Új BMW 6 millió alatt

Teszt: BMW 114i – 2013.

2013.04.08. 05:42

Adatlap BMW 1 114i - 2013

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 102 LE @ 4000 rpm
  • 180 Nm @ 1100 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.2 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 5 683 000 Ft

Megszoktuk már, hogy egy BMW-nek van az alapára, van továbbá annak a BMW-nek az ára, amit az adott modellből meg is vennénk. Az utóbbi általában az előbbi duplája. De vajon létezik-e olyan BMW, ami az 5,7 millió forintos alapárért egyáltalán el tud indulni a szalonból?

Be kell vallanom, a kérdés csak néhány órányi tesztvezetés után merült bennem fel. Nagyon sok BMW-t vezettünk, megszoktuk a fenti szabályt, és nem egy prémiummárkánál fogjuk elkezdeni feszegetni, hogy miért nem lehet már megvenni ebből egy fapados változatot. Már úgy értem, úgy nem lehet megvenni, hogy az ember ne szenvedjen benne folyamatosan. De ez a 114i nem csak a BMW 1 alapmotorja, felszeltségben sem tartalmaz annyit, hogy ne következtethessünk belőle a fapad-fapad változat élhetőségére. Egy sport csomag, ami jórészt optikai apróságokat és alufelniket tartalmaz, meg a tolatóradarral kapcsolatos dolgokat, így lesz a tesztautó ára 8,26 millió forint. Egyébként szövet ülések, zéró iDrive-funkciók, úgyhogy ez épp elég fapados, ettől a bő kétmilliótól én most el fogok tekinteni. Csak én vagyok, meg a vezetési élmény. Plusz klíma, villanyablak.

Az új generációs 1-est alig fazonírozták át, de az óvatos változtatások nagy része arról szól, hogy kiirtsák belőle a Bangle-féle organikus dizájn maradékát. Kihaltak a csúcsívek, de akármennyire is tiszteltem Bangle-t, az új 1-es ugyanazért tetszik, mint az új 5-ös; sajnálom, a BMW-hez valahogy nem illik a csúcsív, hanem ez a jóféle, szögletes morcosság. A Bangle-érából az maradt, hogy továbbra is lehet szenvedélyesen vitatkozni a BMW-dizájnról, és ez jó, még akkor is, ha kisebbségben maradtam a véleményemmel, hogy hiába Hyundai-os, vagy milyen ez a hátsó lámpa, azért nem rossz. Az is lehet, hogy a nemzetközi dizájnmaffia ezt adta ki német prémium-kompaktokhoz, mert nagyon hasonló az A-Merciéhez is. De látni mindeni látott már 1-es BMW-t, a kérdés, milyen vezetni, ha ennyire gyenge?

Nagyon-nagyon jó. Hogy az előző 1-es M változatát egy folyamatos kéjmámor, teljesen normális, és felhasználóként nehéz megmondani, a frenetikus vezetési élményből mennyi volt a nettó BMW-ség, és mennyi az M faktor. Nem evidens, de egy gyenge autónak sokkal jobbnak kell lennie, hogy lenyűgözzön bennünket, vagy legalábbis élvezzük. Hasonlóan működik ez, mint a felszereltségek: ezért kérünk időnként a forgalmazóktól alapmodellt alapfelszereltségben, hogy jobban érezzük, milyen az autó valójában, de ritkán kapunk. Annyira ritkán, hogy én egészen mostanáig azt hittem, a BMW egy nagyon vastag kormánykerekű autó, pedig csak a magasabb felszereltségekhez jár a húsos markolás.

Ez a 114 i viszont motor szempontjából maga a megtestesült fapad. Kicsit emlékeztet életem első tesztautójára, amit még a Magyar Narancsba írtam meg, és egy Derrick-316 i volt. A PR-es csaj adta át, kérdezte, vezettem-e már hátsókerekes autót. Persze, hogyne, anyám Skodáját, kérem a kulcsot, köszi, heló. Elindultam azzal a harmatgyenge, szánalmasan vánszorgó 316-ossal, ami egyébként 3 lóval erősebb volt, mint ez (105@5300). Ugyanezzel a hengerűrtartalommal, szívómotorral. Na mindegy, a BMW motorjainak számozása, a valós hengerűrtartalmak és valós teljesítmények teljesítménye megérne egy szenvedélyes sportvitakört, de ez most nem az a fórum.

