Lesz ez majd zöldséges Merci?
Mercedes C 250 Bluetec T modell – 2014.
Mindig kérdés, hogy a kombi autókat menő, sportos vásárlók választják, vagy a racionális kockák, hogy kettő az egyben mindent meg tudjanak oldani. Ez a kombi sem ad választ, pedig pár kérdésre nagyon jól megfelel.

Kombit tervezni nem egyszerű. Nyilván azért választ valaki kombit, hogy a csomagtere jól pakolható és nagy legyen, viszont ha egy kockát építünk a limuzin hátuljára, ronda lesz, mint a háború. Ha elkezdenénk dizájnolni, az mindig a pakolhatóság és a tágasság rovására megy. Elég régóta létezik a T modell, azaz a kombi a Mercedes kínálatában, hogy a feladatot jól oldja meg. Nyilván csodák nincsenek, ez a C, nem a jóval nagyobb E osztály, de alaphelyzetben 490 literes csomagtér, ami aztán 1500 liter fölé bővíthető. Nem rossz. Ha még hozzáteszünk pár okos megoldást, ami vagy a kényelmet szolgálja, mint a hátulról kis gombbal ledönthető hátsó üléstámla, vagy a praktikusságot, mint a kihajtható szatyorakasztó kampók, már látjuk, hogy a Mercedes nem ma kezdte a kombik gyártását.
Hasonlóan nagyot akartak dobni az automatikusan felhúzódó csomagtértakaróval, ami aztán kicsit a helyet rabolja, kicsit idegesítő pakoláskor, nem kompenzálja az egyetlen mozdulatot, amivel vissza lehetne tolni, ha kézi működtetésű lenne. A távirányítható elektromos nyitás (Easy-pack) pedig az esetek nagy részében teljesen felesleges, én például fizetnék, hogy ne legyen. Lassú és idegesítő, de ez nem a Mercedes hibája, mindenkié ilyen. Ha piac kéri, hát adják, persze némi felárral.

Az alsó fedél alatt összecsukható, klasszul a helyére passzoló ládát kapunk, erős akasztó kampók a négy sarokban, semmi nem hiányzik, ami egy kombi tulajnak kellhet. Megvan az elválasztó, kihúzható rács is, ahogy azt már a 124-es kombik esetében is megszokhattuk, szinte ugyanolyan, csak kicsit szebb, kicsit módosított.

Az utastérről minden elmondható, ami a limuzinéről. Annyi a különbség, hogy a hátsó ülésen még jobban esik az ülés, mert az ablak magasabb, nem nyomul ránk a tető, tágasabb a tér. Az anyagok minőségiek, és hiába a kemény futómű, zörgés egyelőre nincs. Nincs is okunk feltételezni, hogy hamarosan lesz: az összerakás nem néz ki gagyinak, masszív és jó anyagokból építkezik az új C osztály.

Az egész autóra jellemző, hogy ami van benne, az bizony a legjobban közé tartozik, legyen szó fabetétről, zenéről vagy aktív biztonsági berendezésekről. A Mercedes Intelligent Drive néven jelzett biztonsági és kényelmi berendezések nem egyedüliek a piacon, sem a sávelhagyás-figyelmeztetés, sem a radaros aktív sebességtartó automatika, a Distronic Plus, viszont nagyon jól működnek. Nincs véletlen működés, a táblafelismerő is mindent jól és pontosan lát.

A Mercedes LED Intelligent Light System első fényszórók pedig egyértelműen a világ élvonalába tartoznak. Az automata távfény mechanikus blendével árnyékolja az előttünk haladót, illetve takarja ki a fénynyalábot a szembejövő oldalán. Hihetetlen, hogy távfénnyel tudunk úgy autózni, hogy közben jönnek szemből, de ők sötétben maradnak, még annyi fény sem jut rájuk, mintha normál tompítottal mennék. A ledek fényereje tökéletes, a mi sávunkban kétszáz méterre is ellátunk.

A tesztautó a legerősebb dízelmotorral, valamint a nagyon jól kinéző AMG line felszereltséggel került hozzánk. Ez a két dolog így leírva, valamint fotón csodálatos, azonban nem biztos, hogy ez a legokosabb választás, pláne egy kombi esetében. Az AMG line erősített fékével nincs is baj, tényleg fog, mint a festék, de a kemény futómű kicsit megkeseríti az életünket, pláne a nagy és peres kerekekkel. A nagy fék miatt sokkal kisebb kerék nem is megy rá fel, tehát ezzel együtt kell élni annak, aki ezt választja.

Nem is csak a kemény rugózás jut nekünk, hanem a gördülési zaj is nagyobb, mint a normál futóműves testvéreinél. Nyilván az úttartás szélsőséges körülmények között jobb, de biztos, hogy sportolni akarunk egy C kombival? Vagy megér ennyit a szépség? A motor a másik csalódás. Talán nem is érezném csalódásnak, ha nem mentem volna a 220-as dízellel. A kisebb teljesítményű, ám azonos lökettérfogatú testvére csendesebb és a 7g-Tronic hétfokozatú automatával is jobban együtt tudott működni, mint ez a 204 lóerős változat. A kis 170 lovas is nyomatékos és erős volt, hangja selymesebb volt, dízel jellege nem domborodott így ki.

Erővel itt sincs gond, az 500 Nm nyomaték hamar bevillogtatja a kipörgésgátlót még tiszta aszfalton is, de a nyersesség, a dízelkerregés nem ösztönöz, hogy nagyokat tapossunk neki. A 220-as teljesítménye bőven elegendő, ez a motor hangosabbnak és rosszabb hangúnak tűnik nála. Még a fogyasztás is ellene szól, mert a 7,8 literes tesztátlag majdnem egy teljes literrel rosszabb, mint a 220-as esetében, amire nem lehet magyarázat a kombi súlytöbblete (1595 és 1650 kg). Nem kérdés, én azt a motort választanám.
A piaci pozícióban a C kombi erősített. Az új C osztály eleve nagyon jól sikerült, a kombi pedig nem okoz csalódást. A tesztautó 21 millió forintos ára egy kicsit megakasztja az embert, de azonnal tegyük hozzá, hogy ez a felszereltség a párját ritkítja: AMG line, panoráma tető, Intelligent Drive minden elemével, ledes fényszórók, Burmester hifi, popkorn, csipsz, minden van itt, mint a búcsúban.

A C kombi ezzel a motorral 12,9 millió alapáron, amiben azért már eleve sok extra van, mellesleg az extrákhoz nagyon jó autót kapunk. Ha okosak vagyunk, a 220-ast választjuk, azonnal spórolunk majdnem kétmilliót. Ebbe a klubba ennyi a belépő, ne tessék csodálkozni. Az Integrált Szerviz Csomag a 4 évig vagy 120 ezer kilométerig munkadíj nélküli karbantartást ad, csak a szervizanyagot kell fizetni, ez is egy szép gesztus és az árban már eleve benne van. Ha viszont nem kell a Mercedes presztízse, inkább a praktikum és a méret számít, a C250 T Bluetec alapáráért egy nagyon jól felszerelt, sokkal nagyobb Citroen C5-öt kapunk. Vagy ön szerint a két autót nem lehet összehasonlítani? Akkor válassza a Mercedes-t, én inkább a C5-ös mellé tenném a garast.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
