Bámulatos, mit tud ma egy dízel. A Mazdáé pár meghökkentő műszaki részlettel még annál is takarékosabb, mint amire számítottunk, noha automata váltós. És a 6-os valami elképesztően jól sikerült.

Kicsit talán már mi is belefáradtunk abba, ahogy mostanában az új autók készülnek. Kicsit betoldanak a tengelytávba, teletömik sávtartó és egyéb elektronikákkal, jól megdizájnolják, oszt nesze, itt az új kocsi. Nem mondom, sok autó formájáért lehet lelkesedni, ilyen egy Opel Insignia, és a zseniális Alfa 159. Ám ezeknél ott a de. Például, szép, de szűk, gyönyörű, de nehéz.
A Mazda most itt egy picit belerondított a szokásos rendbe, mert egészen jó formatervvel állt elő, méghozzá úgy, hogy nincsenek rejtett csapdák. Illetve csak egy van. A Mazda is meglépte ugyanazt, mint a Toyota és a Honda: nincs többé ötajtós Mazda 6, csak szedán és kombi. Furcsa módon a szedán tengelytávja lényegesen nagyobb, mint a kombié, sőt, még a hátsó táncparkett szinonimájaként emlegetett Škoda Superbénél is. Ennek ellenére a Skodában nagyobb a hátsó lábtér, de a Mazda 6-é is pont bőven sok.

Azt már tudtam, hogy a maga műfaján belül a 6-os könnyű lesz, mégis meghökkentő azzal szembesülni, hogy kábé annyit nyom, mint egy ötajtós Opel Astra az 1,7 literes dízelmotorral és kézi váltóval: 1420 kilót. Ha már mindenáron hasonlítgatni akarunk kategóriában, az Insignia ennél százharminc kilóval, az Alfa 159 pedig kétszázzal nehezebb. Nem mintha a lábamra gurult volna a tesztautó, de a mozgásán, a kanyarodási tulajdonságain és végső soron a fogyasztásán nagyon érződött ez a könnyebbség.

Gondolom, érezni a lelkesedésemet, azt hiszem, zsűritagunk, Csikós Zsolt sem értette, miért nem került az Év Autója szavazás döntősei közé a 6-os. Sokat gondolkoztam ezen én is, és egyre jutottam: talán még a belső formaterv konzervatív egy kissé, mert hát a zsűri szereti látni is a dolgokon, hogy újszerű. De talán ez az ára annak, hogy amikor az ember beleül, akkor úgy érezze magát, mintha évek óta lenne ilyen autója, csak be kell állítania az ülést és a kormányt. Aztán később kiderül, hogy vannak itt mindenféle új gombok, menük, meg funkciók, de az alap dolgok forradalmasítása elmaradt – itt olyasmire gondolok, mint amikor a BMW kijött az i-Drive-val, és még a szellőzés állításához is a menürendszerben kellett bóklászni.

Egyébként a Mazda6-osnak is van egy ilyen tekerős szerve, de valamiért egyszerű kezelni a nagy képernyős fedélzeti rendszert, navigációstól, rádióstól, mindenestől. A titok nyitja: az érintőképernyő. A kis tekerőt használja, aki akarja, de igazából a funkciók több irányból is megközelíthetők, részben a multikormányról is. Aztán mindenki azt a módszert használja, amelyiket szereti – óriási előrelépés ez az előző generáció kicsit bénácska kezelőrendszeréhez képest.

Még egy érdekesség: a Mazda a Tom-Tom navigációs rendszerét építette be, nyilván a tízmilliós verzióba már alapáron, de az olcsóbb verziókhoz is emberi összegért adják, 140 ezer forint még messze a fájdalomküszöb alatt van. A navi olyan, amilyennek ismerjük a kézi készülékekből vagy a Renault-kból, vagyis kis szódával elmegy, ha nem a szánalmas Marika nevű hangot állítjuk be, aki a magyar szavakat angol szórendben mondja, hanem Ervint. Ő már értelmesebben beszél, leszámítva a jobb oldali forduló következik-et, és pár egyéb béna fordítást.
Ami a belsőt illeti, egyedül az okozott némi csalódást, hogy az utasülés nem billenthető, a magassága pedig nem szabályozható, hiába villanymotoros az állítás. És mivel Mazdáról van szó, az a verzió nem játszik, hogy az ember beikszeli a megrendelőlapon, mert itt felszereltségi csomagok vannak, és kész.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
