Majdnem elhittem, hogy arisztokrata lettem

BMW 630d GT xDrive

2018.02.05. 06:07

Adatlap BMW GT 630d xDrive - 2018

  • 2993 cm3-es,soros 6 hengeres dízel
  • 265 LE @ 4000 rpm
  • 620 Nm @ 2000 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.0 másodperc
  • Végsebesség:
    250 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 21 050 000 Ft

„A BMW 6-os Gran Turismo-t azon kifinomult ízlésű vásárlóinknak szánjuk, akik nagyra értékelik az egyediséget, az esztétikumot és a kivételes menetkényelmet.” Adrian van Hooydonk, a BMW dizájnfőnöke nyilván azért hangsúlyozza többek között az esztétikumot, mert a modell elődje, az ötös GT az autós szépség kellékeivel kevésbé volt ellátva.

Hatéves főállású matchbox-tologató voltam, amikor egy szép napon az emeletről megpillantottam egy piros E30-at. Az ebédlőben lévő ismeretlen bácsival mit sem törődve rohantam az utcára, hogy közelről is szemügyre vehessem az akkor a felnőttek számára is csodaszámba menő BMW-t. Majd megtudtam, hogy az ismeretlen bácsi az eladó volt, apukám pedig a vevő. Később egy szintén piros E46 is évekig szolgált a családban, szóval a márka klasszikus értékei elég korán meghatározták az autókkal kapcsolatos elképzeléseimet. Melyek szerint a BMW kiváló limuzinokat és kupékat, esetleg sportos kombikat gyárt.

Így aztán 2009-ben nagy hibának tartottam a patinás Gran Turismo név elpocsékolását egy felfújt ötajtósra. Persze akkor még nem tudtam, hogy már úton van az igazi anti-BMW, az elsőkerekes Active Tourer. Szóval az ötös GT engem erősen a hatvanas évekbeli orosz GAZ Pobedára emlékeztetett. Hátulnézetből különösen ormótlan volt a megtört lámpavonal és ménkű nagy giccses krómcsík, melyeket a facelift után el is tüntettek.

Erre mit mér rám a sors? Egy 630d GT xDrive tesztautót. Bár soha ne érne nagyobb balszerencse az életben egy 34 millióra extrázott luxus bálnánál, de a koncepciót továbbra sem tudom magamévá tenni. Rögtönzött közvéleménykutatásom alapján a BMW-s ismerősöknek az új sem nagyon tetszik, a laikusoknak viszont nagyon.

A háromdimenziós hátsó lámpák, a tagoltabb lemezfelületek, a karcsúbb C oszlop és a növelt hossz sokat javítottak az autó megjelenésén, a magas tevővonal mégis furává teszi az egészet. A szigorúan modern Audi A7 vagy a yachtszerűen elegáns Mercedes CLS Shooting Brake sokkal inkább elindítja a nyálelválasztásom. Élőben böszme nagynak hat, és persze az is a több, mint öt méteres hosszával. A helyzeten inkább csak ront a közel kétmilliót kóstáló M Paket. Ahogy az X széria esetében, továbbra is értelmezhetetlen számomra, miért próbál bárki optikailag sportosítani egy arra alapvetően alkalmatlan járművet. A lökhárítóban az óriási kamubeömlők a Civic Type R-en is gagyinak hatnak, hacsak a funkciójuk nem a bogártetemek gyűjtése.

Régebben (pl. E60) az M Paket a funkció nélküli fekete foltok nélkül is tudott jól kinézni, manapság azonban a designerek szerint a bevakolt csirkerács mérete határozza meg a sportos kiállást. Konfigurálás közben ajánlom mindenki figyelmébe inkább a Luxury Line kivitelt. Az egyediséget és az esztétikumot a BMW hatos szériában szerintem egyébként is a rendes kétajtós Coupé, illetve a négyajtós Gran Coupé képviseli, a kivételes menetkényelem viszont kétség kívül fontos és igaz jellemzője a Gran Turismónak.

