Az utolsó autó

Teszt: Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG

2014.09.04. 06:10

Adatlap Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG Highline - 2014

  • 1395 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 5000 rpm
  • 250 Nm @ 1500 rpm
  • 7 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.8 másodperc
  • Végsebesség:
    212 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 7 874 230 Ft

- Megvettem, Zsoltikám. Ez már kiszolgál, ez lesz az utolsó autóm. Ismertek, tudok vigyázni rá. Minden szombaton lemosatom, kitakaríttatom; amikor kell, szervizbe viszem. Nemigen járok én már autóval, csak amikor átugrunk hozzátok vagy a Marci bácsiékhoz, no meg a temetőbe. Amikor engem is oda visznek, majd a tiétek lesz.

- Ne már, nagyapa, hol van az még? Utálom, amikor így beszélsz. Különben meg miért pont ezt a Golf Plus-t? Jó, tudom, hogy a Volkswagenben hiszel az első Bogarad óta, de miért nem egy sima Golfot? Vagy egy kombit? Nagyon béna ez a púpos kivitel.

- Ugyan, ugyan. Jól néz ez ki, majd ha annyi idős leszel, mint én, te sem fogsz foglalkozni ilyen hívságokkal. Akkor már azt fogod értékelni, hogy magasabban van az ülés. Hogy ki tudsz szállni belőle erőlködés nélkül. És nézd meg ezt a hátsó lábteret! Még a Wartburg Touristomban sem volt ekkora hely hátul. Különben meg már nem Golf Plus, Zsoltikám, hanem Sportsvan.

- Sportsvan?! Bruhaha. Mi ebben a sportos? Vagy koncentráljuk a vanre, teherautós? Ne már. Oké, morcosan néz ezekkel a xenonos lámpákkal, mint minden 7-es Golf, de kicsit magasra sikeredett, nem? Még a tetőkorlát se menti meg; se hús se hal. Mintha egy Golfra hegesztették volna a Touran tetejét.

- Nem kell nekem Touran, fölösleges a harmadik üléssor. De nézd meg, ebben is tologatni lehet a hátsó ülést, előre-hátra, és még a támla dőlésszögét is lehet állítani. A tetősínt meg direkt a kedvetekért rendeltem, hogy legyen mire tenni a tetőbokszot, amikor síelni mentek. Bár a lécet könyöklőnél is át lehet dugni.

- Kösz, nagyapa, de azt megnézted, mennyibe kerül hozzá a tetőcsomagtartó? Szerintem annyiból az egész brigádnak bérelünk sílécet. De tudom, imádod az extrákat, tuti mindent megvettél bele, mi?

- Az utolsó autójánál már nem spórol az ember. Nyilván automatát akartam, a fene se akar már kuplungolgatni ennyi idősen. Nem is látok már valami jól éjszaka, hát legyen ívkisüléses a fényszóró. Amióta ilyen fene divatosra szabják az autókat, még ha az enyémnél jobban is forognak még a nyakcsigolyáid, nem fogod tudni megmondani, meddig tolathatsz még a parkolóban. Ez nem csak sípol, beáll helyetted.

- Meg látom, 1,4-es TSI. 150 lóerős, vagy mennyit tud ez?

- Az a helyzet, hogy ehhez a felszereltséghez már nincs gyengébb motor, ez az alap. Kellene a fenének, a 125 lóerős 1,4-es is több a soknál. De hétsebességes a váltó, azt mondják, keveset eszik. Állítólag kevesebbet, mint a kézi váltós.

- Azért az a 8,1 a kijelzőn nem valami parádés eredmény. Főleg a te stílusoddal. Az üvegtetőt mondjuk én is imádom, főleg, hogy hátra is lehet tolni. Látom, navigációt is vettél bele.

- Az még nekem is fájt. Amit ott középen látsz, az többe kerül, mint az a roncs BMW, amivel jársz. Rádió-navigáció, digitális vétel, hangrendszer, ez így együtt több, mint 800 ezer. De az asszisztensekért nem sajnálom a pénzt. Figyeli a holttereket jobbra-balra, nézi a sávokat, és még fékez is helyetted, ha elmélázol. Hülyülök, ahogy öregszem, de legalább észreveszem még. Ha csak egyszer kell, megérte.

