A Volkswagen nem tud hibázni?

Volkswagen Polo 1,0 TSI Beats – 2017.

2017.12.06. 06:06

Adatlap Volkswagen Beats 1.0 TSI 95 - 2017

  • 999 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 95 LE @ 5000 rpm
  • 175 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.8 másodperc
  • Végsebesség:
    187 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.1 l/100km
  • 4 934 500 Ft

Megfeszülnek az autógyártók, hogy az autózást újra érdekesnek mutassák, hiszem a fiatalabb generáció számára nem cool. A nyugati társadalmak öregszenek, egyre nagyobb a 65 év felettiek súlya, ezzel párhuzamosan kevesebben születnek. Növekszenek az energiaárak, főleg itthon jóval meredekebben, mint az életszínvonal, ráadásul a környezettudatosság is egyre trendibb.

Meg aztán egyre kevésbé státuszszimbólum egy autó, hiszen baromi nyűgös dolog a járulékos szívásaival, sarcokkal. Divatos szidni a mindenféle ABC-végi betűvel jelölt generációkat, hogy puhapöcsök, mert a valódi férfi 400 ezerért csapatós Ladát vesz hegesztett diffivel, nem iPhone-t. Nekem mondjuk pont nem fáj, mindkettőre megvan a lehetőség, a világ meg attól szép, hogy sokszínű. Ettől függetlenül az autógyártóknak komoly para, hogy egy telefon, egy fejhallgató, egy tablet, vagyis a kütyü, izgalmasabb, mint az autó.

Két éve voltam egy Volkswagen Up-bemutatón, ahol a szokásos fejtágításon hamarabb jutott el az előadó a multimédiás rendszerig, mint hogy milyen motorokkal lesz elérhető az autó. Nem mintha ezzel baj lenne, hiszen egy Up, vagy épp egy Polo kimeríti a közlekedőedény fogalmát, érthető, hogy inkább a szórakoztató elektronikára mennek rá, izgalom úgyis legfeljebb abban lesz.

Kapcsolódó
Jót tesz a turbó a legolcsóbb VW-nek?

Jót tesz a turbó a legolcsóbb VW-nek?

Mindenképp, és nem csak motorból kapunk újat. De mit jelent az, hogy after háromszáz metres fordulj barra?

A mostani Polo tesztautó ráadásul egy Beats kiadás, tudják, a fejhallgatókat és hangszórókat gyártó márka, amiért sokkal többet kérnek, mint amennyire jól szól, ellenben elképesztően menő, hiszen Lady Gagától Eminemig minden valamire való celeben termékelhelyezik. Bevallom, nekem is tetszett, elsőre még úgy is tűnt, hogy frankón szól, aztán kipróbáltam egy hasonló árú Sennheisert, és döbbentem.

Ennek ellenére a Beats-biznisz szalad, hiszen egyes Volkswagenekre is rámárkázzák, hiszen ha prémium szórakoztatóelektronika a menő, lehet, hogy majd ettől lesz kívánatos az autó. És tudják mit? Megvettem: bitang jól néz ki. Az aszimmetrikus dekorcsík minden autónak jól áll, bár én kicsit alulméretezettnek érzem. A metál fényű fekete kasznin a matt fekete csík csak akkor látszik, ha az autó tiszta, és jók a fények, ilyenkor jó is, de simán elbírna valami ütősebbet is, mondjuk fekete alapon okkersárgát, vagy valami vulgárisat. Másik fájdalmam, hogy a tetőn véget ér, végig kellett volna húzni a hátsó lökhárítóig, mert tényleg jól néz ki.

Az igazi döbbenet a beltér, hiszen, ha nem két, hanem három színt használnak, drámaian javul az életminőség. A fekete és fehér mellett van piros, de nem fényes, hanem selyemfényű, ráadásul ízléses mennyiségben használva. Az ülés fehér műbőr betétei valószínűleg hamar elkoszolódnak, de most annyira jól nézne ki, hogy szerintem a koszolódása ellenére is beikszelném. A színektől függetlenül nem akkora durranás a beltér, a középkonzol vezető felé fordítására már senki nem kapja fel a fejét, a váltókar melletti műanyagelem egész jól néz ki, kicsit olyan lesz tőle a kocsi, mintha két kategóriával feljebb játszana.

