Megszoktuk már, hogy egy BMW-nek van az alapára, van továbbá annak a BMW-nek az ára, amit az adott modellből meg is vennénk. Az utóbbi általában az előbbi duplája. De vajon létezik-e olyan BMW, ami az 5,7 millió forintos alapárért egyáltalán el tud indulni a szalonból?

Be kell vallanom, a kérdés csak néhány órányi tesztvezetés után merült bennem fel. Nagyon sok BMW-t vezettünk, megszoktuk a fenti szabályt, és nem egy prémiummárkánál fogjuk elkezdeni feszegetni, hogy miért nem lehet már megvenni ebből egy fapados változatot. Már úgy értem, úgy nem lehet megvenni, hogy az ember ne szenvedjen benne folyamatosan. De ez a 114i nem csak a BMW 1 alapmotorja, felszeltségben sem tartalmaz annyit, hogy ne következtethessünk belőle a fapad-fapad változat élhetőségére. Egy sport csomag, ami jórészt optikai apróságokat és alufelniket tartalmaz, meg a tolatóradarral kapcsolatos dolgokat, így lesz a tesztautó ára 8,26 millió forint. Egyébként szövet ülések, zéró iDrive-funkciók, úgyhogy ez épp elég fapados, ettől a bő kétmilliótól én most el fogok tekinteni. Csak én vagyok, meg a vezetési élmény. Plusz klíma, villanyablak.
Az új generációs 1-est alig fazonírozták át, de az óvatos változtatások nagy része arról szól, hogy kiirtsák belőle a Bangle-féle organikus dizájn maradékát. Kihaltak a csúcsívek, de akármennyire is tiszteltem Bangle-t, az új 1-es ugyanazért tetszik, mint az új 5-ös; sajnálom, a BMW-hez valahogy nem illik a csúcsív, hanem ez a jóféle, szögletes morcosság. A Bangle-érából az maradt, hogy továbbra is lehet szenvedélyesen vitatkozni a BMW-dizájnról, és ez jó, még akkor is, ha kisebbségben maradtam a véleményemmel, hogy hiába Hyundai-os, vagy milyen ez a hátsó lámpa, azért nem rossz. Az is lehet, hogy a nemzetközi dizájnmaffia ezt adta ki német prémium-kompaktokhoz, mert nagyon hasonló az A-Merciéhez is. De látni mindeni látott már 1-es BMW-t, a kérdés, milyen vezetni, ha ennyire gyenge?

Nagyon-nagyon jó. Hogy az előző 1-es M változatát egy folyamatos kéjmámor, teljesen normális, és felhasználóként nehéz megmondani, a frenetikus vezetési élményből mennyi volt a nettó BMW-ség, és mennyi az M faktor. Nem evidens, de egy gyenge autónak sokkal jobbnak kell lennie, hogy lenyűgözzön bennünket, vagy legalábbis élvezzük. Hasonlóan működik ez, mint a felszereltségek: ezért kérünk időnként a forgalmazóktól alapmodellt alapfelszereltségben, hogy jobban érezzük, milyen az autó valójában, de ritkán kapunk. Annyira ritkán, hogy én egészen mostanáig azt hittem, a BMW egy nagyon vastag kormánykerekű autó, pedig csak a magasabb felszereltségekhez jár a húsos markolás.

Ez a 114 i viszont motor szempontjából maga a megtestesült fapad. Kicsit emlékeztet életem első tesztautójára, amit még a Magyar Narancsba írtam meg, és egy Derrick-316 i volt. A PR-es csaj adta át, kérdezte, vezettem-e már hátsókerekes autót. Persze, hogyne, anyám Skodáját, kérem a kulcsot, köszi, heló. Elindultam azzal a harmatgyenge, szánalmasan vánszorgó 316-ossal, ami egyébként 3 lóval erősebb volt, mint ez (105@5300). Ugyanezzel a hengerűrtartalommal, szívómotorral. Na mindegy, a BMW motorjainak számozása, a valós hengerűrtartalmak és valós teljesítmények teljesítménye megérne egy szenvedélyes sportvitakört, de ez most nem az a fórum.

Mentem tehát az anyuci-BMW-vel, és még majdnem egy évtized választott el attól, hogy az M6-ossal döngessek 250-nel egy spanyol versenypályán, semmi akadálya nem volt tehát, hogy megérezzem a Nirvána üde leheletét, ahogy egy ezüstszőrű unikornison végiggaloppozok a szivárványon. Mesés volt, Egy BMW szólhat tahóságról, a piros lámpás gyorsulásokról, a sebességről és a keresztbe csapatásról, de ha kiveszünk belőle minden ilyesmit, még mindig marad egy csodálatos, tökéletes autónk. A váltó, a kuplung, az indexkar, a kormányzás, a vibráció csupa olyan inger, ami a lelket masszírozza. És az a baj, hogy ez a 114i pontosan ugyanezt tudja, azzal a különbséggel, hogy azóta szerpentines bélkitaposással is tesztelem az autókat, és meglepő, de a 114i abban is rettenetesen jó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Hanyatlás a Daciánál, miben reménykednek?
A Bigster adhat nagy lendületet a Daciának az év hátralévő részében.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Közélet
Elözönlötték az autók Magyarországot
Tíz év alatt 1,1 millióval több autó került a magyar utakra, ami 37 százalékos növekedésnek felel meg. A főváros a sor végén áll a növekedést nézve.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
Eladó egy nagyon ritka Chevy Camaro, lehetetlenül kevés kilométerrel
A modell az egyedi külső jelek mellett kicsivel erősebb is, mint a normál változat.
- Hírek
A BMW rárepül a Tesla üresen hagyott helyére a piacon és nincs ezzel egyedül
A Toyota is helyet kérhet magának.
- Hírek
Itt a tavasz, kezdődik a hetekig tartó karbantartás az M3-as autópályán
Több helyen kell számítani forgalomkorlátozásokra.
- Hírek
Valóban brutális lesz az új Renault 5 Turbo
Külsőleg és teljesítményben egyaránt.
- Közélet
A személy- és kishaszongépjárművek vitték a hátukon a lízingpiacot
Növekedést produkált 2024-ben a magyar lízingpiacon a személy- és kishaszonjárművek szegmense: az új kihelyezések összege 24 százalékkal nőtt.
- Hírek
Meglepetés: a Tesla könyörög Trumpnak, hogy fejezze be, amit csinál
A Tesla is levelet küldött az Egyesült Államok külkereskedelmi hivatalának arra figyelmeztetve a kormányt, hogy a vámok padlóra küldhetik a céget.
- Nepperűző
5 millióért megéri új autót venni? Első autó lenne, női tulajnak
Főleg városi használatra kellene, nem kell kombinak lennie.
