Fehér zászló Goodwood felett
Teszt: Rolls Royce Wraith – 2014.
Hogy tetszett? - kérdezi Frank a Gresham előtt – innen hoztam el két napja a Wraith-t, és a legdrágább magyar szálloda előtt most több Rolls is parkol.. Hogy hogy tetszett?

Hát... nézegetem ezt a szép Phantomot például, komárnói rendszámmal szállítja a Scorpions-sleppet az Orbán Viktor emlékkoncertre, próbálom is elterelni a szót, de Frank kegyetlen. Hogy de tényleg, mi a véleményem? Klaus Meine sapkája, az elég meredek, nem? Ja igen, a Wraith... Hogy is mondjam, ahhoz képest, ahogy a Phantom hat éve lenyűgözött, meg ahogy a Bentley Mulsanne három éve győzött meg, hogy jóval több, mint négykerekű pénzeszsák, ezek fényében tehát a Wraith egy kicsit, valami rejtélyes módon, de vékony. Kevésbé nem evilági, mint a Phatom, pedig erős, csendes, csicsás és néhol vicces, pont ahogy egy Rollstól várnánk.

Frank azt mondja, igen, ezt már hallotta újságírótól, és szerinte az okozza a parajelenséget, hogy derült égből rögtön a Wraith-t próbáljuk, ami kupéként sportosabb, tehát közelebb van a normális autók univerzumához. Na, ettől a pillanattól, illetve érvtől kezdve már csak bólogattam, hogy aztán a 110 milliós autók univerzumának peremén felvegyem a hiperűrsebességet, és visszaüljek a Gresham előtt hagyott, nagyjából 90 ezer forint forgalmi értékű robogómra.

Mi a Rolls-Royce Wraith? Egy német gyártású acél-műanyag karosszéria, amit áthajóznak az Egyesült Királyságba, hogy ott beleépítsenek egy német gyártású alumínium motort. Meg persze a sallang, hiszen a bőrdíványt, meg a fabetéteket hadd nevezzem már sallangnak egy autóban, az isten szerelmére. Amúgy sem hiszem, hogy a 2010-ben bemutatott Ghost akkora szám lenne, hiszen majdnem harminc centivel rövidebb a tengelytávja, és a BMW gyakorlatilag a jobban felszerelt S-Mercedesek ellen nyitott vele egy újabb frontot. A Wraith pedig a Ghost kupéja.

Egyébként miért van az, hogy egy német luxusautóért senki sem adna százmillió forintot? Az autóiparban hagyományosan rengeteg pénzt költenek piackutatásra. Ha a BMW inkább vesz meg egy márkát, mint hogy a saját emblémáját pozicionálja feljebb, annak oka van. A vásárlók valószínűleg nem gondolkoznak. Autókon legalábbis nem sokat, hiszen ha van rá százmilliójuk, az nyilván nem úgy keletkezett, hogy autókról ábrándoztak. Hanem vállalatot irányítottak, márkaimidzset építettek, kockázatos, nagy felelősséget jelentő döntések százait hozták. Hogyan reagál a dél-európai ingatlanpiac a palagáz-lelőhelyek felfutására? Betonkoszorúba öntsem a konkurens oligarchát, vagy marassam szét savval?

A Rolls tehát működik, a Phantommal a BMW óriási sikerrel definiálta újra az autóipar klasszikusát. Az ennyire luxus autók formája pedig, ahogy mostanra felfogtam, nem változik hatévente, mint a normális autóké. A Wraith 11 évvel később is híven követi a Phantom formanyelvét, de annyira, hogy én sem szúrnám ki a forgalomban új modellként. Onnan lehet felismerni, hogy a szűkre húzott szeme alatt nincs bibircsók-lámpa, és a hűtőrács (Pantheon grille) is alacsonyabb, tovább távolítva a Rollst a klasszikus, katedrális jellegű formától. A Wraith böszme nagy, kupé létére is majdnem 5,3 méter. Élőben kicsit eláll tőle a lélegzet, és a formája sem akar sokkal többet mutatni, mint hangsúlyozni a méretét. Ezt is viszonylag ismeretlen dizájnerre bízták, és erről is nyugodtan lehet műholdról részletfotókat készíteni.


Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
