Mi is a baj a kispolgárokkal? Ha jól emlékszem, a kommunista teoretikusok azért nem szerették a társadalmi osztályt, mert még volt tulajdona, ezért nem lehetett olyan hülyeségekbe belerángatni, mint a munkásságot. A fasiszták viszont éppen hogy a kispolgárra építettek. Az autógyártók sem feledkeznek meg róluk.

Aszondom, várd meg az új Ignist
Ha így néz ki, ráadásul japán, nem mindegy, mit írok róla?
A legfurcsább, hogy ez a karosszéria akár jól is nézhetne ki. Ha szabad kezet kap a brigád, amelyik az új Ignist tervezte, anélkül is gatyába tudnák rázni, hogy a lemezekhez nyúlnak. A hátulja így is teljesen jó. Talán a lámpák lehetnének kicsit markánsabbak és retróbbak, de így se rossz, főleg fehérben. Jó a C oszlop íve és a lámpa. Talán kicsit sötétebb pirosat választanék hozzá, és nem sivatagosítanám el a tolatólámpa színtelenjével. A hátsó szélvédő alatt jól kanyarodik kifelé a lemez, a krómozást mondjuk levenném róla, a lökhárító gömbölyödése teljesen oké. Az első és a középső tetőoszlop lefeketítése nem tudom, tényező-e, az biztos, hogy nem változik tőle vasaló-Swiftté.
Az oldalsó domborítások is jók, csak egy rendes, úgy értem, dizájnra kitalált kilincs kéne, meg valami dekorcsík – kérdezzék meg az ignises kiscsávót, biztos fél perc alatt ráskiccel valami jót Paintben. Az oldalablakok körvonalával sincs bajom, a kerékívek szépen domborodnak. Az orra, az lett nagyon durva, de az sem menthetetlen. Hogy akkor most azért lett-e ilyen, mert a kispolgár ódzkodik a látványosan jó formatervtől, mert úgy érzi, ezt ő nem engedheti meg magának, vagy hogy ajjaj, baj lesz belőle, ha egyszer az életben dögös autót vesz, hát nem tudom. Alkalmasint egyszerűen csak nem európai forma előállítása volt a feladat.

A legrosszabb hír, hogy a lökhárító kuka, ahogy van, de mivel gyakorlatilag ez adja a hűtőrács formáját, nagyszerű lehetőség, hogy az egészet egyetlen nagyjavítással hozzák rendbe. A géptetőhöz nem kell nyúlni, az amúgy is drága, a fényszórók helyett ki kell találni valami mást. Ennyi kéne csak, hogy ne azért vegyék, mert korrekt kis autó, hanem mert menthetetlenül rákívántak. Ja, még mielőtt valaki véletlenül rossz számot tárcsáz: NE azt hívják, aki az S Cross faceliftjét csinálta. (Gondolom, Szájkosár Szan néven szerepel a céges levelezőlistán.)

Az Ignisbe az ember simán beültetné az új csaját, a Balenóhoz minimum aranylakodalom kell. Körülnéztem a sajtóban, hogyan próbálják politikailag korrekten megfogalmazni a kollégák a látványt, kedvencem a „műszerfala a maga módján látványos” fordulat. Látványos! :) Nem rossz egyébként, nem az az ízlés- és igénytelenül összehányt katyvasz, mint az Aurisé: lelkiismeretes, szép munka. Egyszerűen csak ázsiai stílus.
Minden ív megy valahová, illenek egymáshoz a formák, nincs bántó részlet, amennyiben elfogadjuk, hogy ez egy ázsiai stílusú beltér. A tabletet kifejezetten jól oldották meg, nem nyúl feleslegesen magasra, mint a BMW-ben vagy az Audiban. Kellemes és egységes; megkockáztatom, a tervező jó ízlésű, csak nem Európának szánta. Sokan nem értik, mit kukacoskodok, mert mégis milyen legyen a Baleno belseje, erre szerencsére kész válaszom van: ilyen.
Ehhez, mármint az Ignishez képest döbbenetesen más világ. A külsőhöz hasonlóan ezt sem akarom túlgondolni, ezért nem képzelem, hogy ördögi mesterterv keretében célozták meg és találták telibe a beltéri formákkal és kárpitokkal a kispolgárságot. Egyszerűen csak dolgoztak becsülettel, és ez jött ki. Döntéshelyzetben - felteszem - nem volt 30, vagy tán 40 mínuszos életkorú ember, a többiek mind a 90-es években szocializálódtak, amikor a Nissan Almera nem csak jó, de eladható autó is volt. A Liana, sőt, az eredeti Baleno aranykorában.