Hüppögtetősen szól a zene; 300 wattal már lehet remegtetni a hátsó rendszámot, nem is a Bachot hallgat a célközönség. Nem szól rosszul, de én biztos a csomaghoz járó optikai kiegészítők miatt venném meg, nélkülük elég sivár. Sajnos a formaterv tényleg olyan, hogy hiába járnék ilyen autóval, ha a péntek esti sörözés alkalmával megkérdeznék, hogy néz ki, nem tudnám elmondani. Élek, nagy lemezfelületek, morcos lámpa: azt nem lehet rá mondani, hogy egy leeresztett Golf, de nem lövik el a ziccert, hogy kívánatosabb legyen bárminél, ami drágább és Volkswagen.

Immáron 405 centi centi hosszú, vagyis csak 10 centivel rövidebb, mint a 4-es Golf 20 évvel ezelőtt. Itt látszik igazán megdöbbentően, mekkorát fejlődött a technika, hiszen a 4-es Golfban elférni csak elöl lehetett, a hátsó pad kínzóeszköz volt, a csomagtartó meg simán kicsi. Ezzel szemben az MQB-ra növesztett Polóban simán elférek magam mögött, annyit trükköztek, hogy megdöntötték a hátsó ülőlapot. 182 centivel maradt egy öklömnyi hely a térdem és az első háttámla mögött, nagyjából három ujjnyi pedig a fejem és a plafon között.

Örvendetes, hogy a Polóból kilátni, a műszerfal felső vonalát alacsonyra húzták, főleg a Citroën C3 Aircross után nagy áldás. Itt is egyre kevesebb a zongoralakk, érdemi felület a központi kijelző körül van, mentségére legyen mondva, mindenképp maszatos lesz. Ez egy szerényebben felszerelt, sem digitklíma, sem navigáció nincs benne, a váltó melletti vakkapcsolók mennyiségéből ítélve még pár dolgot lehet hozzá kérni, erről a bemutatón írtunk.

Iszonyatos húzás viszont a fapados Polo műszerfala: nem terveztek hozzá új panelt, egyszerűen csak egy A4-es méretű fekete műanyaglemezt tettek a kijelző helyére, és mivel ilyet soha, senki sem fog élőben látni, érdemes kattintani érte. Lehet bele viszont teljesen digitális műszerfalat kérni, aminek a komolyabban felszerelt, mindenféle vezetéssegítővel megtámogatott, navigációt futtató és zenét streamelő kiviteleknél akár értelme is lehet.

Az ezres, háromhengeres turbómotorokat többen élik meg szentségtörésnek, de ez itt egy jobban sikerült. Már az Ibizában sem fájt, de a Polóba húztak még egy réteg hangszigetelést, és nem tudjuk, a motortartó bakok mások, vagy a motorvezérlés, de lényegesen finomabban jár, alapjáraton például meg sem tudnám mondani, hány henger van venne. Fordulaton aztán megjön a jellegzetes zakatolás, de annyira nem fáj, mint vártam. 2000-től él, alatta remeg, hangos, kellemetlen vele közlekedni. 95 lóerő és 175 newtonméter az 1050 kilónyi autóhoz bőven elég, főleg mert ez nem az a 95 lóerő, ami mondjuk 10 éve egy egészséges 1,4-esből előjött. Egyetlen bajom vele a lendkerekesség: nagy lendkerék van rajta, így tud viszonylag simán járni, viszont egy kiforgatott fokozat után nagyon lassan esik vissza a fordulat, nagyon lassan kell ráengedni a kuplungot, hogy ne rángasson. Most olyan, mint amikor belökjük a lendkerekes kisautót, és nem engedjük el. 

Turbós viszonylatban pörgetni kell, de 3000-es fordulat felett már tisztességesen tol, és a hosszú fokozatok miatt 100-nál is 2500 körül forog a motor. Az erősebb, 115 lóerős motor feláras, de nem ikszelném be, szerintem bőven harmonikus a 95 lóerőssel. Nem lehetetlen vele 6 liter alatt közlekedni, de országúton, tempósan inkább a 6,5-hez voltam közel. Hogy sok-e, lehet filozofálni, lehet, hogy a szívó kevesebbel is elvan, de az már nem valószínű, hogy emberhez méltó lenne.