Mentem tehát az anyuci-BMW-vel, és még majdnem egy évtized választott el attól, hogy az M6-ossal döngessek 250-nel egy spanyol versenypályán, semmi akadálya nem volt tehát, hogy megérezzem a Nirvána üde leheletét, ahogy egy ezüstszőrű unikornison végiggaloppozok a szivárványon. Mesés volt, Egy BMW szólhat tahóságról, a piros lámpás gyorsulásokról, a sebességről és a keresztbe csapatásról, de ha kiveszünk belőle minden ilyesmit, még mindig marad egy csodálatos, tökéletes autónk. A váltó, a kuplung, az indexkar, a kormányzás, a vibráció csupa olyan inger, ami a lelket masszírozza. És az a baj, hogy ez a 114i pontosan ugyanezt tudja, azzal a különbséggel, hogy azóta szerpentines bélkitaposással is tesztelem az autókat, és meglepő, de a 114i abban is rettenetesen jó.

Totalcar értékelés - BMW 1 114i - 2013

8
TC

Mondhatjuk, hogy drága, hiszen ennyiért remek Kia Ceedeket, Focusokat és egyebeket kapunk, de ugye mi nem azokra vágyunk. Igazi vetélytársai az A osztályú Mercedes és az Audi A3, szerintem a hátsó hajtás a BMW1 mellett szól, de a BMW szerint nem; azért is lesz az utóda elsőkerék-hajtású. Tehát ilyen csak ez van.

Népítélet - BMW 1

7,0
Nép
5.7
7.7
6.9
7.1
7.4

Az oldalról ajánljuk

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
  • Hírek

F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit

Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.

március 18., 16:26
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMW
  • Tesztek

Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé

Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.

március 18., 15:20
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
  • Hírek

Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio

Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.

március 18., 13:23
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
  • Hírek

A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás

Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.

március 18., 09:32
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
  • Hírek

Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre

A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.

március 18., 07:46
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
  • Hírek

Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre

Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.

március 18., 14:01
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
  • Hírek

Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta

Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.

március 18., 10:56
Ez nem utcai autó, gyerekek...
  • Belsőség

Ez nem utcai autó, gyerekek...

Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.

tegnap, 17:27
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
  • Hírek

Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát

Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.

március 18., 12:23
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
  • Hírek

Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn

A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.

március 18., 17:27
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
  • Közélet

Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ

Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.

március 19., 06:08
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
  • Hírek

Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?

A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.

március 17., 08:44
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
  • Hírek

7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos

A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.

március 17., 05:55
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
  • Hírek

Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger

Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.

március 19., 06:08
Elözönlötték az autók Magyarországot
  • Közélet

Elözönlötték az autók Magyarországot

Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.

március 18., 05:59
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
  • Hírek

Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla

A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.

március 18., 05:59
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
  • Hírek

Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa

A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.

március 19., 06:08
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
  • Hírek

Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel

A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.

március 17., 05:55
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
  • Hírek

A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül

A Toyota is helyet kérhet magának.

március 17., 11:23
Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj
  • Hírek

Papíron Skoda, valójában Renault - lett is belőle baj

A rendőrök intézkedtek.

március 17., 13:39
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
  • Hírek

Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán

Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.

március 17., 17:02
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
  • Hírek

Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo

Külsőleg és teljesítményben egyaránt.

március 17., 15:07
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
  • Közélet

A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot

Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.

március 17., 14:09
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
  • Hírek

Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál

A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.

március 17., 10:00
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
  • Nepperűző

5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak

Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.

március 17., 17:10
Mazda CX-60
  • Tesztek

Mazda CX-60

március 17., 13:37
Ferrari SF90 XX
  • Hírek

Ferrari SF90 XX

március 17., 14:17
Végleges Renault 5 Turbo 3E
  • Hírek

Végleges Renault 5 Turbo 3E

március 17., 13:06