
A futómű, amit a hasmagasságot elnézve Marokkói földutakhoz optimalizálhattak, Budapestre pont jó. Nem kanyarodik úgy, mint egy Lotus Elise, de vészesen nem billeg, a kormány is eggyel az elmegy-kategória fölött van. Nem csak ahhoz képest, hogy ez az egyik legjobb alapterület per forint arányú autó, hanem abszolút skálán sincsenek olyan zavaró szarvashibák, amik pokollá tennék az életünket.

Aki a tökélyt keresi, persze rossz helyen nézelődik. A rádió keresőgombja például bizonytalanul kezelhető, két állás között kicsit megtapad, aztán kettőt lép, így nehéz elsőre telibe találni a megcélzott adót. Viszont ne feledjük, hogy alapáron is jár a Bluetooth-kihangosítós, USB-csatlakozós rádió, ami még akkor is dicséretes, ha vézna hangon, szemből szól hozzánk. Alaprádiónak elmegy.
Talán a dübörgés a legzavaróbb. Amikor kockakövön megyünk, nyilván nem üt át a kiemelt futómű, nagyon nem is libeg, de egy még bőven hallható mélyládás frekvencián elvágtat mellettünk egy bölénycsorda. Amikor alacsony fordulaton berregtetjük a dCi-t, a távolban dörögnek az ágyúk. És ha egyszer fogékonnyá váltunk rá, már minden kis úthibán kap a dobhártyánk egy öblös pofont. Valami kellemetlen sajátfrekvenciája lehet a bódénak, amit túl sokszor gerjesztenek fel a kasztni, vagy a felfüggesztés rezgései. Vagy csak az én fülem túl érzékeny.

Kényeztetni is tudja a hallójáratokat a Fluence, ha megrendeljük hozzá az R-Link rendszert. Ez olyasmi, mintha egy okostelefon lenne a műszerfal tetején, a TomTom navigáció mellett e-maileket lehet olvasni rajta, illetve le lehet tölteni rá appokat, amikkel a lehetőségek végtelen univerzuma felé nyitunk kaput. A Renault azt ígéri, nagyságrendileg egy havi ezresért egész Európában csatlakozhatunk majd a beépített SIM-kártyával az internethez, ami a külföldi e-mail olvasgatáshoz nem rossz ajánlat, de ez a praktikus szempont teljesen érdektelenné vált, amikor beindítottuk a működő R-Linkes dCi-t, és egy véres szájú V6-os hangján szólalt meg.
Egyetlen app volt letöltve a szórakoztató modulra, de az telitalálat. Aki emlékszik a Sound Racer V8-ra, már kapiskálja, miről van szó. Az alkalmazás a motor fordulatszámával arányosan egy Clio V6 hangját szólaltatja meg a hangszórókon keresztül, és tényleg teljes pompájában élvezhetjük a sportos kipufogóhangot odabent. Ha meguntuk, válthatunk akár motorkerékpár-hangra vagy veteránautóra is. Ügyes kis játék, legalább harminc pszichológiai lóerőt ad pluszban. Nem azt mondom, hogy ezért venném meg a kétszázezer forint környékén kínált érintőképernyős rendszert, de ha már benne van, a pár programsor legalább feldobja a munkába járást.
Bár végleges árlista még nincs, a legolcsóbb Fluence az örök Renault-akció keretében 3,2 millió körül lehet majd a miénk. Egyhatos szívó benzinessel, klímával, kihangosítós, USB-s rádióval. Annyit trükközött a Renault, hogy a belépő modellhez már csak négy légzsák jár, ami a két legerősebb konkurenshez, a Peugeot 301-hez és a Citroën C-Elysée-hez képest hiány, viszont a Fluence többi extráját csak drágábban kaphatjuk meg a két másik franciánál. Aki csúnyán alákínál mindenkinek, az a Fiat. A kifutó Lineáktól éppen 2,4 millióért szabadulnak, klímával, de az új orral is nagyon tukmálják: 3 millióért már dízelt adnak.

Ha ezzel nem is versenyezhet a Fluence, régi erényei még mindig meggyőzőek. Nagy bódé, nagy kuffer, emberhez méltó körítéssel, és főleg olcsón. Nekem első benyomásra egy lehelettel felnőttesebbnek tűnik, mint a PSA új diszkonttermékei, de egy megalapozott állításhoz hosszabb teszt kellene. Az ötéves garancia mindenesetre jelzi, hogy a Renault-nak erős bizalma van a termékében, ami a franciáktól viszolygókat minimum gondolkodóba ejtheti.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
