Nagyon jó. Egyetlen hibája, hogy csak nyomokban emlékeztet azokra a modellekre, amelyek a BMW-t naggyá tették.

Sokak szerint a BMW sportos imázsát az 1972-ben megjelent E9-es sorozat 3.0 CSL változatának köszönheti. Ez egy leicht (könnyű) változat volt az 1968-ban megjelent kétajtós sorozatból. Nem csak marketingelnevezés, valóban könnyített, versenyhomológ modell, amely csak korlátozott darabszámban volt elérhető. Aztán a 02-es kimondottan sportosra sikeredett a rövid tengelytávval, nagyon erős motorokkal. Az E21-es kiscápa pedig már hathengeres motorokkal is elérhető volt. Olyan dolgok voltak rendelhetők hozzá, mint sportfutómű 20 milliméteres ültetéssel, önzáró differenciálmű (sperrdifi), és sportülések. A középkonzol már ebben is kissé befordult a vezető felé, ergonomikus és sportos pozíciót adva a sofőrnek. A sportkormány három vékony küllős volt, hogy ha megindul a hátulja, és hirtelen kell csavarnunk, ne nyúljunk bele a küllőkbe. A sportkormány karimája kicsit távolabb került az indexkartól, hogy ne kapjunk bele, ha gyorsan gépészkedünk.
1978-at írtunk, a Mercedes W123-as sorozata alig kettő éves volt, teljesen más világot képviselve. Nekik is volt hathengeres motorjuk, de az autó teljesen más koncepció alapján készült. Kisebb Mercedes nem létezett. Az Audi 80-asához ekkor még nem lehetett, csak négyhengeres motorokat rendelni, Quattro változat sem volt belőle. Dízel BMW nem létezett. A dízelmotor akkori formájában nem volt összeegyeztethető a BMW imázsával.
Aztán eltelt harminc év, minden megváltozott. A dízelek teret nyertek, az eladási statisztikák élére ugrottak, az autózási szokások is megváltoztak. A gyártóknak a keresletre kellett reagálniuk, egymást figyelve elemezték a trendeket, ezeknek megfelelően gyártottak autókat. Az elemzések kimutatták, hogy nagyon kevés azok száma, akik sportos, könnyű autóra vágynak, ellenben a tömegek egy sportosságot sugárzó, ám kényelmes, nagy és gyors autóra vágynak. Kirakatsportosság kell, nem pályanapi köridő. A tömegeknek nagy mennyiségű autót lehet eladni, a kicsi, gyakran szerény anyagi eszközökkel rendelkező autóbuzikra nem lehet nyereséges vállalkozást alapozni.
Ezt véssük az agyunkba, amikor beleülünk az új ötös dízel BMW-be. Rohanjunk át gyorsan a számokon, hogy el tudjuk valahová helyezni ezt a turbódízel, kétliteres autót. A maximális teljesítménye 184 lóerő, a versenyhomológ 3.0 CSL-nek 206 lóerő volt. A dízel nyomatéka 380 Nm 1750-től 3800-ig, a versenyautó 286 Nm-t tudott 4200-on. A dízel végsebessége 234 km/h, a versenyautóé 220. A dízel gyorsulása százig 7,9, a könnyített, műanyag oldalablakos, hangszigetelés nélküli 3.0 CSL-nek 7,6 .
Nézzük végig a száraz adatokat még egyszer. Ez az 1705 kg-os, automata váltós, Luxury Line felszereltségű családi autó bizony megszorítja a legendás versenyautót, bekapcsolt légkondival, 13 hangszóróból, brilliáns minőségben szóló zenével. A menetdinamikai szabályzó úton tartja az autót, a kipörgésgátló megfékezi a bődületes nyomatékot, különben a hátsó kerekek füstbe borulnának egy durva elinduláskor, kikanyarodáskor.

Az autó háromezres fordulaton majdnem kétszázzal siklik süketszoba-szerű csendben, szélzajmentesen és a tesztfogyasztás átlaga 6,2 liter volt. Ha nem vezettem volna a Volvo új motorjait , azt mondanám, magasan legjobb kétliteres dízel. Az Audié már öregecskének tűnik emellett, pedig két éve még ütős volt. Szinte ezres fordulattól megindul, ezerötszáznál már igazán tol, és a hozzá tökéletesen illeszkedő 8 fokozatú automata Steptronic funkcióval jól ki is használja az alul ébredő nyomatékot. Egyenletesen, villanymotorszerűen tol, a dízelhang pedig ugyan jelen van, de soha nem zavaró, pláne, ha nem egy hathengeres benzinesből ülünk át. Az autó valószerűtlenül gyors, kis figyelmetlenség, kis elbambulás és hang nélkül megyünk 160-nal. A fék pont jó, a tömeggel kicsit megküzdenek a túl korán felszerelt téli gumik, de az autó stabil és biztonságos.

Átkozottul tökéletes Mercedes lett. Úgy is mondhatnánk, hogy ma az igazi Mercedes a BMW. Öröm a vezetés? Nem, nem kell vezetni, utazni kell benne. A 3.0 CSL-ben biztos öröm a vezetés, ahogy az E21-es kis cápában is. Itt nem kell semmi sportosságra számítani. A kormány középállásban kicsit buta, ami részben a ballonos téli gumiknak is köszönhető, a táj meg úgy suhan, mintha monitorokat néznénk az ablakok helyén. A motorhang távoli, elnyomott moraj, szinte nem hallható. Süllyedünk az ülésbe, a sebességmérő mutató egyenletesen kúszik felfelé, a fordulatszámmérő meg ugrálva, ahogy az automata hang és rántás nélkül teszi be a fokozatokat. Gyors és észrevétlen.
Eco pro módban, Efficient Dynamics üzemmódban az automata nehezen kapcsol vissza, a nagy nyomatékot takarékosan használhatjuk, nyugodtan, stresszmentesen utazhatunk. Lomhák ekkor sem leszünk, csak még unalmasabb az utazás. Legszívesebben hátra ülnénk.

Az oldalról ajánljuk
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
