Francia, és jó?

Bemutató: Renault Fluence - 2013.

2013.02.16. 12:07 Módosítva: 2013.02.16. 18:04

A futómű, amit a hasmagasságot elnézve Marokkói földutakhoz optimalizálhattak, Budapestre pont jó. Nem kanyarodik úgy, mint egy Lotus Elise, de vészesen nem billeg, a kormány is eggyel az elmegy-kategória fölött van. Nem csak ahhoz képest, hogy ez az egyik legjobb alapterület per forint arányú autó, hanem abszolút skálán sincsenek olyan zavaró szarvashibák, amik pokollá tennék az életünket.

Aki a tökélyt keresi, persze rossz helyen nézelődik. A rádió keresőgombja például bizonytalanul kezelhető, két állás között kicsit megtapad, aztán kettőt lép, így nehéz elsőre telibe találni a megcélzott adót. Viszont ne feledjük, hogy alapáron is jár a Bluetooth-kihangosítós, USB-csatlakozós rádió, ami még akkor is dicséretes, ha vézna hangon, szemből szól hozzánk. Alaprádiónak elmegy.

Talán a dübörgés a legzavaróbb. Amikor kockakövön megyünk, nyilván nem üt át a kiemelt futómű, nagyon nem is libeg, de egy még bőven hallható mélyládás frekvencián elvágtat mellettünk egy bölénycsorda. Amikor alacsony fordulaton berregtetjük a dCi-t, a távolban dörögnek az ágyúk. És ha egyszer fogékonnyá váltunk rá, már minden kis úthibán kap a dobhártyánk egy öblös pofont. Valami kellemetlen sajátfrekvenciája lehet a bódénak, amit túl sokszor gerjesztenek fel a kasztni, vagy a felfüggesztés rezgései. Vagy csak az én fülem túl érzékeny.

Kényeztetni is tudja a hallójáratokat a Fluence, ha megrendeljük hozzá az R-Link rendszert. Ez olyasmi, mintha egy okostelefon lenne a műszerfal tetején, a TomTom navigáció mellett e-maileket lehet olvasni rajta, illetve le lehet tölteni rá appokat, amikkel a lehetőségek végtelen univerzuma felé nyitunk kaput. A Renault azt ígéri,  nagyságrendileg egy havi ezresért egész Európában csatlakozhatunk majd a beépített SIM-kártyával az internethez, ami a külföldi e-mail olvasgatáshoz nem rossz ajánlat, de ez a praktikus szempont teljesen érdektelenné vált, amikor beindítottuk a működő R-Linkes dCi-t, és egy véres szájú V6-os hangján szólalt meg.

Egyetlen app volt letöltve a szórakoztató modulra, de az telitalálat. Aki emlékszik a Sound Racer V8-ra, már kapiskálja, miről van szó. Az alkalmazás a motor fordulatszámával arányosan egy Clio V6 hangját szólaltatja meg a hangszórókon keresztül, és tényleg teljes pompájában élvezhetjük a sportos kipufogóhangot odabent. Ha meguntuk, válthatunk akár motorkerékpár-hangra vagy veteránautóra is. Ügyes kis játék, legalább harminc pszichológiai lóerőt ad pluszban. Nem azt mondom, hogy ezért venném meg a kétszázezer forint környékén kínált érintőképernyős rendszert, de ha már benne van, a pár programsor legalább feldobja a munkába járást.

Bár végleges árlista még nincs, a legolcsóbb Fluence az örök Renault-akció keretében 3,2 millió körül lehet majd a miénk. Egyhatos szívó benzinessel, klímával, kihangosítós, USB-s rádióval. Annyit trükközött a Renault, hogy a belépő modellhez már csak négy légzsák jár, ami a két legerősebb konkurenshez, a Peugeot 301-hez és a Citroën C-Elysée-hez képest hiány, viszont a Fluence többi extráját csak drágábban kaphatjuk meg a két másik franciánál. Aki csúnyán alákínál mindenkinek, az a Fiat. A kifutó Lineáktól éppen 2,4 millióért szabadulnak, klímával, de az új orral is nagyon tukmálják: 3 millióért már dízelt adnak.

Ha ezzel nem is versenyezhet a Fluence, régi erényei még mindig meggyőzőek. Nagy bódé, nagy kuffer, emberhez méltó körítéssel, és főleg olcsón. Nekem első benyomásra egy lehelettel felnőttesebbnek tűnik, mint a PSA új diszkonttermékei, de egy megalapozott állításhoz hosszabb teszt kellene. Az ötéves garancia mindenesetre jelzi, hogy a Renault-nak erős bizalma van a termékében, ami a franciáktól viszolygókat minimum gondolkodóba ejtheti.

Az oldalról ajánljuk

A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

15 perce
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44