Óvakodj a benzinestől

Renault Captur Intens 0.9 TCe - 2013.

2014.01.09. 06:11 Módosítva: 2014.01.09. 06:11

Adatlap Renault Captur Intens 0.9 TCe - 2014

  • 898 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 90 LE @ 5250 rpm
  • 135 Nm @ 2500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.9 másodperc
  • Végsebesség:
    171 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.3 l/100km
  • 4 400 000 Ft

Remek veteránautót adna a Captur harminc év múlva. Benne van a korra jellemző összes idióta vívmány, roppant vicces a tálalás, és az egész autó hatalmas egyéniség. Csoportba verődve röhögnének rajta az ilyesmire fogékonyak, hogy nézd már, tényleg a kézifékkar mellett van a tempomat kapcsolója. És tényleg ennyire ráz alapjáraton, akkoriban ez biztos normális volt. Kár, hogy nem tudjuk átugrani a következő harminc évet, mert a Captur ezzel a motorral ma egyszerűen élvezhetetlen.

Japánban, a Tokiói Autószalonon hallottam Carlos Ghosn-t, a Renault-Nissan csoport nagyfőnökét beszélni a fiatalok kontra autók témáról. Mostanában ugye az a nagy okosmondás, hogy a fiatalokat nem érdeklik az autók, ezért tenni kell valamit, különben kihalnak az autóvásárlók. Ghosn a kesergés és a szociológiai tanulmányok helyett a legkézenfekvőbb megoldással hozakodott elő: olyan autókat kell gyártani, amelyek felkeltik a fiatalok érdeklődését.

Igaz, Ghosn ezt az óriási bölcsességet a kétségtelenül zseniális IDx-ekkel kapcsolatban sütötte el, de nekem az az érzésem, ezzel a Capturrel is már a fiataloknak akarnak imponálni. Sajnos kezdek kinőni ebből a korosztályból, úgyhogy lehet, hogy nem értem a lényeget, viszont azt tudom, hogy ez a kísérlet már sokszor félrecsúszott. Nem is kell messzire menni, elég megnézni a konszerntestvér Juke-ját. Érdemes, mert pont ugyanez a kategória, legalább ugyanilyen bohókás, és már látjuk, hogy kik veszik: nyugdíjasok.

Lehet, hogy a globális piacon kicsit más az összetétel, de nálunk ez a helyzet, az emberek ugyanis nem feltétlenül úgy választják ki autóikat, ahogy azt a két statisztameló között egy fókuszcsoportozást is bevállaló ráérős egyetemisták által kitöltött kérdőíveket kiértékelő tudósok elképzelik.

Ez a magas kisautó kategória mindenesetre telibe találja a nagymamák és nagypapák igényeit: könnyű a ki- és beszállás, nem túl nagy, és viszonylag takarékos. Hogy kicsit furán fest, mint a Juke, vagy ilyen dimbes-dombos, mint a Captur, hótmindegy. A fácsét nem biztos, hogy sokszor bekapcsolják majd a műszerfalba épített kistévén, de a visszagurulásgátló garantáltan jól jön majd. Nagymutter mondjuk nem valószínű, hogy örülni fog a fiókos kesztyűtartónak. Én sem örültem, mert félig kihúzott állapotban a térdünkbe ütközik, és nem lehet rendesen belelátni. Nem kell mindig erőltetni a funky-t.

De most már nincs mit tenni, valaki kitalálta a leggyakrabban crossovernek csúfolt kompakt SUV-nál is kisebb, apró bohócterepjáró kategóriát, azóta mindenki úgy érzi, kötelező ilyet is gyártani. Az Opel Mokka és a Chevrolet Trax a másik páros, és biztos vagyok benne, lesz még ilyen bőven. Hogy minek, ne kérdezzék. Divat. Egy kompakt sokkal normálisabb autó, egy kombi sokkal praktikusabb, aki pedig a magas üléspozíciót kedveli, jobban jár egy hasonló méretű kis egyterűvel. Terepezni, ezzel? Ne vicceljünk. A fotózás helyszínén, egy buckás mezőn majdnem elakadtam. Átlagos földúton meg bármi elmegy.