Nem jó jel, hogy ugyanezt a motort próbáltam már az Ignisben, és azt nem éreztem alul, mármint elinduláskor ennyire erőtlennek. Lehet, hogy nem is az, csak ebben borzalmas a kuplung. Fent fok, ott is bizonytalanul. Nézem a számlálót, 8 ezer kilométer van a tesztautóban, ennyi alatt Majka sem nyír ki egy kuplungot, hát akkor mi ez? A váltó is borzalmas, mint valami tizenéves, véres torkú 206-os Peugeot: figyelni kell a váltásokra, és akár kisujjal is ki lehet lökni a kart a fokozatokból. Ha nem figyelek a váltásokra, még negyednap is könnyen megreccsentem. A futóműben is van valami gebasz. Valahogy nem tud igazán kényelmes lenni, és minden úthiba igen nyomorult hangokat csal elő az autó sarkaiból. Ugyanakkor meglepően gyorsan lehet vele kanyarodni, de ki akarna ilyet tenni vele?

A motor viszont jó. Lehet vele menni, ez a 90+3 ló tulajdonképpen egész fickós autózást tesz lehetővé, főleg, ha csak egyedül ülünk az autóban – normális ember amúgy is csak magában állatkodik. Jó a hangja! Komolyan. De tényleg nem vicc. 3000-es fordulattól mondjuk 2-esben úgy megindul, mintha valami rendes, sportos autó volna. A különleges tudománya viszont a fogyasztás: én még ilyet nem láttam. Télen, hidegindításokkal, csak városban, sok dugóval simán öt liter alatt lehet tartani. 5,4 a hivatalos városi fogyasztás. Mi van?! Miféle önsorsrontó szabvány szerint adják meg a fogyasztást a suzukisok? Ha ez Opel lenne, simán ráírnák a 3,6-ot.
Pedig ez a hibrid annyira mild, hogy csak egy 3 lóerős generátor segít be a hajtásba és a töltésbe, így csinál a Suzuki Priushoz illő fogyasztást. Gondolkoztam, hogy oké, 5 liter és 800 kiló, nincs itt nagy trükk, kicsi a tömeg, és annyi. A Tehén majdnem 2 tonna, ami bő kétszer annyi, mint a Baleno tömege, és 15 litert fogyaszt, háromszor akkora motorral, automata váltóval, nincs tehát a Balenóban semmi forradalmi. Papp Tibi viszont azt mondta, az ő régi Balenója majdnem ugyanennyi kiló, és az simán megeszi a 8-at. És hogy emiatt az új Baleno miatt kicsit el is ment tőle a kedve.

Hol 840 kilót írnak a katalógusban, hol 900-at, hát még az is elég kevés. Az Euro NCAP speciel 890 kilóra tartja, és négycsillagosra értékeli, ami nagyon jó, ennél többet csak még több pittyegő szörnyűséggel kaphatott volna. A ráfutásjelző rommá nyerné magát az idegesítő vezetéssegédek Oscar-gáláján. Olyan hangon csipog, hogy becsületes ember maximum ördögűzésre használná, és igazából teljesen haszontalan. Nyugdíjas tempóban gurulva, bő tíz méterrel állok meg a sorban egy régi Swift mögött, PI-PI-PI-PI-PI-PI-PI-PI! A jó édes relézett anyukád, hogy ki se lehet kapcsolni, mert minden indítás után újra szolgálatba helyezi magát.

Megint egy jó Suzuki?
A sok lefolyt arcú borzadály után egy határozott egyéniség, még ha nagy feltűnést nem is kelt. A bajok a beüléskor kezdődnek.
A mérnökök jól dolgoztak, mert a Balenóban el lehet férni, még hátul is. Érzésre is épp 8,5 centivel nagyobb a tengelytáv, mint az Ignisben, ahol nem érdemes hátraülni, és a csomagtartó is 88 literrel kisebb (267-355 liter). Ami kicsit meglepett, hogy tengelytávra a Baleno két centivel nagyobb, mint a Vitara (2500-2520 mm), a csomagtartójuk majdnem egyforma (Baleno 355, Vitara 375 liter). Jók az ülések, bár a huzatot sem a burzsoázia igényszintjére lőtték be, de már úgyis mondtam, ez egy harmonikusan kispolgári dizájn.

És most jöjjön a lényeg.

Az Ignisből a GL+ felszereltség 4,2 millió. Balenóból 4. És hát oké, hogy ebben elfér négy ember, és még csomagtartó is marad, de annyiért már klímás, villanyablakos, bluetooth-kihangosítós Ceedet kapok. Az egy rendes kompakt (tengelytáv: +13 centi), ez meg mégiscsak egy szaros szubkompakt, hát akkor miről beszélünk? Meg hát Vitarából az 1,6-os szívó benzinesből is kapunk egyet, szintén GL+ kiadásban 4,2 millióért. Jogosnak tűnik tehát a kérdés, hogy akkor a Baleno vajon #minekvan? Két Suzuki modell van most, ami a teljes mezőnyből kiemelkedik, a Vitara és az Ignis. Én azokba tolnám az erőforrásokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
