Miért bántanád, ami működik?

Ford Kuga 2.0 TDCI – 2017.

2017.03.09. 06:26

A Ford Kuga modellfrissítésének lényegi pontja az új maszk és lámpák mellett az 1,5 literes belépődízel. Ezért is volt tavaly az év vicce, hogy a világvége után pár kilométerrel, az Északi-sarkkörön tartott bemutatóra pont azt nem vitték. De nincs gond, megérkezett a tesztautó, amelyben végre... De nem, ez még mindig nem az. A kétliteres dízel Kugával nincs is baj, annál több az 1,5-ös árával.

Az elmúlt évek egyik leghülyébb reklámszlogenjével fut itthon a Ford SUV-ja: te mennyire vagy Kuga? Egyáltalán nem. Akkor sem tudnék róla, ha az lennék, mivel első hallásra fogalmam nincs, mit jelent a szó. A szlovénoknál mondjuk pestist, de valószínűleg ott sem ez lesz a selling point. Valójában a Kuga inkább a hanyagul kiejtett cougar lehet – ilyen néven a Fordnak volt is egy mérsékelten sikeres típusa. Mintha a négy sarkánál megfogtak volna egy Ford Pumát, és ráhúzták volna egy nagyobb padlólemezre. Logikus, hiszen a cougar pumát jelent. Ha pedig abból indulok ki, hogy a szlengben a jóval fiatalabb srácokra vadászó nőket emlegetik így, megint arra jutok: nem vagyok Kuga.

A második generációt negyedik éve gyártják, itt volt a frissítés ideje. A sziluett változatlan maradt, a fészlift az első-hátsó lámpák és a maszk cseréjében merül ki. A Kuga új ábrázatától a bemutatón Winkler nem esett hasra, szerintem jól áll neki, hogy durvábbnak tűnik. Nem az a sztenderd harcsapofa, amit az aktuális Fordoknál látunk, ezt a vonalat az Ecosport és az Edge viszi még a mostani palettán.

A hátsó lámpákon viszont gondolkodhattak volna még egy keveset. Így szűkebbnek mutatják az autó farát, mint valójában. Jót tett volna, ha beljebb engedik a csomagtérajtóra, van is ott egy ív, amihez hozzá lehetett volna igazítani. A két kipufogóvég ad egy csipetnyi sportosságot neki, bár egy dízel SUV-ról pont ez a jelző nem jutna eszembe. Pedig a tesztautó ST line-os felnit és spoilerszettet is kapott.

Belül viszont elszabadul a káosz: a szellőzőknél sokféle formával operálnak, nehezen lehet felfedezni benne bármilyen koncepciót. Sok gyártó komoly erőfeszítésekkel próbálja puhábbnak mutatni a kopogós műanyagokat, a Fordnál viszont ennek éppen az ellenkezőjét érezni: az egyébként kellemes tapintású anyagok textúrája riasztó, ránézve nem mondtam volna meg, hogy nem kőkemény. A középső szekció valamilyen sci-fi sisakra emlékeztet, aminek plexije az érintőkijelző.

A Ford fedélzeti rendszere – Sync 3 - jól kezelhető, a menüben könnyű eligazodni. Azt is feltalálták, hogy vízszintesen könnyebb a gombokat nyomkodni, így azonban a navigációt pötyögve a megtámasztott kezemmel simán kikapcsoltam a kijelzőt. A lábtér cuki rózsaszín háttérvilágítását pár pillanat alatt át tudtam állítani – viszi magával a kilincsek és a pohártartó színét is. Furcsa viszont, hogy a műszeregység mutatóinak világoskékje szerepel a színkészletben, de nem tudjuk az utastér többi fényével egységesen állítani.

