
Tegyük Sport módba a váltót, és reméljünk valami sportosságot. Reményünk lehet is, csak kapni nem kapunk szinte semmit. A négyhengeres kerregő dízelhang kicsit előre lép, de így sem zajos. A váltó dobálja a fokozatokat felfelé, lefelé, de a motor kiesik a neki szánt szerepkörből. Előjön az 1700 kg-os tömeg is, amely ugyan abszolút értékben nem annyira nagy, de ha hegyeset megyünk vele, tisztán érződik. A kis elefántra sem jó a balettcipő, felejtsük el a Sport módot, meg a Steptronicot. Sima Comfort módban tökéletesen illeszkedik a váltó a motorhoz, egyszersmind az autó jellegéhez is. Mondjuk ki félhangosan kétszer egymás után: ez egy családi limuzin, nem sportos limuzin, hiába állítja akárki is. Butaság is bármi sportosságot várni egy ilyen autótól, bár a szlogenjük még mindig a vezetés élménye, és még mindig sokan a sportossággal azonosítják a BMW-t.
Pedig rossz a megközelítés.

Ez egy olyan autó, amit ma a tömegek igényelnek, abból pedig a jobbak közül való. Nem mondom, hogy már semmi különbség a három nagy német autói között, de ami különbséget találunk, az nem egyértelműen dönthető el, jó vagy sem. Leginkább ízlés dolga, hogy melyiket szeretjük jobban. Az utastér tágas, a hátsó ülések is kényelmesek. A hátul helyet foglalóknak nincs bezártságérzetük, mert az övvonal konzervatívan alig emelkedik, az ablakok nagyok, az ülés ülőfelülete óriási. Minden, amit megfogunk, jó anyagból van, masszív, és minőségérzetet nyújt. A kapcsolók működtetése öröm, a gombok, kapcsolók melletti hézagok századra megegyeznek. A formák, alakok ismétlődnek, a kulcs formája megegyezik a váltókaréval, a légbelépők alakja a fabetétet lezáró alumínium formájával, ettől olyan koherens minden. Az egész utastér egy németes formai bravúr, semmi nem sok, semmi nem kevés, és soha nem gagyi. A nagy konkurens Mercedesnél sem gagyi, de összességében a bajor gép belseje egy orrhosszal jobb. Vagy csak szebb? Nehéz eldönteni, de ez a belső és műszerfal még mindig etalon, ahogy a 70-es években is az volt.

A műszercsoport alja, a két nagy főműszer alatt, azoknak az alsó negyede nem más, mint egy multifunkciós TFT kijelző. Itt egészül ki körré a két nagy óra, amely megegyezik a szélső órák aljával is, noha az nem TFT, csak sima rajz. A műszeregység így egyben multifunkciós, techno és konzervatív is a hagyományos mutatóival. A műszerfal kialakítása az, ahol erős csapást mér az autó a Mercedes E osztály kissé gagyinak tűnő, egyébként informatív műszerfalára. A műszerfal és az óracsoport a jó ergonómia és visszafogott, stílusos dizájn iskolapéldája.
Valójában akárhová nézünk, akármit csinálunk, a BMW bizonyít, és nem okoz csalódást. Aki pedig sportosságot vár, kicsit csalódni fog, de ez már nem a BMW baja. Ez az autó egy nagyobb benzinmotorral sem lesz sportos, most sem a ménes és a menés hiányzik belőle. A nagy fék sem a sportosság miatt van alatta, hanem a relatíve nagy tömeg miatt. Azért csak relatív, mert az tömeg abszolút értelemben nem nagy a kategóriában, de például az E34-es limuzin nem haladta meg az 1600 kg-ot semmilyen motorral. Hízik, egyre erősebb és egyre kevésbé sportos a szó igazi értelmében. Ez van, törődjünk bele, valószínűleg ezt igényli a piac.

Amikor magunk elé terítjük az ár- és felszereltségi listát nem szabad pár dolgot elfelejtenünk. Az egyik, hogy ez egy legenda, presztízsmárka a németektől. A másik pedig, hogy itt kis minőségjavuláshoz, esetleg pár extráért már nagy pénzeket kell kitenni az asztalra, így van ez mindenhol. Ezek hárman annyira figyelik egymást, hogy a megfelelő kategóriák szinte azonos árszintről indulnak. Az ötös BMW hasonló árú, mint egy A6-os Audi vagy egy E osztályú Mercedes. Ez az 520d 11,5 millióról indul, a tesztautó Luxury Line csomagja 1,3 millió. Ebben már benne van a bőrülés, és még számos extra, nem fogjuk fapadosnak érezni. Még a szőnyegezése is minőségi, nem az, ami magához vonzza a koszt, hanem a könnyen porszívóható, szép fajta.

Érdemes ilyen csomagokban gondolkozni, mert összességében jobban járunk. A tesztautóhoz még hozzácsaptak pár extrát, például a soft-close, automata zárást segítő az ajtóknál 210-ért, na és persze a jó kis automata váltó 670-ért és már ott virít a számla mindösszesen rovatában a 17,3 millió forint, az extrákat író ceruza vastagon fog.
Nincs is ezzel baj. A kaviár a büfében sem olcsó, nemhogy egy luxusétteremben. A baj azzal van, hogy ez a BMW már nem az a BMW, ami miatt annyian megszerettük a 80-as években. Nem azért, mert rossz, vagy valahol nem minőségi. Nem, itt a koncepcióval van a baj. Konkrétan hogy a BMW gyártja a legjobb Mercedest. Már arra sem kell sokat várnunk, hogy az Audi megcsinálja a legjobb BMW-t, elhiszik?

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Hírek
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.
- Hírek
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.
- Hírek
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.
- Sport
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak
- Közélet
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