Az új Polo ezzel az összeállítással egy kerek egész, ráadásul ezzel a mérettel már négy embernek is bőven kényelmes. Külön remek, hogy nem akartak belőle sportkocsit csinálni, és mivel nincs rajta borzasztó méretű kerék, annyira kényelmesen fut, mintha eggyel magasabb ligában játszana. Lehet vele gyorsan menni, méretéből és a lepkefing súlyából (1050 kiló) adódóan fürge, de hiába pontos a kormány, ha ennyire élettelen, persze ezt eszembe sincs felróni neki. A GTI-re leszek kíváncsi, elég jó az alap, hogy ütős hotheccs legyen belőle.

Mint eszköz, tökéletes, hiszen tágas, gazdaságos, kényelmes, viszont mint autó, nem ad sokat. Ha jövő héten kérdezné meg valaki, milyen volt, nem biztos, hogy a tényleg jópofa belső színösszeállításon túl bármit fel tudnék idézni. Nem hiszem, hogy ez baj lenne, hiszen, aki ilyet vesz az utoljára a klasszikus értelemben vett autós élményt keresi. A Polo remek másodautó, egy ideális világban pedig egy trendi pályakezdő első autója lenne. Már ebben a változatban is volt városi vészfékfunkció, radaros tempomat, parkolóradar, tehát sokat levesz az ember válláról.

Általában nem vagyok híve a dizájncsomagoknak, de annyira feldobja Beats dekor a Polót, 4,9 millióért lehet hazavinni, ebből már lejött a 350 ezres használtautó-beszámítás kedvezménye. A fullos Suzuki Baleno GLX 5,38 millió, egy Titaniumos Fiesta 4,94, a Seat Ibiza ugyanezzel a technikával 5,2 millió, de valószínűleg abból is lejön a kedvezmény. A Fiestát ugyan jobb vezetni, viszont attól a beltértől epilepsziás rohamot kapok, a Polo összeszedettebb, átgondoltabb. Ha még pár extrát megvesz hozzá az ember túllépi az 5,5 milliót, ami sok, viszont tekintve, hogy ez már egy használható méret, valóban jól felszerelve, nagyon úgy tűnik, hogy megéri.

Népítélet - Volkswagen

7,4
Nép
6
7
7
9
8

Az oldalról ajánljuk

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
  • Gumidoktor

Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?

Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?

április 12., 15:24
Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát
  • Hírek

Halálra gázolták a Magyar Közút egyik munkatársát

Sajókeresztúr közelében.

április 12., 14:32
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
  • Hírek

Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton

Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.

április 12., 13:22
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
  • Nepperűző

Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?

Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

április 12., 11:13
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

18 perce
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
  • Hírek

A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért

Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.

április 12., 10:08
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
  • Hírek

Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son

A baleset Törökbálint közelében történt.

április 12., 07:53
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-at
  • Technika

Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.

A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

április 12., 12:01
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
  • Hírek

Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet

Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.

április 11., 07:11
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
  • Hírek

Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte

Csoda, hogy senki sem sérült meg.

április 11., 06:00
Vagány, molett macska
  • Tesztek

Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?

április 12., 07:04
340 milliárd forint nyomában
  • Belsőség

340 milliárd forint nyomában

A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.

április 11., 17:03
Elém forró aszfaltot öntsetek!
  • Tesztek

Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.

Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.

április 11., 06:00
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
  • Hírek

Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán

Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.

április 13., 07:01
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
  • Hírek

Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában

Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.

április 12., 07:02
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
  • Közélet

Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra

Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

április 13., 06:58
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

április 12., 16:06
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
  • Hírek

44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett

A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.

április 13., 07:07
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
  • Hírek

Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára

A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.

április 11., 14:10
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
  • Hírek

Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris

A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.

április 11., 13:15
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
  • Hírek

A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját

Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?

április 11., 09:59
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
  • Hírek

Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből

Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.

április 11., 08:03
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
  • Hírek

Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten

Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát

április 11., 11:11
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
  • Hírek

Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban

Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

április 11., 11:55
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
  • Hírek

Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták

A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.

április 11., 08:50
MG Cyber X
  • Hírek

MG Cyber X

április 12., 13:16
2025 Toyota GR Yaris frissítés
  • Hírek

2025 Toyota GR Yaris frissítés

április 11., 11:30
10 sportautó, amit neked kell befejezned
  • Vélemény

10 sportautó, amit neked kell befejezned

április 11., 16:04
Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
  • Tesztek

Menetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.

április 11., 15:11