Új kedvenc BMW-m van

teszt: BMW 230i Cabrio Luxury - 2018.

2018.04.13. 11:54

Adatlap BMW 2 230i Cabrio - 2018

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 252 LE @ 5200 rpm
  • 350 Nm @ 1450 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.9 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.2 l/100km
  • 13 814 000 Ft

A BMW portfóliójából méretében és karakterében az 1-es és 2-es sorozat áll hozzám a legközelebb, ezért ha választani kellene a bajor kínálatból az M140i és az M2 között dilemmáznék. Aztán kipróbáltam ezt.

Feszesebb külső, nagyobb hatékonyság és néhány új kütyü – akár a nagykönyv szerinti újévi fogadalom is lehetne – tényleg, ti még emlékeztek az ideire, tartjátok még? Valójában ez az a három tétel, ami mentén az autógyártók a modellciklus közepén a frissítéseket megoldják. A BMW is ezeken változtatott három évvel azután, hogy az előző 1-es sorozat kupé és kabrió modelljeinek helyét a 2-es átvette.

BMW-geekeknek az új lökhárítók, a nagyobb vesék, a LED fényszórók és az átrajzolt grafikájú hátsó lámpák árulják el, hogy ez már a faceliftelt 2-es sorozat. Lemezeket nyilván nem érintenek az újítások, így a változás olyan minimális, hogy az új és a régi 2-es sorozat simán lehetne alanya a legegyszerűbb helykitöltő játéknak: a két képen elrejtettünk öt különbséget, találja meg.

A fülkeforradalom a 2-es utasterében éppúgy elmaradt, mint a magyar szavazófülkékben. Ugyan a BMW szerint ez egy új műszerfal, de szerintem minimális a változás, az is csupán a dekorcsíkokat érinti. Felárért virtuális műszerek kaphatók, amelyek csak a gyújtás ráadásakor kelnek életre – ilyen a tesztautóban is volt, és ugyan nagyon menő, de az Audi hasonló megoldása vagányabb.

A frissítéssel a legújabb generációs iDrive került a 2-esbe is, és ezzel tovább javult az egyik legjobb infotaiment-rendszer működése, kezelhetősége. A tesztautóban lévő feláras, 8,8 collos Professional érintőképernyős és hangvezérelt, de sokkal fontosabb, hogy a menürendszer felépítése logikus és különösebb utánaolvasás nélkül is kiismerhető, használható.

Tesztautónk azonban nem a minimális facelift miatt érdekes, hanem amiért végül lecsaptam rá: kabrió. Én ugyan nem vagyok a műfaj nagy rajongója, a kupékat jobban kedvelem, ha pedig nyitott, akkor legyen inkább roadster. Viszont négyéves kisfiam hetekig rágta a fülem, hogy szeretne kabriózni, így amikor adódott a lehetőség, nem ugrottam el előle. Nem bántam meg, pedig a vászontetős 2-es hozza a műfaj összes nyűgjét.

Az extra merevítések miatt érezhetően nehezebb, mint kupé testvérei – másfél mázsát, nagyjából tíz százalék hízást már nem lehet behúzott hassal eltitkolni. Ráadásul hiába a sok plusz erősítés, hiába jobb a torziós merevség az előd 1-es kabriónál (20 százalékkal), rossz úton még így is remeg a kocsi, padkára állva csavarodik a kaszni.

El kell fogadni, ha kabriózni szeretnénk – ahogy vászontetős kocsinál megkerülhetetlen az autópályán nagyobb szélzaj is. Aztán a hátsó sorból és a csomagtérből a nyitható tető mechanikája elvesz egy jelentősebb darabot, pedig ezek a 2-es kupéban sem voltak túl nagyok. Gyerekeknek viszont így is elég a hely, a csomagtérben is marad 280-335 liter, ami nagyjából kisautó méret, de kabrió viszonylatban teljesen elfogadható. A negatívumok nem olyan jelentősek, hogy ne lehetne velük együtt élni, sőt. Az ember egyszerűen nyugtázza, hogy igen, kabrió, az ilyen, aztán autózik egyet, és jól érzi magát.

