Reménytelen szerelem
Alfa Romeo Spider 3.0 V6 – 1999.
A Csonti-galaxisból egy remek Alfa Spidert néztem ki használttesztre. Aki most praktikus tanácsokra számít, típushibákra vagy hasonlókra, azt ki kell ábrándítsam. Persze ilyenek vannak, de nem baj. A Spider ugyanis arra való, hogy nagyon ritkán nagyon jól érezd magad. Kerül amibe kerül.

Hadd tegyem hozzá, ez a Spider egy V6-os, semmiképp sem a négyhengeres, kétezres Twin Spark. Hogy miért nem? Mert ahhoz nem jár az a jó zsíros V6-os hang, amihez hasonlót más nem tud, csak az olaszok. Sőt, perverz módon vonzódom a 12 szelepes verzióhoz – csak 192 lóerős, de nekem elég lenne, még azzal a tudattal is, hogy összesen van annyi szelepe, mint egy combosabb háromhengeres Fabiának. Érdekes, emlékeim szerint ez szebben szólt, mint a 24V – és vannak róla szép emlékeim bőven.
Pedig a 790 ezres árral kalkulálva bő 4100 forint minden egyes pacija, vagyis az Alfa lett az olcsólóerő-trilógia fajlagosan legdrágább darabja. Csak azok kedvéért, akik lemaradtak az előzményekről: az abszolút bajnok a Lexus LS 400-as 1991-ből, amely Tesco-áron szórja a lovakat a nép közé, darabját 1600-ért; a második az ordító Xsara VTS, ez 3006-forintért adja minden egyes lóerőnyi teljesítményét. Hangsúlyozom, itt az új kori lóerőkről van szó, az olyan komolytalan elméleti aggályokkal, hogy netán nincs már meg mind, ne is foglalkozzunk.
És íme a hirdetés
Csonti sikerét részben annak köszönheti, hogy a hirdetései nem a szokványos megkímélt nőtulajdonos-stílusban írja. A szerkesztőség szerint egyértelműen ki kéne adni a legjobban sikerülteket. Íme az Alfáé, amelynél olvastam már jobbat a szerzőtől, de így is jól fogja meg a lényeget. A bónusz kérdés pedig a következő: hol van benne a hiba? Megfejtés a cikk végén. (Bocs a végig nagybetűért, így jelent meg.)

BRIT KUTATÓK AZT ÁLLÍTJÁK, HOGY AZ AUTÓ A LEGFONTOSABB SÁTUSZSZIMBÓLUM, HA KÖNNYŰ KALANDOKAT KERES MAGÁNAK AZ EMBER. NEM A GYÉMÁNT NYAKÉK. NEM AZ INDIONÉZIAI SZIGETVILÁG. MÉG CSAK NEM IS AZ OPERÁLTASSUK MAGUNKAT GEORGE CLOONEY-VÁ ELJÁRÁS. HANEM EGY JÓ VERDA. A KUTATÓK AZONBAN ENNYIVEL NEM ELÉGEDTEK MEG, ÉS A KÍSÉRLETÜKET LESZŰKÍTETTÉK AZ AUTÓKRA. EBBŐL AZTÁN KIDERÜLT, HOGY MÍG EGY 147-ES ALFA ROMEÓVAL ÖSSZEJÖHET EGY IZGALMAS RANDI SCARLETT JOHANSSONNAL, ADDIG EGY GTV-VEL MÁR JESSICA ALBÁT CSÁBÍTHATJUK EL. A LEGÉRDEKESEBB AZONBAN AZ, AMIT JEREMY BURKE, A TUDÓSCSOPORT VEZETŐJE MONDOTT: EGY SPIDER MAGA A MEGTESTESÜLT CSAJOZÓS VERDA. MINTHA CSAK CASANOVA SZÜKLETETT VOLNA BENNE ÚJJÁ. PROFESSOR BURKE AZT IS ELMONDTA, HA ELÉG EGYENESEN ÜLÜNK EGY SPIDERBEN, AKKOR NEM LEHETETLEN, HOGY FELTÁMASSZUK VELE MARILYN MONROE-T, MIKÖZBEN A HÁTSÓ ÜLÉSRŐL A 20 ÉVES ANGELINA JOLIE FILMEZ MINKET. ELÉG EGY PILLANTÁST VETNI AZOKRA A MESESZÉP FELNIKRE, A KABRIÓTETŐRE, AMI DISZKRÉTTÉ TEHETI A LEGFORRÓBB PERCEKET, HOGY AZT MONDJUK: IGEN, EGY SPIDERREL NINCS LEHETETLEN, TETTE MÉG HOZZÁ A PROFESSZOR, AKI AZT ELFELEJTETTE MEGEMLÍTENI, HOGY CSONTINÁL AKÁR 20%TÓL ELVIHETŐ A LEGESLEGCSAJOZÓSABB VERDA. CSERE (drágábbra is).
Akinek nem jön át a Csonti-hirdetések iróniája, magára vessen. Az Alfához, Lexushoz hasonló, jóárasított nemes járgányok Csontinál általában a piac legolcsóbb darabjai. Aki elhiszi, hogy ennyiért a legjobbat kapja a kategóriából, nos...az üljön csak bele. Ha ezek után is megveszi, tudja, mit vett. És valószínűleg rándít egyet a vállán, hisz legrosszabb esetben eladja, ilyen árról már nem lehet sokat bukni. Feltéve, hogy értékesítő zseni az ember.

