Piszmogó turbó vs surrogó féktárcsa
Bemutató: Volkswagen Golf VII facelift 1.4 TSI és e-Golf – 2017.
Az elmúlt évtizedben elterjedt mondás az autós újságírók között, hogy gyűlöletes feladat Volkwagen Passatokat, esetleg Golfokat tesztelni. Persze a Toyota Aurisokkal, Avensisekkel sem egyszerű, de képzeljenek csak el egy Golfot, amiben még csak hagyományos motor sincsen...

Unalomig ismételt mantra, hogy a belső égésű motorokkal hajtott autók évei meg vannak számlálva, azonban 2017-ben még mindig ott tartunk, hogy Az autó az benzines esetleg dízel. Viszont a dízelbotrányba keveredett konszerntől elvárhatjuk, hogy a szokásosnál jobban igyekezzen az alternatív hajtású autók fejlesztésében.
Ezekből a tervekből csöpögtettek némi információt a Volkswagen Innovációs napján. Sok újdonságra azonban nem derült fény: 2020-ra jön az elektromos autókhoz kifejlesztett MEB platform és a korlátozott önvezető rendszerekkel felszerelt I.D. modellcsalád.
VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő
A Volkswagennél most azt mondják, ilyen lehet egy átlagautó tíz év múlva.

Az I.D.-val kapcsolatban most is elhangzott a 400-600 kilométerre ígért hatótáv, ami ambiciózusnak tűnhet, de ha azt nézzük, hogy az e-Golf hatótávja is 50 százalékot ugrott három év alatt, hihető. A Volkswagen csoport egyébként 2016-ban 100 ezer elektromos és konnektoros hibrid autót adott el, 2020-25-re viszont már milliós darabszámban ontanák a villanyos autókat. Az elektromos autók terjedéséhez azonban fontos, hogy minél több gyorstöltő pont legyen az utakon, hogy a kisebb hatótávolságot minél rövidebb ideig kelljen megszakítani töltögetésekkel.

