Tök jó. Lenne

Megvolt: Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013.

2013.06.20. 06:23 Módosítva: 2013.06.20. 19:13

Adatlap Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013

  • 1596 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 105 LE @ 6000 rpm
  • 150 Nm @ 4000 rpm
  • 6 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.5 másodperc
  • Végsebesség:
    184 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • 4 580 000 Ft

Sosem vonzott a Fiesta, semmilyen szinten. Tudtam, hogy létezik, volt is egy ősrégi, első szériás Festivája anyámnak, azt is tudtam, hogy a Ford magasba emelt pajzson hordja körbe, mint a szegmens legnagyobb példányszámban eladott autóját, de a sportos ST-n kívül nem mozdított meg bennem soha semmit.

Fiesta, mulatozás, hát mit mulatozunk mi itten, kérem? Pár nap után megértettem, tényleg költözik némi vidámság az ember szívébe, amikor autózik egy jót vele. Rendben, evidenciákat puffogtatunk, amikor azt mondjuk: a Ford-futóművek zseniálisak, de tényleg. Én a BMW-futóműveseket tanulmányi útra küldeném hozzájuk, valahogy így kell elsőkerekes platformon szórakoztató, kényelmes és ugyanakkor agilis futóművet hangolni. Felejtsék el a Minit, ez jobban kanyarodik és puhábban rugózik.

Persze ronda. Szerintem. Nincs ezzel mindenki így, de nekem ezt a bambán tágra nyitott pofát egy ilyen kicsi autón nem veszi be a gyomrom. Ez Aston-Martinokra való, nem egy olcsó Fordra. Martin Smith, a Ford európai dizájnfőnöke szerint ez sikkes és modern, biztos igaza van, csak valaki magyarázza már meg, miért kell minden autónak (még egy Fiestának is) olyan gonosz, agresszív pofát rajzolni, mint Skeletornak a He-man-ből. Miért nem lehet csak egyszerűen aranyos, vagy kedves.

A hosszú orr a gyalogosvédelem miatt kell, úgy látszik, lassan meg kell szoknunk, hogy az utakat ellepik a szimatoló gnómok, lám, még a Mercedesnek is meggyűlt a baja a hosszú ormánnyal, alig tudták elmaszkolni. A Fiestánál nem is akarták, sőt, jól kihangsúlyozták a két számmal angyobb autóhoz tartozó arcot két irgalmatlanul nagy lámpatesttel, melyek éjszaka fotonágyúként is funkcionálnak. Ha már ilyen lett, legalább világítson jól!

Be kellett ismernem – letagadni nem is lehetne – hogy a vezetési élmény terén nem csak a szigorúan vett konkurenciát (Rio, Punto, Corsa) utasítja maga mögé, hanem a sokkal drágább, prémium – vagy annak szánt – típusokat is. Talán csak a DS3 mérhető hozzá, pedig ez egy alapváltozat, nem a Fiesta ST.

Közvetlen és élénken reagál a kormány minden apró mozdulatára, nincs billegési hajlama hirtelen irányváltásoknál sem. Egy tonna alatti önsúlyának jótékony hatása érződik ilyenkor, és ha azt gondolnák, azért könnyű, mert kicsi, akkor tévednek. Öt centi híján négy méter. Elég helyet ad négy felnőttnek, hogy elfogadható kényelemben sikítsanak végig egy-egy csikorgós kis szerpentint.

Ha már dicsérjük a futóművet, mindenképpen jegyezzük meg, hogy a Fordéknál Powershiftnek hívott, duplakuplungos automata mindent megtesz a móka elrontásának érdekében. Talán csak a Fiat/Alfa TCT-szerkezete működik hektikusabban. Gurulásból azonnal megindulni nem tud, egy röpke pillanatig mintha megerősítést várna tőlünk ahhoz, hogy visszaváltson kettőt, akkor aztán üvölteni kezd a Mária Teréziára még emlékező szívó 1.6-os. Utóbbit a Ford a gyengébb vásárlóerejű (értsd. szegény) piacokon megtartja a Fiestában. Magyarországon is, hiszen a magyar Fiesta-vásárló nem három évre vesz autót, az ezres, EcoBoost-háromhengeres turbóban és olajban futó vezérműszíjában pedig nem bízik, még akkor sem, ha az lett az Év Motorja.