A kétliteres, négyhengeres motor 252 lóerős, a nyomatéka 350 Nm – bőven elég még sportolni is. Markáns karaktere, szép hangja nincs, viszont könnyebb, mint az M240i hathengerese, ezért érezhetően lelkesebben is fordul vele a kocsi. Ez az extra agilitás, meg a 2,5 millió forintos felár meggyőzőtt, hogy a 30i a jobb választás, még akkor is, ha a sorhat hangulata, hangja nagyon csábító.

Közel száz lóerővel gyengébb is a 30i, mint a hathengeres 40i, de a teszt ideje alatt soha nem éreztem kevésnek, pedig akadtak pillanatok, amikor nagyon kellett sietni. Már a fordulatszám pincéből is szépen húz, és kipörgetve sem fogy ki belőle a szufla. Az ezzel motorral egyedüli opcióként elérhető, nyolc fokozatú automata váltó kiváló partnere. Kényelmes andalgáskor finoman, szinte észrevehetetlenül vált, gyors tempónál viszont felgyorsul a váltó is, nagyon lerövidülnek a kapcsolási idők.

A BMW 230i-vel úgy lehet élvezeteset autózni, hogy közben nagyon könnyű is vezetni. A fék jól adagolható és hatékony, a kormányzás pontos és könnyed, és a hathengereshez képest még némi visszajelzést is ad. Futóművének hangolása is jó lett, rossz úton nem rázza ki az utasok lelkét, viszont elég feszes és jól tart ahhoz, hogyha a kedv vagy a szükség úgy hozza, akkor a kanyarokat keményen lehessen támadni vele. Ebben persze nagy szerepe van az állítható és adaptív M-es futóműnek, ami nagyon megéri 370 ezer forintos felárát.

Ha mindehhez még hozzávesszük, hogy 8 liter körüli átlaggal úgy is el lehet járni a 230i kabrióval, hogy azt nem érezzük önsanyargatásnak, akkor talán már érthető, hogy az együtt töltött idő alatt hogyan kúszott a BMW-s kívánságlistámon egyre magasabbra.

Miközben a mindennapokban örömmel vállalható kompromisszumokkal élhető a 2-es kabrió, élvezetes a vezetése is, a nyitott tetős autózás pedig hozza azt a pluszt, amit a bőven tízmillió fölötti vételára tükrében elvárható. Igen, drága, de annak is érződik: jó a desing, minőségiek az anyagok, csak nagyon eldugott részleteken érezhető némi spórolás a nagyobb BMW-khez képest.

Ezzel a motorral 13,8 millió forinttól indul, és a konfigurátort nyomkodva úgy tűnik, hogy nagy kihívás lenne 15 millió alatt tartani, amit az is bizonyít, hogy a tesztautó specifikációjával egy közel 18 millió forintos kocsi. Ennyiért persze már vajbőr, elektromosan állítható komfortüléseket, Harman Kardon hifit, vezetési segédleteket, a már említett M-es, adaptív futóművet és további rengeteg kényelmi és biztonsági extrát kapunk.

Hogy megéri-e? Nyilván nem. De kabriót nem is racionálisan vesz az ember, hanem azért, mert beleszeret. És a 230i-be bele lehet, legalábbis nekem sikerült, ezen még én is meglepődtem.

Totalcar értékelés - BMW 2 230i Cabrio - 2018

7
TC

Jó motor, pazar váltó, kitűnő futómű, kellemes kabrió-élmény és némi luxus szól a BMW 230i Cabrio mellett, a nagyobb tömeg, szűkebb utas- és csomagtér, illetve az ára ellene. Nem tökéletes, de szerethető.

Népítélet - BMW 2

8,9
Nép
7.3
8.7
10
9
9.3

Az oldalról ajánljuk

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

5 órája
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
BMW M235 – 2025.
  • Tesztek

BMW M235 – 2025.

április 11., 13:49
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11