A hely a legnagyobb luxus
Teszt: Mercedes-Benz V 250d Marco Polo – 2018.
Ne szégyelljék, hogy kicsit elvesztek az utóbbi időkben a Mercedes típusjelöléseiben. Már nem 2500 köbcentit takar a 250-es jelölés, ezt már megszokhattuk a BMW esetében is, de átlényegültek korábbi modellek. Régebben a haszongépjármű kategória a Vito volt, jobban felszerelt és kényelmesebb, személyautósabb változata a Viano. Utóbbi eltűnt a palettáról, lett helyette a személyszállítós Vito Tourer, és megjelent a személyautós V osztály.

A Vito Tourer és a V osztály eléggé hasonlítanak, de csak kívül. Belül a V osztály már sokkal személyautósabb, jobb a hangszigetelése és teljesem más a műszerfala. A V osztály inkább a személyautókra hasonlít, onnan vettek át kezelőszerveket, paneleket, a Vito Tourer inkább a Sprinterből lopott pár kezelőt, például a klíma panelt.
Sokat vártam, azt is kaptam
Vajon sikerül-e a Vianót vagy a Multivant túlszárnyalni?
A V osztály modelljei között speciális a Marco Polo változat. Alapváltozata szerényebb felszereltségű, mint egy Exclusive V osztály, azonban olyan extrák rendelhetők bele, mint gázrendszer két főzőhellyel, állóhelyzeti fűtéssel, 230V-os rendszer, vízrendszer mosogatóval, víztartállyal, saját szivattyúval.
A tetején Westfalia gyártmányú kiemelhető tető, amely alatt két személy részére kényelmes, memóriaszivacsos, rugós matrac van. Ez csak a Marco Polóba rendelhető, erről rögtön megismeri a különleges modellt.
Az utastérben is ki lehet alakítani egy ágyat a hátsó háromszemélyes üléssorból és a csomagtartót osztó polcból, de ez inkább szükségmegoldás, a fenti sátortető kényelmét meg sem közelíti. Ez az üléssor kényelemre és biztonságra van kihegyezve, isofix gyerekülésrögzítő pontokkal.
Az utastérben az üléselrendezés 2+2+3 rendszerű, ahol a második sor ülései fordítva, tehát a menetiránnyal szemben is berakhatók. Nekem, ex-Viano tulajnak, minden ismerős. Autótesztelőnek semmi nem jelent akkora örömet, mint amikor az ember észreveszi a fejlődést a korábban kritizált részeken. A V osztályon nem is kell keresni. Az ülések rögzítő- és kioldókarjai ugyanúgy működnek, de erősebbek lettek, könnyebb ki- és beakasztani, jobb fogás esik rajtuk. Az ócska, eltörő, bonyolult és sok darabból álló italtartók leegyszerűsödtek, de masszívnak és örök életűnek tűnnek. Még a sprinteresek és vitósok rémálma, a lefittyedő könyöklő is határozottabban kattog, mintha a tartósság ígéretét hangoztatná.
Jött az ukrán, és megvette
Nem volt ideje megmelegedni nálam a Mercedes Vianónak, másfél év és mennie kellett.
Sajnos a padló rögzítősínje maradt - aki nem tisztítja ki rendszeresen, csúnyán megjárja, mert a két sín egymástól függetlenül is tud mozogni, és nem párhuzamos állásban megszorul, ami a kiszerelt ülés visszahelyezését nagyon megnehezíti. Ott vannak a padlón a jelölések, hogy hol kell állni a síneknek, mielőtt a sárnehéz ülésekkel elkezdünk látványosan szenvedni, ezt csekkoljuk le. Mert szenvedés az lesz, garantálom. A középső üléssor fűtött és szellőztetett ülései, bennük a feszítős biztonsági övvel nagyjából 50 kg-osak, ezeket illesztgetni, pozicionálni az én cross-fit edzéseket látogató 90 kg-os testemnek is kemény, izzasztó kihívás.

