Mit ér a hosszú garancia?

Használtteszt: Kia Cee'd 1.6 EX 2007

2012.11.26. 06:08

Adatlap Kia Ceed Ex - 2007

  • 1591 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 122 LE @ 6200 rpm
  • 154 Nm @ 5200 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.1 másodperc
  • Végsebesség:
    192 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • 4 489 000 Ft

Árpád az első között vette meg Cee’d-jét, de egyelőre nem tervezi eladni. Sok baja nem volt vele, illetve ami volt, az gariban javult. Ez szerencse, mert hibája volt egy pár.

Hogy miért vett valaki 2007-ben Kia Cee'det? Megjelenésekor nagyot szólt a dél-koreaiak újdonsága, sokan máris a modern idők Toyota Corolláját látták benne. Akik meg nem, azokat igyekeztek megnyugtatni a hétéves, de legfeljebb 150 ezer kilométeres garanciával. Ez azt jelenti, hogy évi bő húszezer belefér, ami egy átlag magánembernek elég.

Egyébként konszern másik ilyen terméke, a műszakilag nagyon hasonló Hyundai i30 azzal különböztette meg magát – a rettentő kék műszerfalvilágításon kívül –, hogy csak öt év garit adott, de azt kilométerkorlátozás nélkül. Figyelembe véve, hogy a Kiát akár tízéves hitelre vették, elég nyilvánvaló volt, hogy a Cee'd szól a magánembereknek, az i30 pedig a hamarabb autót cserélő, és sokat futó cégeknek. Ezt nagyjából a vásárlók is levették, de időközben a hitelkánaánnak vége szakadt, ahogy a Cee'd-eladások szárnyalásának is.

Ami a használtpiaci helyzetet illeti, tényleg igaz, hogy a Kiából kisebb a kínálat, mondjuk Focusból a 2006-2011 időszakból bő háromszor annyit találunk. Azt mesélik, megesik, hogy megkérik a kereskedőt, szóljon már, ha beesik egy Cee'd. A Kia árai ugyanis nem rosszak, a legolcsóbb 1,4-es benzineseket másfél milliótól lehet megkapni, de kétmillióig már befigyelnek 1,7 milliótól az 1,6-os dízelek is. Ez viszonylag nem sok, pláne úgy, hogy a 150 ezer alattiak még garanciálisak, persze ha a márkaszervizből van hozzá pecsétjük is. Ami a motorválasztékot illeti, a két előbbi modell a leggyakoribb, 1,6-os benzines már ritka, mint a fehér holló, akárcsak az automata váltós. Az elvileg létező kétliteres benzines és turbódízel nálunk gyakorlatilag nincs. (Ezt egyébként az importőr információi is megerősítik, az eladott Cee'dek 55 százaléka 1,4 benzin, 36 a kis dízel és a maradék 9 százalék az 1,6-os benzinesé.)

Visszatérve a tesztpéldányhoz, azért látszik, hogy sokan nem azt keresték a Cee'dben, amit Árpád. Általános vélemény volt, hogy az 1,4-es alapmotor 109 ló, az 1,6-os meg 122, tizenhárom lóért vajon kell-e kifizetni kétszázezres felárat. Árpád szerint inkább 17 newtonméterért kell, és maximálisan igazat adok neki. Gondolom, akik sokat autópályáztak a kis motorral, azok is belátták: ilyenkor már pörög a motor, mint az állat. Az 1,6-os is, de nem annyira, 130-nál megáll négyezer alatt. Árpád azt is kiszámolta, hogy ugyanezt a teljesítményt, gyorsulást Ford Focusból körülbelül egymillióval drágábban kapta volna meg, ráadásul a Fordból ehhez 1,8-as benzinest kell venni.

Megjegyzem, már most unom ezt a sok aposztrófot irkálni, és nem csak a névadó részleg követett el hibát a Kiánál. Árpádnak akadtak garanciális javításai, például ő is megnyerte az első stabilizátorpálcák cseréjét. A jelenség egyszerű, kopogni kezd, viszonylag hamar, Árpádnak 40 ezer kilométernél. Ő 75 ezerig bírta türelemmel. Mint mondja, az első cserét csinálják meg garanciában, utána már fizetős.

