Egy vonzó amerikai?

Teszt: Chevrolet Malibu LTZ 2.0d

2013.01.16. 05:39
Galériák (1)

Adatlap Chevrolet Usa Malibu LTZ 2.0D - 2013

  • 1956 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 162 LE @ 4000 rpm
  • 350 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.7 másodperc
  • Végsebesség:
    213 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.2 l/100km
  • 8 759 000 Ft

A Malibu egyik rejtélye az, hogy hogyan került bele épp ez a dízelmotor. A Chevrolet összes többi modelljében a Dél-Koreában gyártott dízelek dolgoznak, és ez is lett volna a logikus választás, hisz az Európába szánt Malibuk is a távol-keleti országban készülnek. Ám itt nem a bevált dízelt használják, hanem a Németországban gyártott, Fiat-tervezte másikat, amely ugyanúgy kétliteres, és hasonló teljesítményű, mint mondjuk, a Cruze-ban használt koreai gyártású blokkok, de más konstrukció. Hogy miért döntöttek így, nem tudjuk – talán a Fiat-motor jobban passzol az Epsilon II padlólemezhez – és nem is igazán fontos, a lényeg, hogy érzésre semmivel sem rosszabb, mint bármelyik másik mai, erős kétliteres dízel.

A gombnyomással kezdődő indítási folyamat végén randa, hangos kerregés adja tudtunkra, hogy indulásra kész az autó. Nem a hangszigetelést spórolták ki a Malibuból, de ez csak akkor derül ki, ha lehúzzuk valamelyik ablakot - kívül ugyanis sokkal nagyobb a hangzavar. A motorhang melegen sem kellemesebb, de kis fordulaton alig szűrődik be belőle valami. Pörgetni pedig teljesen felesleges a turbódízelt: 2500-as fordulatnál elváltogatva is nagyszerűen gyorsítja az autót, és tovább húzatva is csak a hangja nő, az ereje érzésre nem nagyon. A klasszikus dízeles lefulladási hajlamot egyszerűen küszöbölték ki a tervezők: sebességben a motorvezérlés egyszerűen nem hagyja a fordulatszámot 1000 alá esni, ami motorfékes lassításnál fura érzés: ezt a fordulatot elérve a motor gázadás nélkül is húzza az autót.

A hatfokozatú váltó kellemes meglepetés volt: egy kicsit talán még jobbnak is tűnt, mint az Opel Insigniáé, pedig jó eséllyel ugyanaz a szerkezet. Pontosan siklik fokozatból fokozatba és nem akadozik még gyors váltásokkor sem. Ám amilyen jó a váltó, olyan rossz a kormányzás. Semmilyen visszajelzés nem jön az út felől, és nagyobb tempónál is egy ujjal tekerhető marad a kormánykerék, pedig nem kell ötöt fordítani rajta ütközéstől ütközésig. Nem vártam, hogy a Malibu élményautó legyen, de ennél azért lehetne közvetlenebb. A futómű viszont kiváló kompromisszumnak tűnik. Igaz, hogy a nagyobb úthibákon hangos, dobogó zajokat hallat, de közben egész jól kirugózik mindent. A Malibu, ha nem is amerikai módra, de egész kényelmes. Közben viszont nem hajlamos dülöngélni és tempós kanyarban is egész stabil – ahogy egy ekkora autótól manapság elvárható.

Bár a Malibu ezzel a 160 lóerős motorral egész jól megy – a gyári adat 9,8 másodperc 100-ra, ami hihetően hangzik – és ki is hoztam belőle, amit a teszt keretei között lehetett, a fogyasztása így sem múlta felül jelentősen a gyári adatokat. Sok városi araszolással és egy kevés tempós országúttal a hátam mögött 7,2 liter körüli fogyasztást mértem, míg a gyári adat a szabvány városi ciklusra 6,6 liter, vegyes ciklusra 5,1 liter gázolaj 100 kilométeren. Ez pedig – ismerve a szabvány mérési ciklus és a valóságos forgalmi körülmények közti jelentős eltérést – egyáltalán nem rossz érték.

A legnagyobb Chevrolet tudja azt, amit legtöbb vetélytársa, bár nem csak fogyasztásban, teljesítményben és összeszerelési minőségben fejlődött sokat az elődeihez képest. A Malibu ára is ott van, ahol a konkurenciáé, legalábbis első ránézésre. Egy ilyen kéziváltós dízel 8 759 000 forintba kerül az aktuális kampányáron, és ehhez hozzájön még 60 ezer a kulcs nélküli indításért, 300 ezer a navigációért és 140 ezer a nem fehér fényezésért. A trükk az, hogy minden más alapáron jár hozzá, bőrkárpitostul, automata klímástul, xenonfényszóróstul, mindenestül. És egy ugyanilyen felszereltségű Insignia, Passat vagy Mondeo sem olcsóbb, ha mindezeket megrendeljük hozzá, sőt, ilyen felszereltséggel már inkább nyolc számjegyű összegre lehet számítani a konkurenciánál.

A baj az, hogy a listaár láttán ezt nemigen fogják mérlegelni a potenciális vásárlók: a Chevrolet túl ismeretlen ahhoz, hogy csak a nevéért rendeljék meg, különösen ha olyan autót kapnak akár egy-másfél millióval olcsóbban, amelynek a márkáját nem csak egy Hungária-slágerből ismerik. Ugyanez az oka, hogy a Malibu aligha lesz flottakedvenc: azt a piacot régóta uralják az európai márkák, és a belépőhöz kéne legalább egy olcsó, fapados alapmodell – ami nincs. Kár, mert ár-érték arányban nem rossz ajánlat, de ez ide kevés lesz.

Totalcar értékelés - Chevrolet Usa Malibu LTZ 2.0D - 2013

7
TC

Nagyszerű forma, igényes kivitelezés és gazdag felszereltség, egy kicsit drágábban, mint képzelnénk.

Az oldalról ajánljuk

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

5 órája
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45