Új BMW 6 millió alatt

Teszt: BMW 114i – 2013.

2013.04.08. 05:42

Adatlap BMW 1 114i - 2013

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 102 LE @ 4000 rpm
  • 180 Nm @ 1100 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.2 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • 5 683 000 Ft

Megszoktuk már, hogy egy BMW-nek van az alapára, van továbbá annak a BMW-nek az ára, amit az adott modellből meg is vennénk. Az utóbbi általában az előbbi duplája. De vajon létezik-e olyan BMW, ami az 5,7 millió forintos alapárért egyáltalán el tud indulni a szalonból?

Be kell vallanom, a kérdés csak néhány órányi tesztvezetés után merült bennem fel. Nagyon sok BMW-t vezettünk, megszoktuk a fenti szabályt, és nem egy prémiummárkánál fogjuk elkezdeni feszegetni, hogy miért nem lehet már megvenni ebből egy fapados változatot. Már úgy értem, úgy nem lehet megvenni, hogy az ember ne szenvedjen benne folyamatosan. De ez a 114i nem csak a BMW 1 alapmotorja, felszeltségben sem tartalmaz annyit, hogy ne következtethessünk belőle a fapad-fapad változat élhetőségére. Egy sport csomag, ami jórészt optikai apróságokat és alufelniket tartalmaz, meg a tolatóradarral kapcsolatos dolgokat, így lesz a tesztautó ára 8,26 millió forint. Egyébként szövet ülések, zéró iDrive-funkciók, úgyhogy ez épp elég fapados, ettől a bő kétmilliótól én most el fogok tekinteni. Csak én vagyok, meg a vezetési élmény. Plusz klíma, villanyablak.

Az új generációs 1-est alig fazonírozták át, de az óvatos változtatások nagy része arról szól, hogy kiirtsák belőle a Bangle-féle organikus dizájn maradékát. Kihaltak a csúcsívek, de akármennyire is tiszteltem Bangle-t, az új 1-es ugyanazért tetszik, mint az új 5-ös; sajnálom, a BMW-hez valahogy nem illik a csúcsív, hanem ez a jóféle, szögletes morcosság. A Bangle-érából az maradt, hogy továbbra is lehet szenvedélyesen vitatkozni a BMW-dizájnról, és ez jó, még akkor is, ha kisebbségben maradtam a véleményemmel, hogy hiába Hyundai-os, vagy milyen ez a hátsó lámpa, azért nem rossz. Az is lehet, hogy a nemzetközi dizájnmaffia ezt adta ki német prémium-kompaktokhoz, mert nagyon hasonló az A-Merciéhez is. De látni mindeni látott már 1-es BMW-t, a kérdés, milyen vezetni, ha ennyire gyenge?

Nagyon-nagyon jó. Hogy az előző 1-es M változatát egy folyamatos kéjmámor, teljesen normális, és felhasználóként nehéz megmondani, a frenetikus vezetési élményből mennyi volt a nettó BMW-ség, és mennyi az M faktor. Nem evidens, de egy gyenge autónak sokkal jobbnak kell lennie, hogy lenyűgözzön bennünket, vagy legalábbis élvezzük. Hasonlóan működik ez, mint a felszereltségek: ezért kérünk időnként a forgalmazóktól alapmodellt alapfelszereltségben, hogy jobban érezzük, milyen az autó valójában, de ritkán kapunk. Annyira ritkán, hogy én egészen mostanáig azt hittem, a BMW egy nagyon vastag kormánykerekű autó, pedig csak a magasabb felszereltségekhez jár a húsos markolás.

Ez a 114 i viszont motor szempontjából maga a megtestesült fapad. Kicsit emlékeztet életem első tesztautójára, amit még a Magyar Narancsba írtam meg, és egy Derrick-316 i volt. A PR-es csaj adta át, kérdezte, vezettem-e már hátsókerekes autót. Persze, hogyne, anyám Skodáját, kérem a kulcsot, köszi, heló. Elindultam azzal a harmatgyenge, szánalmasan vánszorgó 316-ossal, ami egyébként 3 lóval erősebb volt, mint ez (105@5300). Ugyanezzel a hengerűrtartalommal, szívómotorral. Na mindegy, a BMW motorjainak számozása, a valós hengerűrtartalmak és valós teljesítmények teljesítménye megérne egy szenvedélyes sportvitakört, de ez most nem az a fórum.