Szóval a váltó vacak, teljesen mindegy, hogy sport vagy komfort üzemmódban használjuk, könnyen össze lehet zavarni. Azonban ha csak nyugodtan, lassan, finoman gurulunk, nincs baja. Csak épp ez a kis autó mindent csinálna, csak ezt nem. A világ legkreténebb manuális üzemmódváltó gombjait is a Ford szállítja, ilyen erővel inkább ne lett volna. Ezt a váltófajtát egyelőre csak ehhez az ezerhatos szívómotorhoz lehet rendelni, de inkább ne tegyék, jobb a békesség és a kuplungolás.

A motor ugyan öreg, de meg kell hagyni, hogy jól mozgatja a könnyű autót. Százharmincig meglepően gyors, azon felül aztán érezhetően tikkad, és a fogyasztása is megugrik, de egyáltalán nem tűnik archaikusnak ebben a közegben. A kipufogó hangja is remek, teljesen úgy szól, mint egy jól beállított, régi, karburátoros Fiat. Mondjuk annyit is fogyaszt.

Ford Fiesta Powershift Titanium

A felszereltségi szintet tekintve jól állt a kis autó, a Titanium szinte a legmagasabb: hét légzsák, temérdek hárombetűs, életmentő kütyü (ESP, EBA és a többiek), 3,5-es LCD kijelző több, mint kétszázezerért, apró, vékony, nem túl sikkes vagy fiatalos grafikával. Bőrkormány, bőr váltógomb, négy elektromos ablak és a Ford Sync médialejátszó, a MyKey fícsör, mellyel kiélhetjük domináns hajlamainkat gyermekeinken (végsebesség-korlátozás, övbekötés utáni indíthatóság, maximális zenei hangerő) és helyenként gyatra összeszerelési minőség. A könyöklő kétrészes, olyan lépcsővel és illesztési hézaggal, amilyet a Hondánál harminc éve nem láttak, az ajtózseb sorjás, a középkonzol ide-oda mocorog, modern és high-tech a beltér, de sajnálom, nem a minőség szó az első, ami beugrik róla.

Ettől függetlenül a Fiesta jó autó, csak más váltó és kevesebbet fogyasztó motor kell hozzá. Megfelelően tágas, remek futóművel és 3,3 milliós alapárral. Tesztautónk 4,8 milliója sok érte, az olcsóbb változatok azonban jó eséllyel árasztják majd el a világot.

Totalcar értékelés - Ford Fiesta Powershift 1.6 Titanium - 2013

7
TC

Remek futómű, gazdag felszereltség de 2013-ban már ebben a szegmensben is illik az összeszerelés minőségére is odafigyelni.

Népítélet - Ford Fiesta

8,0
Nép
8.4
6.8
7.5
7.7
9.6

Az oldalról ajánljuk

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
  • Hírek

Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum

Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.

március 12., 05:59
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
  • Hírek

Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal

24 órán belül elfogtak.

március 12., 07:26
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
  • Hírek

Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros

Aki nincs velük, az ellenük van.

március 12., 08:11
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki
  • Hírek

Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum

A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.

március 12., 11:26
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X
  • Hírek

Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum

Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.

március 12., 09:27
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
  • Hírek

Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára

Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.

március 12., 13:57
Frissült a Toyota Corolla Európában
  • Hírek

Frissült a Toyota Corolla Európában

A modell külseje és belseje is megújult kissé.

március 12., 14:43
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
  • Hírek

Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken

A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.

március 12., 16:00
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
  • Hírek

Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba

Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál

március 12., 10:58
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
  • Közélet

Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?

Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.

március 12., 17:01
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét
  • Hírek

Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum

Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.

március 12., 12:43
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
  • Közélet

Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!

A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!

március 13., 06:05
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Neked ajánlott