- Na jó, most már eleget nézegettük. Megyünk végre egy kört?

- Vezess csak, én még fogom eleget.

- Jé, nem indítógombos még? Annyira 2006 ez a bicskakulcs. De legalább szép csendesen jár. A múltkor ültem egy 1,4-es TSI Yetiben, az hidegen úgy berregett, mint egy dízel. Ennek finom hangja van, épp csak zümmög. Hallod, nagyapa, azért elég lagymatagan indul meg, neked nem tűnt fel?

- Hová rohansz, Zsoltikám? Megvár nagyanyád krémese, amíg visszaérünk. Persze, nem olyan, mintha leugranál a kuplungról, de ez nem erről szól. Jó, a start-stopot én is ki szoktam kapcsolni, mert azzal ránt, ha kicsit is fürgébben indulnál, de ha már belelendült, húz ez rendesen.

- Hű, ez már a száraz kuplungos DSG, mi? Azért örülnék neki, ha legalább úgy rajtolna, mint a régi Matizom. Ezzel aztán meg kell várni, míg nagy lyuk lesz, ha át akarsz menni egy forgalmas kereszteződésen. Nézd, kettesben indul. Először azt írja ki, hogy egyes, de nincs váltás, az első tíz méteren csak csúsztatgatja a kuplungot. Ha tövig nyomom a gázt, huszonötnél jön meg igazán az ereje. Ettől megbolondulnék.

- Mert olyan hebehurgyán vezetsz. Finoman, szépen, kimérten. Akkor nagyon bársonyosan visz, nem érzed a váltásokat, és ötvennél már ötösben van.

- Ez tény, még egy padlógázos gyorsítás után is. Mintha kényszerzubbonyt húzna rád, nehogy kapálózz. Egy váratlan gázadást olyan tétovázással büntet, el is megy tőle a kedved. Sport állásban meg olyan izgága, hogy az még nekem is sok. Nincs itt valami köztes állás a leszedált és a mindent bele között?

- Semmi se jó neked? Itt a legújabb technika, közvetlen befecskendezés, turbó, száz lóerő fölötti literteljesítmény, és te ezt ócsárolod? Ezért taníttatunk, he? Majd ha kijártad az egyetemet, talán megérted, hogy ez egy remekmű.

- Jól van, nagyapa, nyugodj meg. Teljesen igaz, ezt neked találták ki. Megírta mindenki, nincs ma jobb a hetes Golfnál, és ez sok szempontból még annál is jobb. Pár centivel hosszabb, szélesebb, meg főleg magasabb. Ami nekem nem tetszik, neked igen.

- Felment a vérnyomásom, nyissuk ki a tetőt, hadd kapjak egy kis levegőt. A sportfutómű, az is smafu?

- Ja, ez nem a sima? Bocs, azt hittem. Tényleg jó, egyáltalán nem ráz. A tető viszont bubog. Inkább csukjuk be, és klímázzunk. Na, ezek a gombok, meg az index, meg minden, amit itt fogdosok, ez tényleg lehengerlő. Olyan finoman csusszan minden kapcsoló a következő állásba, mintha egy wolfsburgi mérnök minden indexelés előtt egy spriccantással beszilikonozná a reteszt. Lenyűgöző.

- És az igazán nagy dolgok azok, amik nincsenek benne. Zaj, zörgés, zakatolás. Nem fáj benne a hátam, nem kell erőlködni a kormánnyal, nem kell vacakolni a klímával. Egyszerűen jó, csak ez természetesnek tűnik.

- Tényleg, még az ajtózsebet is kikárpitozták belülről, nem zörög benne az üres üdítős doboz. És ebben már van USB? Nem hiszem el, eddig minden VW-ban a béna kábeles megoldás volt. Mondjuk nyolc kilóért már talán belefér. Ez a közeledésérzékelős képernyő is jó poén.

- Na, engem meg pont idegesít, hogy nem tudom, hová kell bökni, amíg oda nem teszem a kezem. De az oldalsó gombokkal még én is elboldogulok vele. Az érintőképernyő nagy találmány, a navigációt is imádom. Igaz, nem kalandozunk már sokat, de tudod, nagyanyád milyen fogalmatlanul forgatja a térképet. El ne mondd neki!