Viszont aki megveszi, elmondhatja, hogy nem élt hiába, volt egy Alfa Spidere. V6-os, igen, a szebbik hangú kétszelepes. Amikor majd az unokáknak mesélni, hogy ebben a kocsiban jött össze a nagyival, akkor már nem számít majd, hogy a csaj nem is a nagyi volt, hanem egy másik. Esetleg nem a nagyi volt az egyetlen.
Miért Spider?
Az Alfához hasonló roadstereket szívesen hívják Spidernek, azaz póknak. Az ilyen nyitott kétülésesek vászontetős autók, amelyeknek a ponyváját egy eléggé kusza fém vázra húzzák, és az ősidőkben ezt belülről semmi sem takarta. Vagyis aki a roadsterben ült, belülről úgy érezhette magát, mintha egy pók kapta volna el – a legenda szerint innen a név, és annyira hülyén hangzik, hogy akár igaz is lehet. Azt, hogy a Porsche miért hívja ugyanezt Spydernek, egy komolyabb néprajzkutatói teljesítmény lenne kideríteni. Persze lehet, hogy csak névoltalmi probléma, de azt sem zárhatjuk ki, hogy a páratlan német humor megnyilvánulása.
A Spider név már egészen öreg üknagyik életében is feltűnhetett, mivel az Alfa 1966-1993 között gyártotta azt a legendás típust, aminek az utódja lett ez. Az persze még másik technika, másik vallás: az ős-Spider hátsókerekes volt. Gyönyörű autó, nem is hirdetnék eredményt, hogy melyik kiadása a legszebb. Viszont tény, hogy még a legfiatalabb példányain maximum a lökhárító volt műanyagból, míg az 1995-ös utódjának az egész orra, olyannyira, hogy a maga korában ez volt a legnagyobb, egy darabból álló műanyag autóalkatrész a világon.
Az olaszok azt találták ki, hogy csinálnak egy fronthajtásos kupét, ez lett a GTV, amelynek a vászontetős változata örökölte a Spider nevet. Gondoljanak bele, 1995-ben járunk, a Fiat ontja a Tipót, a Volkswagen meg épp elkezdte gyártani a Golf III-ast, ilyenek a legmodernebb autók az utcákon. A GTV és a Spider ebbe környezetbe érkezett, csoda, hogy nagyot szólt?
De vajon ma meg szabad venni? Lapozzon.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
