
Egy jó zenei válogatást mindenképen érdemes bekészíteni, és feltekerni a hangerőt, különösen a dízel Trax-ben. Mert az olyan, mint ha fémsarkú cipőben szteptáncoló, közben trópusi keményfával bírkózó fakopáncsokkal lenne benépesítve a motortere. Bár a gyári emberek szabadkoztak, hogy igen, tudják, mások is említették már, hogy hangos a motor, de a kocsik előszériások, a hangszigetelésén még javítanak. Persze, van abban valami perverz kéj, hogy egy vadonatúj autóban idézhetjük meg a húsz évvel ezelőtti Transitok hangulatát. Ültem a kocsiban, és borzongva nyomkodtam a gázpedált. Olyan volt, mint méregerős wasabival borított mogyorót rágni. Anyád, de rossz, jaj, szétmarja a fejemet, adjatok még! Néha, mókából jó, de reggelire-ebédre nem kéne.

Menet közben, azonos fordulaton autózva már nem annyira zavaró a kerregése, meg aztán az Opelekből ismert 1,7-es turbódízel 9,4 másodperc alatt gyorsítja százra a Trax-et, igazán nem rossz érték. Papíron 4,5 literrel is el lehet vele járni, ami még egy MTZ csettegését is meg tudná szépíteni, de a valóság sem kiábrándító, a teszt során 5,6-os átlag jött ki a fedélzeti számítógép szerint. Már a Mokka bemutatójánál említettük, hogy remélhetőleg az új, szentgotthárdi gyártású 1,6-os motor felváltja az 1,7-est, és ezzel sokkal kellemesebb karaktert ad a kompakt SUV-oknak.

Az alapmotor 1,6-os benzines, de nem tudtuk kipróbálni, csak az 1,4-es turbóst. Mindegyik kocsi összkerekes volt, az egyhatos csak elöl hajthat, ami érthető, hiszen a 4WD hajtásláncának kilencven kilónyi plusz súlya és hajtási vesztesége nélkül is két és fél másodperccel rosszabb a gyorsulása, mint az 1,4-esé. Az erősebb, de kisebb benzinmotor is elég fürge, 9,8 alatt futja meg a százat, ami megint csak egyfajta kárpótlás a hangzavarért, amit a gyorsítás folyamata okoz. 130 körül utazva már egyáltalán nem hangos, csak a terhelt motor zajong. Katalógus szerint akár 5,6 literből elcsetteghetünk vele országúton, vegyes használatban ez inkább nyolc literes átlagot jelenthet. Az 1,6-os alapmotor gyengébb, lassabb, városban közel fél literrel kér többet, de az országúti fogyasztását csak egy decivel mondják magasabbnak.
Mivel összkerekes SUV bemutatón voltunk, természetesen egy laza földutas kitérőt is beiktattak a szervezők. Ez egy dologra jó: el lehet mondani, hogy lementünk az aszfaltról. Egy ilyen letaposott földút semmilyen átlagautónak nem jelent kihívást, és hiába van a Trax-nek jelentős hasmagassága, az első lökhárító annyira előre nyúlik, és olyan alacsonyra lóg, hogy nagyobb úthullámokon azonnal leér. Félek, nem csak off-road használatban, de meredekebb rámpákon is le fog érni. Pedig nem lenne teljesen reménytelen dolog komolyabb kihívások elé állítani az összkerekes Trax-et, alul pár fontosabb elemet, mint például az üzemanyagtartályt extra vasakkal védik, van lejtmenet segéd a kocsiban, és a négy hajtott kerékkel elboldogul lazább talajon is. Egy nagyobb kövekkel borított domboldalban szépen felkaptatott a csúcsig, a kocsi alja egyszer sem ért le.

Hogy a viszonylag nagy hasmagasság országúton, autópályán se okozzon nagy gondot, a kocsi aljára kis légterelő lapokat szereltek. Az első lökhárító alacsonyra húzott éle is a légtömegek autó alatti szertelenkedését hivatott megakadályozni, még a csomagtartó függőleges peremére is jutott légterelő. Nagyon fontos, hogy aerodinamikai szempontból jól teljesítsen a karosszériaforma, hiszen akkora homlokfelülete van, mint egy mozdonynak. Sőt, ha jobban megnézem, a magasba emelt, masszív orr-rész még emlékeztet is a NOHAB-ra. De megnéznék egy Trax-et NOHAB színekre festve!

Ha már a vonatos hasonlatnál tartunk, az összkerekes Trax, hála a feszes futóműnek és a 18-as kerekeknek majdnem úgy kanyarodik, mint ha sínen futna, és nem is nagyon dől. Ennek a feszességnek viszont ára van: a kemény rugózás nem éppen a legkényelmesebb dolog egy kátyúkkal, útbordákkal szabdalt városban. Elől és hátul is tárcsafékek lassítanak, még hátragurulás-gátlót is kaphatunk a Traxbe, ami jól is jöhet egy-egy lejtőn való elinduláskor.
A Trax nem akar prémium autó lenni, a Mokkánál egyszerűbb hangulatúra tervezték, árban is alá pozícionálták. A legfapadosabb, 1,6-os, elsőkerekes, acélfelnis, klímátlan Trax a hivatalos árlista szerint nincs négymillió forint. A kínálat teteje a Trax LT+, 1,7-es dízellel, 6 gangos kézi váltóval. A 6 190 000 forintot már csak a napfénytető, a pótkerék és a feláras színek árával lehet megfejelni, a tolatókamera már az egyel alacsonyabb szinten is benne van az árban. Egy hasonlóan felszerelt Mokka, navigációval, kihangosítóval, bő egy millával többe fáj. Igaz, az Opelhez rendelhető sávfigyelő, ráfutásra figyelmeztető, meg egy rakás egyéb olyan extra, ami a Chevybe se pénzért, se jó szóért nem kapható.

A fentiek természetesen szigorúan listaárak, de ugye almát az almával hasonlíthatunk csak össze. Alap Mokkát már 4,1 millió alatt kapni, Traxből egyelőre nem sok különleges ajánlatot találni a neten, de még a hivatalos magyarországi bemutatója sem volt meg a kocsinak. Aki ilyen sokarcú városi autóra vágyik, és a Mokkával szemezget, várjon kicsit, nézze meg magának a Trax-et is, ár-érték arányban egész jó ajánlat lehet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
