban kicsit csálé, de legalább ennyi kell a francia nemzeti öntudat meghatározásához. Ehhez is jár konszern többi termékéből ismert űr-fagyiskanál előválasztó kar, de talán még semmiben nem volt ennyire otthon. Volt, aki szerint a beltér bauhaus elemekből építkezik, de az biztos, hogy a kapcsolók már inkább az art decóra hajaznak, a rombuszmintás görgetők már egyértelműen a szecesszióra utalnak.
És valahogy mégsem sok. Nem éreztem magam hipszternek, mint egy BMW i3 újrahasznosított fair trade világában, de a volkswagenes unalomtól sem kell tartani. A kijelzők is belesimulnak az autó szellemiségébe, a műszercsoport helyén itt egy panel van, rajta pedig a dizájnhoz passzoló, de még mindig baromi ízléses grafika, egy rombusz képzeletbeli oldalai mentén futó sávokból épül fel. A középső kijelző hasonlóan megoldott, viszont szégyenletes, hogy az ötletbörzébe nem fértek bele a klímaszabályzók, azt továbbra is tapizni kell.

A menü átlátható, szép, és ugyan alkalmanként megröccen, elakad, de alkalmas az együttélésre, hiába nem egy mérce például egy Audiéval. Egyértelmű közönségkedvenc viszont a szellőzőrostélyok közül motorindításra előforgó klasszikus, analóg óra. Ez egy B. R. M. ami nekem mint versenyautó-gyártó volt meg, de nem, a három betű a Bernard Richards Manufacture rövidítése. A cég 2003 óta gyárt borzasztóan drága karórákat, a 3,4 millió forintért kínált modelljük még inkább a kínálat közepe. Tekintve, hogy a DS 7 alapára valamivel 10 millió forint felett lesz, nem tartok tőle, hogy valódi automata szerkezet kerül majd a műszerfalba. A márkára jellemző lyuggatott mutatók és extravagáns számlap – valószínűleg ez jön az órás cégtől, hasonlóan, mint a Mercedes-Schaffhausen együttműködésnél, ahol a mechanika egy taivani gyártósorról jön. Ettől függetlenül már az is show, ahogy kinyílik, meg maga a vekker is mutatós.
Vennél órát a kocsidba 43 millió forintért?
Csak mert megteheted. De melyik kocsiba vehetsz órát egy S Merci áráért?
Érdekes módon a DS 7 nem volt átütően kényelmes, főleg úgy, hogy a C5 Aircrossból szálltam ki. Annak az ülése maga a krémes nirvána, olyan puha, és ölelgető, hogy az ember szinte beleolvad. Ehhez képest a DS csak simán semmi különös, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy a konkrét autó egy sportcsomagos kiadás, a mezei darabokba lényegesen puhább tömés jutott. Elöl ezen felül kérdés sem merül fel a kényelem kapcsán, hátul is legfeljebb a kicsit magas padló érezteti hatását térdízület magasságban. Viszont kardánalagút nincs a hátsó pad előtt, ami mindig jó, ha valaki középre száműznek.

A szokatlanul lendületes hátsó tetővonal viszont azzal jár, hogy bár a fejtérrel nincs baj, de a hátsó ablak elég szűk, erre hagyatkozni tolatásnál necces, viszont prémiumság ide vagy oda, a négykamerás panoráma minősége utoljára egy generációval ezelőtt ment volna el. Van viszont csomagtér, 555 literes, tálcával szeparálható csempész-rekesszel, a padló szemre vagy 10 kiló kokaint elnyel, igaz, a variálható padló feláras extra.
A legtöbb hobbiterepjárónál meglepődünk, mekkorát lehet vele autózni, legyen az Porsche Macan a gyors SUV-k között, vagy a Seat Ateca a lakossági vonalon. A DS 7 az utóbbi ligájában jó, annyiban tud többet a legtöbb kategóriatársánál, hogy az állítható csillapítású futómű nagyon tág határok közt működik. Tud libegősen kényelmes lenni, ebbe besegít az útfelületet feltérképező kamera, de igény esetén rendesen betámaszt a kanyarokban. A Hyundai Santa Fével egyszerre vittük ki, annál lényegesen személyautósabb volt, a koreai inkább a tradicionális hobbiterepjárós mackósságot adta elő.
A konszern-joker 1,6-os turbó most 225 lóerős, elég jól mozgatja az 1,4 tonnát, viszont nyolc sebesség ide vagy oda, nem lennék meglepődve, ha tartós autópályatempó mellett kajálgatna ezzel a homlokfelülettel. A váltó viszont emlékezetesen jó, gyorsan vált, finoman, ráadásul többnyire akkor, amikor az ember számítana rá. Látatlanban a 180 lóerős dízel lehet a jó választás, főleg, ha azt is ilyen jól sikerül összehozni az automatával. Aki pedig tart tőle, hogy a BlueHDi-ből kiszállva elítélni a lakópark igényes közönsége, az várjon a hamarosan érkező konnektoros hibridre, ott grátisz összkerékhajtás is lesz, hiszen a villanyamotorok majd oda hajtanak.

Akármennyire is drukkolok a DS 7-nek, nem hiszem, hogy sikert érhet el a hazai piacon, ráadásul egyetlen kereskedése lesz itthon a márkának. Kell egyfajta mentalitás, hogy be lehessen fogadni a a formai megoldásait. Az első pár órában nekem sem állt össze, de minél többet nézem a belteret, annál jobban rajongok érte. Szerintem például a Louis Vuitton cuccok elég jobbágyul néznek ki, de az utolsó parlamenti képviselő is tudja, hogy sokba kerülnek, így viszik. Tessék, a DS 7 az ellen luxusmárka: zseniálisan kinéző beltér mellé jár egy nem is olyan félelmetes vételár.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
