Hátsókerekes kompaktot akarsz? 1-es BMW. Hathengeres kéne? M135i. Ilyen egyszerű eljutni a kis M-eshez. Mégis az az érzésem, kevesen választják majd e logika mentén. Ahhoz túl jól kitalálta a BMW ezt az M Performance maszlagot.

Epekedve nézik a csajok a Belmondo-féle régi vágású macho-figurákat a tévében. Talán benne is lennének velük egy kis hancúrozásban, de a végén inkább azoknak mondják ki az igent, akik kikísérik őket a reptérre, visszahívják, amikor megígérik, és ha majd éjjel felsír a gyerek, megmelegítik a mikróban a cumisüveget, és jól felrázva a szájába adják. Mondjuk egy kis borosta még belefér - az sosem baj, ha a jó apa belmondósan néz ki, de viselkedni inkább ne viselkedjen úgy.
A srácok is jól teleplakátolják az íróasztal fölötti polcot F40-es Ferrarikkal, Boss Mustangokkal, netán TVR-okkal vagy M3 GTS-ekkel, bármikor szívesen tekernének velük egy kört. De ha egyszer az életben eljutnak oda, hogy tényleg befizethetnének egyre, olyan távoliak már a korsó melletti fogadkozások, könnyen befigyel egy X5-ös. Mondjuk ha van rajta egy M betű, az nem baj, de inkább ne rázzon, és hangos se legyen.

Szeretünk mostanában keménynek látszani, miközben a valóságban egyre puhábbak vagyunk. Ha végiglapozzuk az M-es BMW-k nem is olyan vastag albumát, egyértelmű a trend: évről évre több bőr, több zene, több zónás klíma, és persze több lóerő - egyre kevesebb neveletlenség, nyerseség, kényelmetlenség. Ezzel párhuzamosan az árcédula is egyre húsosabb lett, míg egyszer csak úgy nem érezték a BMW-nél, hogy túl nagy a hézag a kommersz és az M GmbH termékei között. Mindig jól fogyott persze az M Paket akár a kismotoros bimmerekhez is, de kellett valami izé, valami... megvan: M Performance.

Amikor beharangozták a hiánypótló termékcsaládot, még nem rajzolódott ki világosan, mi is lesz ez a felvizezett M, de az M135i példája azt sejteti, az egyes sorozatok csúcsmodelljei megkapják a bálványként imádott M betűt, és épp csak annyira dolgozzák meg őket, hogy még kellően párás szemmel lehessen megkívánni belőlük egy valódi M-est.
El kell ismerni, az M135i telitalálat. Kellő távolságban tartja magától a konkurencia pöcsköszörűit a maga tiszteletre méltó 320 lóerejével - gyakorlatilag saját kategóriát teremt. Közben annyira úri fiú marad, hogy nem villog mindenféle ízléstelen optikai trükkel, de azért ott a sejtelmesen izgató, titokzatos apró M minden szegletben, ahová a kíváncsi szem beles. Magabiztosan szúrja bele a tűt az idegvégződésbe, ahonnan az egész testre kiterjed a sajgó, fájdalommal határos, kéjes birtoklási vágy.

Van isten: kézi váltós! Ennél a rácsodálkozásnál rogytam végleg térdre az M135i előtt. Persze lehet kapni automatával is, de szeretnék küldeni egy üveg jóféle ír whiskey-t a döntéshozónak, aki meghagyta ezt az üzletileg kérdéses választási lehetőséget. Feltéve, hogy megígéri, nem vizezi fel jéggel. Nem akármilyen kézi váltó ez. Mintha egy E30-as bársonnyal körberakott kulisszájában turkálnánk, csak itt nincs holtjáték. Még indítás előtt muszáj két kézzel, szemmel, füllel, orral és szájjal is ellenőriznem ezt a képtelenséget. Ismétlem: nincs holtjáték. Milyen perverz, könnyfakasztó kedvesség ez a BMW-től, hogy évtizedek óta védjegyükké vált ráncukat akkor simítják ki megkérdőjelezhetetlen határozottsággal, amikor már semmi szükség rá. Amikor a kategóriájukban már meg vannak számlálva a kézi váltók napjai.
Miközben a váltó a garatomat csiklandozza, kezemmel a kormányt fogdosom. Erre szokták azt mondani, hogy már túl vastag. De valami olyan tapintású bőrt húztak rá, amit az ember szüntelen gyönyörrel simogatna napestig, alá pedig még egy sóhajtásnyi szivacsot is tettek, hogy ruganyos legyen. El vagyok bűvölve, még mielőtt beindítanám.

Ezt a kegyelmi pillanatot kérem vissza. A megkívánás pillanatát. Ez a legszebb, és ezt adja az M135i a legjobban. A beteljesülés többnyire csalódásokat rejt. Lapozzon!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
