Tök jó. Lenne

Megvolt: Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013.

2013.06.20. 06:23 Módosítva: 2013.06.20. 19:13

Adatlap Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013

  • 1596 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 105 LE @ 6000 rpm
  • 150 Nm @ 4000 rpm
  • 6 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.5 másodperc
  • Végsebesség:
    184 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • 4 580 000 Ft

Sosem vonzott a Fiesta, semmilyen szinten. Tudtam, hogy létezik, volt is egy ősrégi, első szériás Festivája anyámnak, azt is tudtam, hogy a Ford magasba emelt pajzson hordja körbe, mint a szegmens legnagyobb példányszámban eladott autóját, de a sportos ST-n kívül nem mozdított meg bennem soha semmit.

Fiesta, mulatozás, hát mit mulatozunk mi itten, kérem? Pár nap után megértettem, tényleg költözik némi vidámság az ember szívébe, amikor autózik egy jót vele. Rendben, evidenciákat puffogtatunk, amikor azt mondjuk: a Ford-futóművek zseniálisak, de tényleg. Én a BMW-futóműveseket tanulmányi útra küldeném hozzájuk, valahogy így kell elsőkerekes platformon szórakoztató, kényelmes és ugyanakkor agilis futóművet hangolni. Felejtsék el a Minit, ez jobban kanyarodik és puhábban rugózik.

Persze ronda. Szerintem. Nincs ezzel mindenki így, de nekem ezt a bambán tágra nyitott pofát egy ilyen kicsi autón nem veszi be a gyomrom. Ez Aston-Martinokra való, nem egy olcsó Fordra. Martin Smith, a Ford európai dizájnfőnöke szerint ez sikkes és modern, biztos igaza van, csak valaki magyarázza már meg, miért kell minden autónak (még egy Fiestának is) olyan gonosz, agresszív pofát rajzolni, mint Skeletornak a He-man-ből. Miért nem lehet csak egyszerűen aranyos, vagy kedves.

A hosszú orr a gyalogosvédelem miatt kell, úgy látszik, lassan meg kell szoknunk, hogy az utakat ellepik a szimatoló gnómok, lám, még a Mercedesnek is meggyűlt a baja a hosszú ormánnyal, alig tudták elmaszkolni. A Fiestánál nem is akarták, sőt, jól kihangsúlyozták a két számmal angyobb autóhoz tartozó arcot két irgalmatlanul nagy lámpatesttel, melyek éjszaka fotonágyúként is funkcionálnak. Ha már ilyen lett, legalább világítson jól!

Be kellett ismernem – letagadni nem is lehetne – hogy a vezetési élmény terén nem csak a szigorúan vett konkurenciát (Rio, Punto, Corsa) utasítja maga mögé, hanem a sokkal drágább, prémium – vagy annak szánt – típusokat is. Talán csak a DS3 mérhető hozzá, pedig ez egy alapváltozat, nem a Fiesta ST.

Közvetlen és élénken reagál a kormány minden apró mozdulatára, nincs billegési hajlama hirtelen irányváltásoknál sem. Egy tonna alatti önsúlyának jótékony hatása érződik ilyenkor, és ha azt gondolnák, azért könnyű, mert kicsi, akkor tévednek. Öt centi híján négy méter. Elég helyet ad négy felnőttnek, hogy elfogadható kényelemben sikítsanak végig egy-egy csikorgós kis szerpentint.

Ha már dicsérjük a futóművet, mindenképpen jegyezzük meg, hogy a Fordéknál Powershiftnek hívott, duplakuplungos automata mindent megtesz a móka elrontásának érdekében. Talán csak a Fiat/Alfa TCT-szerkezete működik hektikusabban. Gurulásból azonnal megindulni nem tud, egy röpke pillanatig mintha megerősítést várna tőlünk ahhoz, hogy visszaváltson kettőt, akkor aztán üvölteni kezd a Mária Teréziára még emlékező szívó 1.6-os. Utóbbit a Ford a gyengébb vásárlóerejű (értsd. szegény) piacokon megtartja a Fiestában. Magyarországon is, hiszen a magyar Fiesta-vásárló nem három évre vesz autót, az ezres, EcoBoost-háromhengeres turbóban és olajban futó vezérműszíjában pedig nem bízik, még akkor sem, ha az lett az Év Motorja.

Szóval a váltó vacak, teljesen mindegy, hogy sport vagy komfort üzemmódban használjuk, könnyen össze lehet zavarni. Azonban ha csak nyugodtan, lassan, finoman gurulunk, nincs baja. Csak épp ez a kis autó mindent csinálna, csak ezt nem. A világ legkreténebb manuális üzemmódváltó gombjait is a Ford szállítja, ilyen erővel inkább ne lett volna. Ezt a váltófajtát egyelőre csak ehhez az ezerhatos szívómotorhoz lehet rendelni, de inkább ne tegyék, jobb a békesség és a kuplungolás.

A motor ugyan öreg, de meg kell hagyni, hogy jól mozgatja a könnyű autót. Százharmincig meglepően gyors, azon felül aztán érezhetően tikkad, és a fogyasztása is megugrik, de egyáltalán nem tűnik archaikusnak ebben a közegben. A kipufogó hangja is remek, teljesen úgy szól, mint egy jól beállított, régi, karburátoros Fiat. Mondjuk annyit is fogyaszt.

Ford Fiesta Powershift Titanium

A felszereltségi szintet tekintve jól állt a kis autó, a Titanium szinte a legmagasabb: hét légzsák, temérdek hárombetűs, életmentő kütyü (ESP, EBA és a többiek), 3,5-es LCD kijelző több, mint kétszázezerért, apró, vékony, nem túl sikkes vagy fiatalos grafikával. Bőrkormány, bőr váltógomb, négy elektromos ablak és a Ford Sync médialejátszó, a MyKey fícsör, mellyel kiélhetjük domináns hajlamainkat gyermekeinken (végsebesség-korlátozás, övbekötés utáni indíthatóság, maximális zenei hangerő) és helyenként gyatra összeszerelési minőség. A könyöklő kétrészes, olyan lépcsővel és illesztési hézaggal, amilyet a Hondánál harminc éve nem láttak, az ajtózseb sorjás, a középkonzol ide-oda mocorog, modern és high-tech a beltér, de sajnálom, nem a minőség szó az első, ami beugrik róla.

Ettől függetlenül a Fiesta jó autó, csak más váltó és kevesebbet fogyasztó motor kell hozzá. Megfelelően tágas, remek futóművel és 3,3 milliós alapárral. Tesztautónk 4,8 milliója sok érte, az olcsóbb változatok azonban jó eséllyel árasztják majd el a világot.

Totalcar értékelés - Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013

7
TC

Remek futómű, gazdag felszereltség de 2013-ban már ebben a szegmensben is illik az összeszerelés minőségére is odafigyelni.

Népítélet - Ford Fiesta

8,0
Nép
8.4
6.8
7.5
7.7
9.6

Az oldalról ajánljuk

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Munkáshitelből autót
  • Magazin

Munkáshitelből autót

március 14., 13:55
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38