Olyan jól sikerült a Nissannak eladni az új 1,6-os dízelmotort, hogy most épp kicsit kihívásokkal küzd az ellátás. Így került képbe az 1,5-ös dCi, ami az árlista elején ül, belépő modellként, természetesen fronthajtással.
A hasmagasság itt is megvan, így nem aggódtam, amikor ráfordultam a Balaton-felvidék földútjára. Tényleg semmi nem ért le a nyomvályús utakon. A leggyengébb motor ellenére még az autópályán se volt gond, simán lehet vele száguldani, persze ne egy Porsche gyorsulását várjuk. Itt tűnődtem el azon, hogy az amúgy meglehetősen idegesítő mindenféle segédek közé miért nem fért be a távolságtartó tempomat. Merthogy mindent ugyanazzal a csipogással jelez, és csak a kilométeróra mellett lévő miniatűr ikonokból derül ki, hogy épp mi a nyűge.

A Tekna felszereltségben amúgy az összes asszisztens széria (holttérfigyelő, parkolássegéd, táblafelismerő, sávelhagyás-figyelő, éberségfigyelő), ahogy a 19-es felni is. Utóbbit tudtam volna feledni, mert a magyar utakon gyorsan leharcoljuk, a komfortról nem is beszélve. Viszont - ellentétben más márkákkal - itt opcionálisan kérhetünk kisebb, 17-es kereket is. Ezzel még mindig nem néz ki rosszul, és spórolunk 150 000 forintot.
A belteret gyorsan megszoktam, a sofőrülés nagyon kényelmes volt, simán leautóztam vele 250-300 kilométert. Talán az egyetlen negatívum a nagyobb palackokkal volt, mert az ajtóba és a könyöklőben lévő, amúgy igen méretes tárolóba se fért be egy másfeles. Viszont a csomagtérben remek ötlet a két részre osztott alsó lap, amit felhajtva megoszthatjuk a teret, így nem randalíroznak körbe körbe a kisebb cuccok.
A motor még autópályán se volt zavaró, nagyon alaposan elszigetelték, semmi kerregés nem jutott el a fülemig. A vegyes használatban igen jónak mondható 5,2 literes átlagfogyasztás jött ki, ami egy ekkora bódénak nem is rossz. Országúton andalogva simán elindult 5 liter alá, igaz, még ez is jóval több, mint a gyári 3,8, de hát haladni is akarunk.
A tesztautó most épp 7,7 millióba kerül, ebben minden benne van, beleértve a navigációt is. Ehhez képest például a Hyundai ix35 1,7 CRDi Premium felszereltséggel 7,34 millió, viszont ebben még nincs benne a navi meg a parkolássegéd, amitől pár százezerrel fölé csúszik.
A csajom új kedvence
Úgy alakult, hogy vasárnap délután le kellett ugranunk Veszprémbe. Felhívtam Nyegleót, van-e nélkülözhető tesztautó a szerkesztőségben, így kaptam meg a Qashqait. Mivel szinte végig autópálya, vagy autóút megy, reménykedtem, hogy dízel, és hogy lesz benne tempomat. Szerencsére mindkettő be is jött. A váltó hatsebességes kézi, így alig forgott a motor 130-nál is. A fogyasztása 5 liter körül jött ki.
Kifejezetten tetszett, hogy milyen nagyok a tükrök, és ezért mennyire jól lehet bennük mindent látni, illetve a hatalmas üvegtető. Bár ez a hátul ülőknek még jobb lehet. Veszprém jellemzően rendezett és szép, de így is sikerült egy kátyút kifogni, ami a nagy felni, peres gumi kombinációval olyan érzés volt, mintha egy szakadékba zuhantunk volna. Persze megértem, aki összeválogatta az extralistát. a felnik sokat dobtak a fehér autó összképén. A rádió elvesztette néha az adást, de ez csak valami szoftveres bug lehet. A Qashqai mindig is tetszett, és így, hogy kipróbáltam csak még jobban megerősödött amit gondoltam: még pont jó méretű, kellemesen magas, jópofa autó. A barátnőm azóta is erről áradozik. Kéne.
Perkó Rudolf

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
