Ezzel haladni kell

Mazda 6 CD175 Revolution - 2013.

2013.03.22. 05:45 Módosítva: 2013.03.22. 06:45

Adatlap Mazda 6 Revolution CD175 AT - 2013

  • 2191 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 175 LE @ 4500 rpm
  • 420 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.4 másodperc
  • Végsebesség:
    216 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 10 069 900 Ft

Viszont ezzel együtt is elájultunk Vályi Pistával a Mazda kényelmétől, tényleg úgy lenyomtunk vele kétszer 1300 kilométert, hogy fizikailag nem törtünk meg. Sőt. Igaz, egy ilyen genfi túra nem ugyanaz, mint Budapest útjain zötyögni, de a futómű feszessége értelmet nyert az autópályán. Itt még nagy tempónál is végtelenül stabil volt a kocsi, a kormányzás bámulatosan pontos maradt, és az autó reakciói nem voltak eltúlzottak, nem libegett-lobogott irányváltáskor. Lassú menetben szerintem még az elviselhetőség határán belül van a rázkódás, bár ez egyénfüggő. Az ismétlődő nagy fékezések sem főzték el a fékeket, sokadszorra sem csökkent a fékhatás. Pedig siettünk, ahol lehetett.

A 420 newtonméteres nyomaték soknak tűnik, pláne egy 1420 kilós autóban. Az is. A 175 lóerős, kétturbós dízellel a Mazda lehengerlően közlekedik, és még akkor sincs vészesen rossz hangja, ha teljesen kihúzatjuk. Mondjuk ötezerig. A váltó meghökkentően gyorsan vált, még visszafelé is, ráadásul értelmes, európai módon. Vagyis ha elvesszük a gázt, nem felvált, hanem ad némi motorféket, ha pedig a fékre is rálépünk, vissza is kapcsol. Zseniális, úgy tűnik, a japán automata-váltó gyártók nagyon felpörögtek, legutóbb a Mitubishi Outlanderben csodálkoztam, és most itt ez a Mazda.

A váltó érdekessége, hogy a hatodik fokozata aránytalanul hosszú, hatalmasat ejt, amikor ötösből felkapcsol. Mégis, mivel a motorban ott van a bika, az autópályázást gyakorlatilag visszakapcsolások nélkül tudja a legtöbb esetben előadni – hát erre kell az a 420 Nm. Ja, majdnem elfelejtettem, a kormányon vannak váltófülek kézi üzemmódhoz, de szerintem ezzel a tulajok is így lesznek, mert sok szükség nincs rá.

És most következzen egy kis óda a Mazda 6 motorleállító rendszeréhez. Azt hiszem, a legtöbben az ilyesmit alapból kapcsolják ki, mert rémesen ostobán működik. Aki azt állítja, hogy egy másodpercért megéri újraindítani egy dízemotort, az téved. De honnan is tudná szegény autó, hogy mi a szitu? Hát ezt a vezető látja, nem? Akkor talán bízzuk a vezetőre, gondolták a Mazdánál. Ha csak finoman nyomja a féket, akkor a motor nem áll le, ha viszont picivel erősebben, akkor igen. A két fékezés között egyébként jól érzékelhető az erőkülönbség, nem össze-vissza működik a dolog.

Nagyon kellett már egy ilyen autó. Tudom, tízmillióért már legyen jó. Az is. Van egy csomó tágas és jól felszerelt járgány, és úgymond jók, ha csupán egy műszaki és felszereltségi táblázat alapján kell megítélni őket. A Mazda 6 azonban nem csak centiben és literben mérve van meg, hanem meglepően jó vezetni, kanyarodni vagy fékezni vele, sőt, még csak nem is hangos. A nagy általános jóság mellet már nem is annyira feltűnőek a hibái, de azért vannak.