A futóműve egyfajta hibrid az ötös és a hetes között. Első futóműve a hetesé, a hátsó az ötös Touringé, míg tengelytávja szintén a nagyobbik modellel azonos. Így az ötössel ellentétben rendelhető hozzá elöl-hátul légrugós futómű, amit a tesztautó is megkapott. Zomborácz kolléga utasként meg is jegyezte, milyen hajószerűen mozog a bódé. Pont egy héttel előtte volt nálam egy (acélrugós) Mercedes E osztály, az ehhez képest GTI. Természetesen lehet sport módba kapcsolni, de egyszerűen nem illik hozzá sederintős üzemmód. A közel 150 kilós súlycsökkentés ellenére 50 kiló híján kéttonnás, az összkerékhajtással meg nem is nagyon lehet keresztbe tenni.

A 20 colos kerekek közel négyszázezerért szintén nem illenek a képbe. Bár a rugózási komfort egészen kiváló, az alattomos keresztbordák országában érezhetően beleremeg a futómű hatalmas felnik és a run-flat gumik által közvetített ütésekbe. Nem mondom, hogy a 17-es vasfelni legyen rajta télire, de a 275/35 20-as hátsó abroncsok darabára nyáriban is 150 ezertől indul, és tízéves korában nem szívesen lennék a majdani tulajdonos helyében, amikor kerekedik a szeme a futóműfelújítás árajánlatától. Bár nyilván nem ezek a kicsinyes tételek fogják a célcsoportot a kommersz ötös kombi felé terelni.

A négytagú motorválaszték egyelőre jóval szűkebb a megszokottnál: a négyhengeres benzines 30i csak hátsókerék-hajtással, a kisebbik hathengeres dízel (30d) és a benzines (40i) összkerékhajtással is, míg a nagy dízel csak azzal rendelhető. Aminek nem látom sok értelmét, látván hogy a rendes tél idén megint hiánycikk. Persze könnyen beszélek, nem lakom hegyen – síelni ugyan járok, de tizenvalahány év alatt egyszer kellett az Alpokban hóláncot szerelnünk, akkor is bérautóra.

A vezetési élmény csökkenését viszont a GT esetében nem írnám kizárólag az xDrive számlájára. Ez nem azt jelenti, hogy nincs, csak másmilyen: a háromezres dízel ugyan nem repíti olyan légiesen, mint a 330d-t vagy az 530d-t, de azért 620 newtonméter nyomatékkal és a kiváló 8 gangos automatával nem kell sokat gondolkodni az előzéseken. Egyszer már magamra haragítottam a 20d tulajokat, de most is elismétlem: a sorhatos teljesen más ligában játszik a járáskultúrát illetően.

Szerencsére a GT-hez az egyturbós 265 lovas az egyetlen dízel, ezzel hat másodperc körül van százon. Egyszerűen jobban indulnak a napok, amikor az ember reggel beröffenti a megnyugtatóan mormogó hathengerest. Bár sokan temetik a dízelt, egy ekkora testhez egyelőre én nem vennék benzinest. A 40i ugyan 340 lóerős, de a gázolajos mélyebbről megy, és számottevően kevesebbet (tesztátlag: 9 l/100 km) fogyaszt. Bár harmincmilliós vételár felett ez megint csak nem lehet szempont. A porszívóhangú (értsd: négyhengeres) 30i-t meg legfeljebb akkor válasszák, ha csak anyu hordja vele oviba a gyerekeket.

Amit a lurkók nagyon fognak élvezni, ugyanis gyárilag rendelhető hátra tablet – igaz érintőképernyő helyett csak egy infrás távirányítóval lehet vezérelni. 400 ezerért akár tévézni is lehet. Ilyenkor megint felmerül bennem a kérdés, hogy vajon az autógyártók ennyire kapzsiak, vagy a csúf beszállítók húzzák le őket a manapság fillérekért kapható DVB tuner árával?! Az elektromos oldalsó rolóval is kiválóan el lehet játszadozni, de az erősen sötétített hátsó üvegek mellett amúgy nincs sok értelme. A hely lombrágó felnőttek számára is minden irányban bőséges, a négyzónás klimatizálás pedig a szám szerint hat légbefutó miatt kiváló. Természetesen rendelhető ülésfűtés és elektromos támlaállítás is a hátsó sorba.