A minden irányban elektromosan állítható vezetőülés hosszú távon sem fájdalmas, bár az autó felépítéséből adódóan a pedálokhoz képest nekem már túl magas az üléspozíció. A tesztbe ezúttal egy ausztriai út is beleszaladt, de egy nap és az abba zsúfolt ezer-egynéhány kilométer után sem menekültem volna, utasaim viszont elöl-hátul panaszkodtak. Próbaképp beültem én is hátra – az ülőlap hosszával és a lábtérrel nem is lenne baj, de a magas padló miatt nagyon hajlított térddel ülünk, ami hamar kényelmetlenné válik.

Arra lennénk kíváncsiak, milyen a Kugában újdonságnak számító 1,5-ös TDCI, de a tesztautóban a gyengébbik kétliteres dízel volt. Nem kérdés, hogy a 150 lóerő és a 370 newtonméter mindenre elég, ráadásul a hagyománytisztelet oltárán is áldoztak a Fordnál: kicsit csörgősen jár, a hatgangos kézi váltó pontos, de akadós - 2017-ben ennél már sokkal finomabbak is vannak.

Lefulladni a botlábú kezdő vezetők sem fognak a dízel Kugával: óvatosan engedve a kuplungot a fordulatot simán felszökik 1500-ig, négyes alapjáraton pedig rendesebb emelkedőkön is felmászik. Amúgy sem éreztem sehol erőtlennek – autópályán és az osztrák hegyekben kanyarogva is volt benne mindig tartalék. A fogyasztás a katalógus szerinti 5,2 litertől elég messze volt, a túra végén 7,3-re jött ki rátankolással mérve – ez négy decivel több, mint amit a komputer számolt.

A futóműnél érzésre megtalálták a kompromisszumot, amit egy SUV-nál meg kell kötni. A kátyúkat különösebb gond nélküli kimozogja, szerpentinektől sem kell félnünk. Csupán egy körforgalomban sikerült addig forszírozni, hogy az ESP beleszóljon. A tesztautó intelligens összkerékhajtása nem jár alapból a Kugához, a benzinesek közül csak az erősebb Ecoboosttal kapjuk meg, a dízeleknél viszont a belépő 1,5-ösön kívül mindegyikhez elérhető: a 150 lovas TDCI-knél opció, a 180 lóerősöknél széria.

Az automata parkolórendszer már nemcsak a szegéllyel párhuzamosan, hanem arra merőlegesen is le tudja rakni az autót. Először próbáltam ilyen automatikát; van benne valami ijesztő. Az irányítás a pedálkezeléssel persze továbbra is a kezünkben van, de elsőre nem túl szívderítő látni, ahogy magától forog a kormány. A szegély mellé amúgy szépen odatette magát a Kuga, és a merőleges parkolóhelyet is megtalálta. Ott viszont szűket választott, és ugyan befért, az ajtókon épp csak kipréselhettük volna magunkat.

Az összkerekes, kétliteres dízel Kuga kézi váltóval, ST line felszereltséggel 9,8 millió körül indul. Erre jön az adaptív tempomat 250 ezres ára, fűthető üléseket 57-ért, holttérfigyelőt 140-ért kapunk. Így egy rendesen felextrázott modell már bőven 10 millió fölött jár. A kompakt crossoverek közül a Kia Sportage 2.0 CRDI-t GT line-nal 11 millióért adják, a Seat Ateca 2.0 TDI-vel, Excellence Wave felszereltséggel kicsivel kilencmillió felett van.

Ha valakinek a Kugára porcosodik – amit egyébként megértek, az új orral nekem is tetszik – valószínűleg nem ebben a konfigurációban veszi majd. A kétliteres dízelt elsőkerékhajtással, puritánabb felszereltséggel nyolcmillió alatt is hazavihetjük. Ennyiért a mindennapokban jól használható crossovert kapunk, zavaró hibák nélkül.

Az oldalról ajánljuk

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
  • Közélet

Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál

Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?

1 órája
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
10 millióért cuki fapad
  • Tesztek

10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)

A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.

március 27., 05:55
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
  • Hírek

Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra

Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.

március 26., 15:59
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
  • Hírek

Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint

A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.

március 26., 17:34
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Neked ajánlott