Hogy egy példát mondjak, a távolságtartó radaros tempomat kábé ott tart, ahol az Audié tartott négy-öt éve. Túl nagy a követési távolság még akkor is, ha a legrövidebbre állítjuk – fennáll a csábítás, hogy befurakodjanak elénk, aztán jöhet a fékezés. Ha viszont akadályt észlel, mindig kis késéssel fékez, de akkor meglepően nagyot. Nem szerettem. Ráadásul nincs olyan opció, hogy a radar bevonása nélkül használjuk. A ráfutásos baleset előtti figyelmeztetés is paranoiás kissé, és ha nem jártam volna vele külföldön, azt mondanám, hogy mi magyarok picit rizikósabban közlekedünk. De nem, ez akár Svájcban is eléggé gyakran vakriaszt, pedig az nem a közúti agresszió és a brutális fékezések Mekkája. Talán százból egy embert zavarni fogja az a 6-osban, hogy ha túl gyorsan kormányzunk nagyot (tipikusan parkolási manőver közben), akkor a villanyszervo nem képes követni a mozdulatot, és hirtelen megnő a kormányzás ellenállása. De ezekkel együtt lehet élni, sőt, ezekkel érdemes együtt élni.

Visszatérve a tömeg és a motor viszonyára, a Mazda 6 még azoknak is imponálni fog, akik a spórolást szeretik. Az új Skyactiv motor ugyanis váratlanul keveset fogyaszt ebben a méretes autóban: Svájcban, Ausztriában, ahol a traffipax-ellátottság és a szigor ráveszi az embert a tötymörgésre, lazán közlekedtünk hatliteres átlag alatt, sőt, a szállásunk vidéki részen volt, ahová országúton lehetett eljutni, itt már-már az öt literhez jártunk közelebb. De az összátlagot a németországi 180-200-as utazás sem emelte 7,3 fölé. Sőt, a városi autózás Budapesten sem.

Hogy mitől?

Nem tudom. Önmagában a dízelmotor kis kompressziója nem magyarázat, sőt, az sem, hogy az automata váltó ha csak lehet, áthidalja a rossz hatásfokú hidrodinamikus nyomatékváltót. Talán akkor az lenne a magyarázat, hogy motorfékezéskor a generátor egy nagy kapacitású kondenzátort tölt (i-ELOOP, és nem i-Ellop), hogy aztán ennek az energiáját használja például a stop-start rendszer? Lehet. De tartok tőle, hogy ezek csak részletei egy rendszernek, aminek a japánok minden egyes láncszemét átgondolták, méghozzá a tőlük megszokott azonossággal. Mégis, volt annyi eszük, hogy ne álljanak meg itt, és az egészet elég csábítóan csomagolták be. Nem ragozom tovább, tetszik és kéne. Sőt, talán kevesebb lóval is.

Totalcar értékelés - Mazda 6 Revolution CD175 AT - 2013

8
TC

Egészen meghökkentően jó, tágas és minőségi autó, a teljes távol-keleti konkurenciát zsebre vágja, és nem csak azt. A 175 lóerős 2,2 Skyactiv-motor irgalmatlanul erős, illik hozzá az automata váltó, amivel meghökkentően takarékos marad. A futóműve kis tempónál zötyögősnek tűnhet, de pont ettől lesz stabil és pontosan irányítható 200-nál. Ajánlott vétel, van olyan jó, mint amennyibe kerül. És elég sokba kerül.

Népítélet - Mazda 6

7,7
Nép
7.3
8.1
8.6
8.4
8.4

Az oldalról ajánljuk

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
  • Gumidoktor

Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?

A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?

április 23., 06:00
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
  • Hírek

165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene

Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.

április 23., 05:59
Elon Musk visszafordul
  • Hírek

Elon Musk visszafordul

Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.

április 23., 07:32
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
  • Hírek

Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát

Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?

április 23., 09:55
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Júniusig nem emel árakat a Nissan Amerikában, de utána...
  • Hírek

Júniusig nem emel árakat a Nissan Amerikában, de utána...

A gyártó a meglévő készletéből vészeli át a következő hónapokat.

12 perce
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
  • Hírek

42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t

A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

április 23., 09:21
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
  • Hírek

Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag

Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.

április 23., 15:47
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
  • Hírek

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.

április 23., 11:17
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
  • Hírek

A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni

A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.

április 23., 13:58
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
  • Hírek

Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)

A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.

április 23., 12:29
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
AUDI E5 - 2025 Ákos
  • Hírek

AUDI E5 - 2025 Ákos

április 23., 10:47
AUDI E5 - 2025
  • Hírek

AUDI E5 - 2025

április 23., 10:38
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40