Ez eddig evidens, de a probléma továbbgyűrűzik, hiszen az egyre nagyobb teljesítményű, egyre nagyobb számban eladott villanyautók egyre komolyabb igénybevételre kényszerítik az erőműveket és hálózatokat. Természetesen egy nullemissziósnak mondott elektromos autónál egyáltalán nem mindegy, a mozgáshoz szükséges elektromos áramot milyen módon állították elő, de az egyre nagyobb áramerősséget igénylő gyorstöltőknél is évről évre nagyobb kihívást igényel majd, hogy a földben fekvő kábeleket megóvják a túlforrósodástól.
A volkswagenesek azonban elárulták, hogy nemcsak a környezettudatosság terén van tennivalójuk, hiszen a jelenlegi európai piacvezető Golf és Polo mozgástere is évről-évre szűkül az aszfaltterepjáró-őrület miatt. A Tiguan szekere mondjuk jól fut (fellépett az európai eladási lista top 10-es listájára), de már várják a T-Roc-ot mint a messiást. Az érdekesség azonban nem ez a néhány szárazabb adat, hanem a 2017-es Golf hazai bemutatója volt, így lehetőség nyílt egymás után vezetni a sima Golfot és az elektromost. Persze aki él-hal az autózásért, nyomban nevetségesnek találná ezt az összehasonlítást, azonban a képlet koránt sem ennyire fekete (jelen esetben arany) vagy fehér.
Lelepleződött az új VW nép-terepjáró
A T-Roc bemutatója csak a nyár végére várható, de már most nyilvánosságra került az autó néhány alig álcázott fotója.
Kezdjük ott, hogy a Golf már legalább két évtizede (ha nem több) nem arról híres, hogy izgalmas driver's car lenne. A Golf az autóipar origója: léteznek izgalmasabb, sportosabb, stílusosabb autók, de az átlagos vásárló számára legfontosabb tulajdonságokat jelenleg a Golf ötvözi a legkifinomultabb arányban. A hetes Golf a modellfrissítés után is kategóriájának talán legösszeszedettebb autója.
Elöl-hátul bőséggel el lehet benne férni, még a magyar utakon is elfogadhatóan rugózik, pillanatok alatt párosodik az okostelefonnal, azonban a gesztusvezérlést inkább hagyjuk. Az új infotainment-rendszer egyébként már nagyobb kijelzőt kapott, 10 gigás háttértárral, Google-navival, de a hangvezérlés magyarul nem tud – a tapasztalatok alapján talán nem is baj. A minőségérzet továbbra is pazar, és a Golf már az 1,4-es, 125 lóerős TSI-vel is simán okoz gyomorforgató élményt a mátrai szerpentinen. Hát ennyi, nem is kell többet írni a benzines Golfról, oszoljanak kérem, nincs itt semmi látnivaló.
Tehát van 5,6 millióért egy mindenre elég jó kompaktunk, minek akarnánk dupla annyit fizetni ugyanazért és néhány kék csíkért?
Sajnos ezt az ártöbbletet még egy környezettudatosan élő embernek is nehéz lesz megmagyarázni, nemhogy egy zöldrendszám-hiénának. Az e-Golf 11 milliós alapára még annak tudatában sem emészthető, ha előrevetítem, hogy néhány szempontból már most jobb autó, mint a benzines.
Az e-Golf tényleg sokat fejlődött az előző verzióhoz képest. A Volkswagen már 300 kilométeres hatótávot ígér a szabvány ciklus mellett, ami 50 százalékos növekedés. A kellemes, klíma nélküli tavaszi időben az ígéret nem is volt annyira blődség, hiszen például egy 18 kilométeres, hegymászós, gurulós Mátrafüred-Gyöngyössolymos-Mátrafüred utat úgy sikerült értékelhető tempóban megtenni, hogy végül alig több mint 10 kilométert csökkent a hatótáv. Később (teljes feltöltés után) egy 150 kilométeres karikát hajtottam a Mátrából Budapestre. Nagyrészt országúton, de a végén 35 kilométernyi M3-as is került a programba. A sebességhatárokat betartva, de jó párszor hülyegyerek-üzemmódban tiporva végül 70 kilométernyi maradék hatótávval tettem le az autót.
Ehhez persze érdemes volt 'B' állásba kapcsolni a váltót, amivel kis odafigyeléssel el is felejthetjük a fékpedált, hiszen a gyorsítópedál 0-s állásában elég komoly motorféket kapunk (mint a BMW i3-asnál). Ekkor természetesen hatótáv-kilométereket is nyerhetünk, hiszen az autó visszatáplál. Így szinte kényszerít az e-Golf a minél gazdaságosabb vezetésre. A spúrságot az Eco+ móddal lehet tovább fokozni, amikor a 390 newtonméterből csak 211 marad, az elméleti végsebesség 150-160 km/h-ról 90-re csökken, és búcsút inthetünk a klímának. A pedálút viszont csak érzetre rövidül, kicsit erősebben taposva újra padlóig nyomhatjuk a gyorsítópedált, így ismét kihasználhatjuk a teljes potenciált, ami előzéskor nem is árt.
Normál módban egyébként már egészen kellemes, 9,6 másodperc alatt gyorsul az e-Golf százra. Nem egy Tesla, de hagyományos autókhoz szokott embernek még így is különleges élmény, hogy a nyomatékmaximum már a kezdetektől rendelkezésre áll. Vezetni pedig összességében - az állandó hatótáv-parát leszámítva - egy halvány fokkal jobb is, mint a sima Golfot. Valahogy jobban eltalálták a kormány súlyozását, és hiába terelünk az akkumulátorok miatt 300 kilóval nagyobb testet, a súlypont alacsonyabbra került, így az e-Golf valahogy még tankszerűbben veszi az úthibákat. A lítium-ion telepek egyébként a hátsó üléssor közepéről vesznek el egy kis teret, és a csomagteret csökkentik 39 literrel a hagyományos Golf 380 literéhez képest. Az eltérő fékrendszer is kellemesebb az e-Golfban: kellemesebben adagolható, nem harap már-már idegesítően, mint a benzinesnél.
A zajszint legális sebességtartományokban, 3000-es fordulatszám alatt már a benzines Golfnál is a síri csendhez közelít. Maximum a turbóból hallunk valamennyit lehúzott ablaknál. Az e-Golf azonban még rátesz egy lapáttal: kis sebességnél hallani, ahogy a fékbetétek surrogva ráfognak a tárcsákra.
Összességében a hatótáv miatt az e-Golf sajnos még mindig a magyarázom a bizonyítványom kategória, de a 200 kilométeres középérték (ezt ígéri a gyártó éves szinten, átlagos használatban) mindenféle plusz odafigyelés nélkül könnyedén teljesíthetőnek tűnik. Egy emberrel, klíma nélkül, tavasszal. Hosszabb, családi, téli pihenésre továbbra sem e-Golffal mennék. Még az opciós hőszivattyúval sem, ami állítólag átlagosan 30 százalékkal növeli meg egy téli autózás hatótávját.
A szokásos tények: mindössze 20 gyorstöltő van jelenleg Magyarországon, ahol az e-Golfot értékelhető időn belül (másfél óra alatt) fel lehet tölteni. A gyorstöltők drasztikus elterjedése nélkül továbbra is szigorúan második autó marad az e-Golf, annak pedig túl szürke. Akarom mondani kék.
Volkswagen Golf VII facelift 1.4 TSI | Volkswagen e-Golf facelift | |
Üzemanyag | benzin | áram |
Lökettérfogat (cm3) | 1395 | - |
Hengerek száma/elrendezése | 4/soros | - |
Teljesítmény kW (LE)/1/perc | 92 (125)/5000-6000 | 100 (134) |
Nyomaték Nm/1/perc | 200/1400-4000 | 300 |
Könyezetvédelmi besorolás/Energiahatékonysági osztály | Euro 6/B-C | Euro 6/A+ |
Váltó | 6 fokozatú, kézi | fokozatmentes |
Végsebesség km/óra | 204 | 150 |
Gyorsulás 0-100 km/órára mp | 9,1 | 9,6 |
Kombinált fogyasztás l/100 km / kWh/100 km | 5,2-5,3 | 12,7 |
CO2 kibocsátás g/km | 120-122 | 0 |
Fordulókör átmérő (m) | 10,9 | 10,9 |
Saját tömeg kg | 1246 (2 ajtós) | 1540 |
Hasznos terhelés kg | 579 | 480 |
Hosszúság mm | 4258 | 4270 |
Szélesség mm | 1790 | 1790 |
Magasság mm | 1492 | 1482 |
Tengelytáv mm | 2620 | 2629 |
Csomagtartó l | 380/1270 | 341/1231 |
Hatótáv (km) | ~961 (gyári fogyasztás alapján) | 300 |
Alapár Ft | 5 528 860-tól | 11 493 500-tól |

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