A Renault is egyértelműen divatmobilnak gondolja a Capturt, ezért elhozta a pórnépnek a prémium szegmens egy szeletkéjét: a személyre szabhatóságot. Túlzásba nem estek, de jópofa matricákat, színes felniket és tarka huzatokat, sőt, a prémiumság Csomolungmáját, fehér tetőt is lehet rendelni a kis vakarcshoz. Hogy ezek mellett a műanyagra fémgőzölt krómhatású csillogás, és a zongoralakk mennyire emeli prémiumi magasságokba a Capturt, mindenki döntse el maga, de a beltér láttán elég egyöntetű volt a szerkesztőség véleménye: gagyi, de vicces.

Pozőrautó a Captur, de külső szemlélődőként szívesen megbocsátjuk neki. Van a megjelenésében egy jókora dózis tanulmányautósság, az oldalára vagányan felhúzott fekete műanyag sávba pedig még egy krómcsíkot is belefuttattak, hogy jelezzék, nem komolyak a terepes ambíciók. Mint egy katonai rejtőmintás feszülős póló, pár strasszal. Az utcaképet mindenképpen feldobja, én legalábbis szívesen nézegettem.

Mondanám, hogy ez a metálnarancssárga is sakál, retró és futuró egyben, csak az a baj, hogy az előző Captur, ami nálunk járt, pont ugyanerre a színre volt fújva, ami némi fantáziátlanságról tanúskodik. Tudom, ez a legújabb trend, hogy minden autónak megvan a generálszíne, amit a bemutatón, az óriásplakátokon, a tévészpotokban meg a tesztautóknál is nyomnak. Szerintem unalmas, az embernek az a benyomása, hogy egyetlen színben gyártják a típust, mint a T Fordot. Megnéztem volna a Capturt például jégkékben is.

A kabinba a vad narancssárgával erős kontrasztban szürke csomagot tették a kis benzinmotoros autóba, ami kicsit fád. A dízel Captur, amellyel Winkler szerelembe esett, belül is narancssárgás volt, ami pont annyi különbséget tesz, hogy elsiklunk az egyszerű anyagok és lavórszerű kidolgozás felett, mert a jópofa dizájn elviszi a szemet. De így szürkében elég dácsiás az összhatás. Nem, a zongoralakk már nem segít.

A kicsit vacak minőségérzetet szerencsére hatékonyan tompítja, hogy a legfontosabb kezelőszervek parádésan vannak elrendezve. A Renault-nál ismerik az érintőképernyős korszak aranyszabályát: a klímát ki kell venni a menüből, és gombokat adni neki. Minden mást lehet tapizni, ez így tökéletes. Lehet antik a kormányoszlopra növesztett hangerőállító, én azzal is teljesen ki vagyok békülve.

Aki viszont a kézifékkar mellé tette a tempomat kapcsolóját, olyan mélységbe, ahol egy olajfúró torony hegye is kicsorbulna már, annak bevésnék egy karót az ellenőrzőjébe. Autópályán nem jó ötlet a két ülés között matatni. Pláne, hogy egy ugyanilyen méretű vakkapcsoló van sokkal exponáltabb helyen, a műszerfal bal partján is, amit sokkal könnyebb elérni. Ha capturös lennék, átdrótoznám, az tuti.

Ennyit a statikus elemzésből, a következő oldalon fejünkre borítjuk a jeges vizes vödröt.

Totalcar értékelés - Renault Captur Intens 0.9 TCe - 2014

6
TC

Mókás, ügyes kisautó lenne egy rendes motorral. Az ember könnyen megengedővé válik a szórakoztató ötletességétől, de ez nem menti fel a háromhengeres benzines okozta gyötrelmek átka alól.

Népítélet - Renault Captur

8,0
Nép
7.8
7.1
8.1
8
8.9

Az oldalról ajánljuk

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

32 perce
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35