- A fejünkre is borítaná a krémest. Inkább menjünk is haza, itt megfordulok.

- Tudod, Zsoltikám, ahogy öregszik az ember, más dolgok lesznek fontosak. Amikor fiatal voltam, motoroztam. Én is mentem, mint az őrült, estem is nagyokat. Csoda, hogy nem haltam bele. Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy lenyugodtam, nem érdekel már. Hogy ez hány lóerős, nem érdekel. Sokkal inkább, hogy hány légzsák van benne. Bánom is én, hogy lassan gangol a váltó, csak parkoljon be helyettem, akkor legalább nem húzom meg. Téged az állandó sípolás is biztos bosszant - nekem biztonságérzetet ad, amikor manőverezek.

- Végül is, ki lehet kapcsolni, ahogy az összes többi asszisztenst is. Mondjuk az, hogy rémülten elkezd sípolni és pirosan világít, amikor kicsit később fékezel, mint az előtted menő, kicsit vicces. De legalább vigyáz rád. Mondd már meg, mennyibe került. Bár, lehet, hogy nem is akarom tudni.

- Nem veszek én már több autót az életben, ennél most nem spóroltam. Amit megkívántam, megrendeltem bele. Kicsit több, mint tízmillió volt, de jól beszámították a régi Golfomat.

- Atya világ. Tényleg jobb lett volna nem tudni. Meg se mondom, hogy mit vennék ennyiből. Annak örülök, hogy megengedheted magadnak. Jó lesz ez neked, nagyapa.

Totalcar értékelés - Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG Highline - 2014

8
TC

Nagyon jó autó, de tényleg, mindenkinek, aki már nem keres semmi izgalmat egy autóban. Hatalmas hely van benne külső méreteihez képest, csendes, kényelmes, viszonylag takarékos. Ez a motor-váltó kombináció viszont rém lusta, úgy tűnik, mintha a 60 pluszos korosztálynak hangolták volna.

Népítélet - Volkswagen Golf

7,6
Nép
6.7
7.6
7
8.4
8.5

Az oldalról ajánljuk

Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
  • Hírek

Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást

Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.

március 24., 16:03
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
  • Hírek

F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét

Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.

március 24., 17:26
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

1 órája
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
  • Hírek

Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér

Összehaverkodna Kína az EU-val?

március 24., 15:19
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
  • Hírek

Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek

Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.

március 24., 13:36
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
  • Hírek

Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből

Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.

március 24., 12:25
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
  • Hírek

Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén

A pilóta sértetlenül megúszta.

március 24., 10:41
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
  • Közélet

Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!

Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!

március 25., 05:59
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
  • Hírek

Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3

Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.

március 24., 09:09
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
  • Hírek

A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?

Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.

március 23., 06:27
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
  • Hírek

Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját

Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.

március 23., 08:49
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
  • Hírek

A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat

A harmadik hely a Mercedesé lett.

március 23., 10:07
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
  • Hírek

Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe

Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.

március 24., 07:48
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
  • Hírek

Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes

Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.

március 24., 06:05
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
  • Hírek

Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort

A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.

március 23., 15:00
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
  • Hírek

Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban

Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.

március 23., 16:00
A legtoyotább Toyota
  • Tesztek

A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.

A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.

március 24., 06:05
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?
  • Belsőség

Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!

Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.

március 23., 17:01
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
  • Nepperűző

Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?

Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.

március 23., 11:03
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
  • Hírek

Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról

A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.

március 23., 12:51
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
  • Hírek

A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél

A piaci helyzetük ezt követeli.

március 24., 06:05
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
  • Hírek

Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját

Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.

március 23., 12:03
Vágó úr, én itt beszállnék!
  • Szerelem

Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.

Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.

március 23., 13:47
F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025
  • Hírek

F1 kibeszélő Kínai Nagydíj 2025

március 24., 14:06
Nissan Murano GT-R
  • Hírek

Nissan Murano GT-R

március 24., 13:16
Honda NSX (Ferrari 360 Replika)
  • Hírek

Honda NSX (Ferrari 360 Replika)

március 24., 09:04