
Tegyük Sport módba a váltót, és reméljünk valami sportosságot. Reményünk lehet is, csak kapni nem kapunk szinte semmit. A négyhengeres kerregő dízelhang kicsit előre lép, de így sem zajos. A váltó dobálja a fokozatokat felfelé, lefelé, de a motor kiesik a neki szánt szerepkörből. Előjön az 1700 kg-os tömeg is, amely ugyan abszolút értékben nem annyira nagy, de ha hegyeset megyünk vele, tisztán érződik. A kis elefántra sem jó a balettcipő, felejtsük el a Sport módot, meg a Steptronicot. Sima Comfort módban tökéletesen illeszkedik a váltó a motorhoz, egyszersmind az autó jellegéhez is. Mondjuk ki félhangosan kétszer egymás után: ez egy családi limuzin, nem sportos limuzin, hiába állítja akárki is. Butaság is bármi sportosságot várni egy ilyen autótól, bár a szlogenjük még mindig a vezetés élménye, és még mindig sokan a sportossággal azonosítják a BMW-t.
Pedig rossz a megközelítés.

Ez egy olyan autó, amit ma a tömegek igényelnek, abból pedig a jobbak közül való. Nem mondom, hogy már semmi különbség a három nagy német autói között, de ami különbséget találunk, az nem egyértelműen dönthető el, jó vagy sem. Leginkább ízlés dolga, hogy melyiket szeretjük jobban. Az utastér tágas, a hátsó ülések is kényelmesek. A hátul helyet foglalóknak nincs bezártságérzetük, mert az övvonal konzervatívan alig emelkedik, az ablakok nagyok, az ülés ülőfelülete óriási. Minden, amit megfogunk, jó anyagból van, masszív, és minőségérzetet nyújt. A kapcsolók működtetése öröm, a gombok, kapcsolók melletti hézagok századra megegyeznek. A formák, alakok ismétlődnek, a kulcs formája megegyezik a váltókaréval, a légbelépők alakja a fabetétet lezáró alumínium formájával, ettől olyan koherens minden. Az egész utastér egy németes formai bravúr, semmi nem sok, semmi nem kevés, és soha nem gagyi. A nagy konkurens Mercedesnél sem gagyi, de összességében a bajor gép belseje egy orrhosszal jobb. Vagy csak szebb? Nehéz eldönteni, de ez a belső és műszerfal még mindig etalon, ahogy a 70-es években is az volt.

A műszercsoport alja, a két nagy főműszer alatt, azoknak az alsó negyede nem más, mint egy multifunkciós TFT kijelző. Itt egészül ki körré a két nagy óra, amely megegyezik a szélső órák aljával is, noha az nem TFT, csak sima rajz. A műszeregység így egyben multifunkciós, techno és konzervatív is a hagyományos mutatóival. A műszerfal kialakítása az, ahol erős csapást mér az autó a Mercedes E osztály kissé gagyinak tűnő, egyébként informatív műszerfalára. A műszerfal és az óracsoport a jó ergonómia és visszafogott, stílusos dizájn iskolapéldája.
Valójában akárhová nézünk, akármit csinálunk, a BMW bizonyít, és nem okoz csalódást. Aki pedig sportosságot vár, kicsit csalódni fog, de ez már nem a BMW baja. Ez az autó egy nagyobb benzinmotorral sem lesz sportos, most sem a ménes és a menés hiányzik belőle. A nagy fék sem a sportosság miatt van alatta, hanem a relatíve nagy tömeg miatt. Azért csak relatív, mert az tömeg abszolút értelemben nem nagy a kategóriában, de például az E34-es limuzin nem haladta meg az 1600 kg-ot semmilyen motorral. Hízik, egyre erősebb és egyre kevésbé sportos a szó igazi értelmében. Ez van, törődjünk bele, valószínűleg ezt igényli a piac.

Amikor magunk elé terítjük az ár- és felszereltségi listát nem szabad pár dolgot elfelejtenünk. Az egyik, hogy ez egy legenda, presztízsmárka a németektől. A másik pedig, hogy itt kis minőségjavuláshoz, esetleg pár extráért már nagy pénzeket kell kitenni az asztalra, így van ez mindenhol. Ezek hárman annyira figyelik egymást, hogy a megfelelő kategóriák szinte azonos árszintről indulnak. Az ötös BMW hasonló árú, mint egy A6-os Audi vagy egy E osztályú Mercedes. Ez az 520d 11,5 millióról indul, a tesztautó Luxury Line csomagja 1,3 millió. Ebben már benne van a bőrülés, és még számos extra, nem fogjuk fapadosnak érezni. Még a szőnyegezése is minőségi, nem az, ami magához vonzza a koszt, hanem a könnyen porszívóható, szép fajta.

Érdemes ilyen csomagokban gondolkozni, mert összességében jobban járunk. A tesztautóhoz még hozzácsaptak pár extrát, például a soft-close, automata zárást segítő az ajtóknál 210-ért, na és persze a jó kis automata váltó 670-ért és már ott virít a számla mindösszesen rovatában a 17,3 millió forint, az extrákat író ceruza vastagon fog.
Nincs is ezzel baj. A kaviár a büfében sem olcsó, nemhogy egy luxusétteremben. A baj azzal van, hogy ez a BMW már nem az a BMW, ami miatt annyian megszerettük a 80-as években. Nem azért, mert rossz, vagy valahol nem minőségi. Nem, itt a koncepcióval van a baj. Konkrétan hogy a BMW gyártja a legjobb Mercedest. Már arra sem kell sokat várnunk, hogy az Audi megcsinálja a legjobb BMW-t, elhiszik?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
A Toyota Rav4 egy Wankel-motorral is unalmas?
Ráadásul átépítették hátsókerék-hajtásúra.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
A McLaren stabilan behúzta a Kínai Nagydíjat
A harmadik hely a Mercedesé lett.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
A Seat marad a hibrid és belső égésű motorok fejlesztésénél
A piaci helyzetük ezt követeli.
- Hírek
Súgd meg a rendőrségnek, hogy hol traffizzanak áprilisban
Az elmúlt pár évben volt már ilyenre példa.
- Szerelem
Vágó úr, én itt beszállnék!Mercedes-Benz E 63 AMG (W211) - 2007.
Ezzel a becsülettel gondozott és karbantartott sportlimuzinnal gondolatban visszautaztunk a gyártási évébe, és ott is ragadtunk egy kicsit.
- Belsőség
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!
Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.
- Nepperűző
Használt plug-int vennék tízmillióból, mit érdemes?
Skodákat, Peugeot-t és Volvót néztem, de azt olvastam, egyik rosszabb, mint a másik.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Most ingyen kipróbálhatod a lengyel kókányolós autószerelő szimulátort
A teljes verzió szeptemberben jelenik majd meg.
- Hírek
Hamarosan bemutatják az AUDI első elektromos autóját
Ez az AUDI nem az a márka, mint az általunk ismert Audi.
- Hírek
Három versenyzőt is kizártak utólag a Kínai Nagydíjról
A súlyhatár és a túlzott kopás volt a probléma.