Itt pedig el is érkeztünk oda, hogy mi az értelme GT-nek: a hátsó utasok majdnem olyan komfortban utazhatnak, mint az elöl ülők. De csak majdnem: biztos létezik jobb ülés a BMW fűthető-szellőztethető komfortülésénél, de én még nem ültem benne. A nappalimba sem kívánhatnék kényelmesebbet a szteppelt nappabőr foteleknél, pláne hogy még masszázsfunkció is van bennük. Minden paraméterük testre szabható, az oldaltartás mértékétől kezdve a fűtés eloszlásáig (az ülőlap és a támla között). A zongoralakk panelek helyett inkább valami matt fát kérnék, az ízléses alumínium díszlécek, a műszerfal és az ajtókárpitok kéttónusú (természetesen állítható színű) hangulatvilágítása otthonosabbá teszik a teret, mint amilyen legtöbbünk nappalija. A csomagtér pedig akkora, hogy szükség esetén hálószobának is használható. Az üléseket egy ujjmozdulattal ledöntve akkora sík teret kapunk, hogy két ember simán aludhat benne.

Szóval egy ködös, sötét téli reggelen beül az ember az állófűtéssel előmelegített utastérbe, a keret nélküli ajtót szervomotor zárja be. A babapopsi finomságú bőrrel bevont fűthető kormány a megfelelő magasságba süllyed. Ha kell, 10 fok alatt automatikusan bekapcsol az ülésfűtés, az oldaltámasz a hátunkhoz simul. Az ionizált levegőben a kesztyűtartóból adagolt finom parfümillat terjeng. Majd a halkan doromboló motort hamar elnyomja a csodálatos Bower & Wilkins hifi hangja. Nos, az M Pakettel ellentétben erre nem sajnálnék rongyos 1,2 milliót, még ha az összegből komoly szobai rendszert lehet építeni. Bár a hangszórók megvilágítása kissé bazári, hangjuk a zeneszerető embernek egyszerűen értékessé teszi az autóban töltött időt.

A parkradar mellett háromdimenziós kamerakép is segít, hogy ne dörgöljük a kerítéshez az autó oldalát, a keresztforgalom-figyelmeztetésnek hála, nem hajtunk ki a kukásautó elé. Az éjjellátó segítségével hamar kiszúrjuk a kivilágítatlan bicikliseket és gyalogosokat. Hogy semmiképpen ne kerüljenek az utunkba, a személyfelismerés funkció az adaptív led-fényszórókkal külön rájuk stroboszkópozik. Az értetlen arckifejezésükből ítélve meg se fordul a fejükben, hogy mindez az ő biztonságuk érdekében történik. A táblafelismerés a szélvédőre vetíti a sebességhatárokat és a navigáció utasításait. Mi baj lehet? Az autópályára érve nem is lesz sokkal több dolgunk, mintha a nappalinkban ücsörögnénk. A panoráma naptetőn átsejlenek az első napsugarak, teljes a nyugalom. Természetesen a vezetési asszisztensek is személyre szabhatóak, a sávtartó automatika kormányrezgetésének erőssége is három fokozatban állítható.

Kiváló jármű tehát kontinensek átszeléséhez a hatos GT. Az együtt töltött napok után szinte fájt vissza ülni a prémium középkategóriás cégautómba. Megegyező motorral és hajtáslánccal a heteshez mérhető kényelmet kínál, közel nyolcmillióval kevesebbért. Majdnem elhitette velem, hogy sokadik generációs arisztokrata vagyok, és hogy ez a fajta luxus a mindennapjaim részét képezheti.

Népítélet - BMW

6,6
Nép
3
9
9
8
8

Az oldalról ajánljuk

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Nem látszik rajta az erő
  • Belsőség

Nem látszik rajta az erő

Azért a szívó V8 még mindig jó.

3 órája
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25