Az ülések teljes értékű darabok, annyi kényelemmel, mint az első két ülésen, a harmadik sor már kicsit fapadosabb, de még mindig a Vito Tourer ülései felett áll. A modell csak közepes tengelytávval rendelhető, ami nem kevés, mégis hiányzik az extra hosszú tengelytáv, mert a középső sor lábterénél jól jönne. Amikor azok a menetiránnyal háttal vannak, akkor nagyon szűk a hely, az elsőket kicsit előre kell tolni, hogy legyen használható "tárgyalónk".
Hatalmas. Erős. Mercedes. Kéne?
A maga öt méter feletti hosszával ez a közepes Merci-busz. Szerintük az R-osztály utódja is, de a valóságban köze nincs hozzá. Ebben a kategóriába még van mit tanulniuk.

Az autóban a 250-esnek csúfolt, valójában 2143 köbcentis, dupla turbós dízel volt. Ez 190 lóerős, az Euro 6-ot csak AdBlue adalékkal tudja. A maximális nyomatéka 440 Nm egészen lentről és egy 7 fokozatú 7G-Tronic Plus automata váltó volt benne, négykerékhajtással (4matic).

Az önsúly vagy a teljesítményrabló összkerékhajtás, esetleg a váltó Economy és Comfort módban történő lustasága miatt én azt tippeltem volna, hogy az autó körülbelül 140-150 lóerős, ahhoz képest viszont a 9-10 literes átlagfogyasztás kicsit erős. Van az automatának sport módja is, ahol jobban ugrik, tovább forgatja a fokozatokat, de valahogy nem illik az összképbe, nem jó így használni az autót, idegesítő. A motorzaj nagyon kevés, még hidegen sem igen jut be, a széles és nagy kerekek gördülési zaja inkább, de összességében 100-130 között sem szélzaj, sem motorhang nincs, szépen siklunk, a rugózás is kellemesen komfortos. A fék a két tonna feletti önsúly ellenére is jól lassít, nem melegszik el normál használatnál.
Az autó nem tagadhatja haszonjármű származását, de a tervezők okosan maszkoltak minden erre utaló jelet. Úgy ülünk benne, mint a Vitóban, de az ülés már sokkal jobb, egy szebb műszerfalat nézünk, csendben és kényelemben ülünk, mindenképpen személyautós a komfort. Az általános minőség is príma, és nem csak a haszonjárművekhez, hanem a prémium személyautókhoz képest is. Nem zörög, nem nyikorog, nem kattog, szépen kattan, szépen csukódik, nem lötyög. Külön kiemelném a hátsó utasok hűtés és fűtését, mert ezt prémium gyártók is nagyon félvállról veszik, de a V osztályban erre nem lehet panasz. Külön állítható minden és a számos tető befúvó hamar jó klímát csinál hátul hang és huzat nélkül.

Sajnos a tesztautóba nem rendeltek víz és gázrendszert, csak a tető volt, mint igazi Marco Polo-részlet. Ezen felül a felszereltség parádés, bőr belső, fűtött és szellőztetett négy ülés, állóhelyzeti programozható fűtés, automata állóhelyzeti szellőztetés, és ezek csak az érdekesebb extrák. A Pre-Safe övfeszítő, a ráfutásgátló fékasszisztens, a holttérfigyelő, a sávelhagyás-figyelmeztetés mind benne voltak, ahogy az automata ledes fényszóró, amely lekapcsol, ha szemből jönnek, viszont nem Multibeam Led, ami kitakarja a szemből jövőt, így szinte mindig távfényen marad.

Az ára 18 millióról indul, ezzel a felszereltséggel meghaladja a 25 millió forintot. Ettől a számtól egy kicsit felébredünk, de ha megnézzük a nagy konkurens Volkswagen T6 Bulli modelljét, ami nem is kinyitható sátortetős, az belenyal a 28 millióba. Ráadásnak a Mercedes még ad egy Integrált Szervizcsomagnak nevezett szolgáltatást, amely során négy évig nem számítanak fel munkadíjat az elvégzett szervizre, ez sem kis összeg, így a pénzügyi csatában a Mercedes V Marco Polo-t jön ki győztesnek a Volkswagen Multivan Bulli70 modellel szemben. Ez sajnos nem azt jelenti, hogy a Mercedes olcsó, hanem hogy a Multivan még túlárazottabb.
Úgy volt, hogy nem lesz
Próbálták megtippelni, mennyibe fájhat, de a 12-15 milliós tippekkel a valóság közelében sem jártak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Nepperűző
900 köbcentis Fiatot vennék, szabad?
Nem írnak rosszakat róla, de a különösebben jókat sem.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
