Nem kezdődött valami jól az ismerkedésem a régi Aurissal, sőt. Azt hiszem, a Toyotánál örülnek, hogy megszabadultak tőle.

Emlékszem, hatalmas szél fújt, amikor az ős-Aurisszal teljes hosszában meg kellett tennem az M3-as autópályát, meg még többet is. Nem lett volna baj, ha ez nem oldalszél. De volt. Ahogy mentünk az Aurisszal, a Toyota reménysugarával, a fiatalos modellel, amely új nevével is jelezte, hogy nem hétköznapi – na, ennek a csodának az ajtókeretét az oldalszél lökései finoman leszippantották a tömítőgumiról. Nem tudtam, honnan jön a huhogás, először a tükörre gyanakodtam, de aztán észrevettem, hogy ha az oldalüveget kicsit megnyomom, változik a hang magassága.
Klassz dolog egy kísértetkastély, de a százötvenedik kilométer táján már kezdett untatni. Egy idő után már az ablak nyomkodásával dallamokat is el tudtam huhogni, de valahogy mégis fájt. Ez lenne egy Toyota? A minőség szimbóluma? Minden ferdehátú Corollák szellemiségének az örököse?! Jesszusom. Oké, tudom, minden gyártáskezdet nehéz, de az ide-oda lobogó hátsó futómű, a hullámos úton összezavarodó rugózás és az eredeti ötlet, a műszerfal-orrmány, ami a kardánalagútig nyúlt, valahogy mindig visszavezetett ahhoz a kérdéshez, hogy miért kellett azt a jó kis Corollát lecserélni erre? Igaz, utána sokat javítottak rajta, áthangolták a futóművet, csiszoltak a minőségen, műszerfalon. De a rossz kezdés a második vonalba száműzte, és ebből a helyzetből nem igazán tudott kikászálódni.

Tévedés ne essék, korábban a Corollák sem a világ legjobb autóinak készültek. Itt-ott mindig volt egy kis kompromisszum, de minden finom volt, működött, jól volt összerakva – és ezt az állapotát sokáig megőrizte. Úgy tűnik, a második Aurisszal a Toyota visszatalált a kályhához, mint a kezdő táncos, sőt, ami a külső formatervet illeti, talán kicsit át is lépte a saját árnyékát. Nincsenek nagy, bárgyú lámpaszemek, sem ostobán tátogó hűtőrács – az Auris kellemesen szigorú, mint egy történelemtanár, aki szereti kikérdezni a törikönyv apró betűs részeit is. A hátulja már nem annyira egységes, nem értem, hogy mire gondolt a tervező, amikor a diffúzor-imitációt odarajzolta a 90 lóerős dízel fenekére, de sebaj. Még ez is belefér, örüljünk, hogy megszabadultunk a nagy pöfetegtől.

Az Auris belsejére a biztonsági kűr a legjobb műkorcsolya-kifejezés. A műszerfalat érzékelhetően megpróbálták úgy megcsinálni, hogy ne tolakodjon be az ember aurájába. Egyetlen nagy tömeg, a közepén egy ívelt trapéz, amit krómcsík övez. Kétségkívül egyedi, de valamiért sem a formák, sem az anyagok nem sugallják azt, hogy jobbat akartak csinálni egy Golfnál, Astránál vagy Focusnál.

Az ajtópanelek, a pohártartók környéke a kardánalagúton már elnagyolt, mintha a dizájnereket meglepetésként érte volna, hogy másnapra le kell adni a terveket, gyorsan fogták a vonalzót meg a körsablont, és összecsapták gyorsan. Ez egyszerűen átlagos, funkcionális, nyilván nem az Audi-vásárlók szája íze szerint dolgoznak egy tömegterméken.

A baj akkor kezdődik, amikor az Auris többnek akar látszani. Vagyis a drágább kiviteleknél. Például a nálunk lévő Lounge tesztautó, amely 700 ezer forinttal drágább, mint a teljesen használható Active. Itt aztán meg akarták mutatni: bőrrel vonták be a műszerfalat – az ám, csakhogy ez a bőr megkülönböztethetetlen lenne a körülötte lévő műanyagoktól. Ezért kellett a közepére egy varrás, csak azért, hogy ott legyen. Ugyanitt az olcsóbb Aurisban műanyag betét van, méghozzá szálcsiszolt fémet imitál, sokkal szebb, mint ez.

Sajnos meg akarták koronázni az egész Lounge verziót egy extra műszeregységgel, aminek spéci műszerhátlapokat nyomtattak, de ez meglepő módon gagyira sikerült, legalábbis nappal. (Éjjel szép a megvilágítása.) Még egy apróság: a rádió kerete és körülötte a műanyag betét megpróbál egyforma színű lenni, de ez nem jött össze.
Vajon ez a mélyrepülés kezdete? Vagy a vége? Lapozzon.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