Mentem tehát az anyuci-BMW-vel, és még majdnem egy évtized választott el attól, hogy az M6-ossal döngessek 250-nel egy spanyol versenypályán, semmi akadálya nem volt tehát, hogy megérezzem a Nirvána üde leheletét, ahogy egy ezüstszőrű unikornison végiggaloppozok a szivárványon. Mesés volt, Egy BMW szólhat tahóságról, a piros lámpás gyorsulásokról, a sebességről és a keresztbe csapatásról, de ha kiveszünk belőle minden ilyesmit, még mindig marad egy csodálatos, tökéletes autónk. A váltó, a kuplung, az indexkar, a kormányzás, a vibráció csupa olyan inger, ami a lelket masszírozza. És az a baj, hogy ez a 114i pontosan ugyanezt tudja, azzal a különbséggel, hogy azóta szerpentines bélkitaposással is tesztelem az autókat, és meglepő, de a 114i abban is rettenetesen jó.

Totalcar értékelés - BMW 1 114i - 2013

8
TC

Mondhatjuk, hogy drága, hiszen ennyiért remek Kia Ceedeket, Focusokat és egyebeket kapunk, de ugye mi nem azokra vágyunk. Igazi vetélytársai az A osztályú Mercedes és az Audi A3, szerintem a hátsó hajtás a BMW1 mellett szól, de a BMW szerint nem; azért is lesz az utóda elsőkerék-hajtású. Tehát ilyen csak ez van.

Népítélet - BMW 1

7,0
Nép
5.7
7.7
6.9
7.1
7.4

Az oldalról ajánljuk

Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött
  • Hírek

Halálos baleset Tiszaeszlárnál, vonat és pick-up ütközött

A vonat kisiklott.

március 20., 10:52
Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja
  • Hírek

Meghalt Eddie Jordan, a Formula-1 egyik meghatározó alakja

A szakember, volt csapattulajdonos 76 évet élt.

március 20., 11:49
Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt
  • Hírek

Uniós vizsgálat indult a szegedi BYD-gyár miatt

Egyelőre nem tudni, mikor lesz vége. Rossz esetben a pénz visszafizetésére kötelezhetik Magyarországot.

március 20., 09:25
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
  • Hírek

500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek

A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.

március 20., 08:26
Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást
  • Hírek

Egy apró alkatrész megvámolása is leállíthatja az autógyártást

Csődcunamit hozhatnak Trump lépései.

március 20., 10:27
Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle
  • Hírek

Nagyobb a baj a németeknél, mint amekkorának látszik, de mégis jól jöhetnek ki belőle

Új ipari forradalomra van szükségük a németeknek.

március 20., 12:54
Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?
  • Belsőség

Ilyen autók cirkáltak a 70-es években Magyarországon. Felismered mindet?Kvíz: Ismerd fel a 70-es évek autóit!

Lada, Trabant, Wartburg, meg ami még: ebben a kvízben bizonyíthatod, hogy minden autót ismersz, ami a 70-es években népszerű volt Magyarországon.

tegnap, 17:01
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
  • Hírek

F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?

Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.

március 20., 05:59
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
  • Hírek

Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása

A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.

március 20., 06:54
Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek
  • Hírek

Így néz ki egy gigaáramkút: egyszerre 46 autót tölthetnek

Nagy vendéglő épült az áramra éhes elektromos autóknak, buszoknak és teherautóknak

március 20., 13:53
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
  • Hírek

Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa

A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.

március 19., 06:08
A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

A Toyota csak olyat vesz fel a GR részlegre, aki nem normális - Kenshiki Fórum GR stand

A Kenshiki Fórumon bemutattak két új GR modellt és azt is elárulták, hogy éppen mi áll fejlesztés alatt.

március 20., 14:25
Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Sport

Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései

Meg marad a McLaren tempóelőnye? Összeszedik magukat az újoncok? Magára talál a Ferrari?

március 20., 15:28
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
  • Hírek

Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem

A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.

március 19., 07:55
Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki
  • Közélet

Itt az autó! Csak nevet kellene adni neki

Körmönfontnak kell lennie annak, aki jó nevet akar adni egy autótípusnak

március 20., 16:36
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
  • Hírek

Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger

Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.

március 19., 06:08
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
  • Közélet

A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz

A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.

március 20., 05:59
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
  • Hírek

Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona

Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.

március 19., 18:18
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
  • Hírek

Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal

Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.

március 19., 14:31
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
  • Hírek

Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában

Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.

március 19., 09:48
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
  • Hírek

Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója

A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.

március 19., 11:43
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
  • Hírek

A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal

Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.

március 19., 17:09
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
  • Hírek

Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet

Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.

március 19., 16:22
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
  • Hírek

Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal

Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.

március 19., 12:32
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogod
  • Tesztek

Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.

Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.

március 19., 17:44
új MG4
  • Hírek

új MG4

március 20., 10:05
Kenshiki Fórum GR stand
  • Hírek

Kenshiki Fórum GR stand

március 20., 11:45
Mercedes 500 SEL AMG Blueberry
  • Hírek

Mercedes 500 SEL AMG Blueberry

március 19., 10:15
Reboot Buggy
  • Hírek

Reboot Buggy

március 19., 14:15