A Cee'd másik rákfenéje a gyári rádió (szakemberek kedvéért fejegység), amely a korai példányokban hajlamos megbolondulni, ezt is cserélték. Volt probléma a kuplunggal is: itt a kinyomócsapágyról tört le valami. Ha ez nem anyaghiba lett volna a hiba oka, akkor ez a műtét 130 ezer forintba fájt volna a márkaszervizben. Így ingyen volt, igaz, ennek az az ára, hogy Árpád a márkaszervizbe hordta az előírt karbantartásokra a kocsit – és hordja a mai napig is. Hisz még garanciális. Igaz, van ami nem: az akku épp csak kibírta a két évet (rá ennyi a garancia) aztán bedöglött, ezt Árpád fizette.

Egy nagy visszahívás

A típus esetében egy nagy visszahívás volt, 2010-ben. Néhány, elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP-vel) felszerelt Cee'd-nél előfordulhat, hogy a főfékhenger hibás működése következtében elégtelen a fékhatás. A szervizben ellenőrzik a főfékhenger gyártási időpontját, és szükség szerint cserélik.

* Modell: 2008 ~ 2009 modellévű, 5-ajtós, kombi, 3-ajtós, kizárólag ESP-vel felszerelt Cee´d-ek

* Érintett járművek gyártási időszaka: 2008. április 1. és 2009. március 30. között gyártottak

* Érintett járművek alvázszám tartománya:
– 5-ajtós: U5YFF24338L107126 és U5YFF24129L174461 között gyártottak
– Kombi: U5YFF52438L044634 és U5YFF52429L105979 között gyártottak
– 3-ajtós: U5YFF23328L014378 és U5YFF23429L038987 között gyártottak

Vétel előtt érdemes ellenőrizni, megtörtént-e a javítás.

Van, amit meg lehet olcsóbban oldani. Az egyik külső tükör burkolatát leütötte egy szembejövő, de a Kia nem árul ilyen alkatrészt külön (tükörlapot igen, mást nem), tehát egy komplett tükröt kellett volna venni. Egy ilyen párezres burkolatért kissé húzós kilencvenezret fizetni, így bontóból lett komplett tükör, húszezerért.

A bajokat leszámítva a Cee'd tehát jól van műszakilag. Mondjuk 82 ezer kilométerrel ezt normálisnak érzem, ez az autó tényleg csak annyira öreg, hogy épp kijöjjön minden garanciális problémája. Az már a használat módjától függ, milyen állapotban van az utastér, mivel ebben gyakran utazik egy-két-három gyerek, főleg a kiborult narancslevek és egyéb ragacsok jelentik a legfőbb gondot, sok kopásnyom nincs, leszámítva a rádió egyik tekerőgombját. Akad kis zörgés, de csak nagyon rossz úton, a bőrkormány fényes, és ahol a kormányzár lenni szokott, ki is kezdte kicsit. Külsérelmi nyomok nem nagyon vannak, de csak azért, mert megjavították őket, akadtak ugyanis kisebb harci sérülések. Ja, és egy apróság: a hátsó ablakmosó spricni a harmadik féklámpában elrepesztette a burát, mert belefagyott a nyári ablakmosó.

A Cee'd azért lehet vonzó, hogy egy tágas autó, és így kombiként verhetetlen családi jármű. Elöl-hátul van benne jócskán tér, a csomagtartója bőven 500 liter fölötti, de a padlója alá még elrejtettek pár rekeszt, amelyek kifejezetten használható méretűek. Viszont a hátsó tetőoszlop-dömping miatt nemigen lehet hátra-oldalt kilátni belőle tolatáskor.

A Cee'd már a modern európai iskolát követve elég magas, még a vezetőülés legalsó állásában sem vagyunk túlzottan a padló közelében. A kormányt lehet tengelyirányban is állítani, tehát a kétezres évek elejének átlagos szintjét tudja a Kia. Maga a műszerfal egyszerű, nincs túldizájnolva, a közepéből kinövő dudorban lakik a központi kijelző, a rádió és persze a digitklíma vezérlése. A Kia nagy okossága az, hogy már ekkor volt USB-bemenet, meg multikormány, az egyetlen komoly extra, ami hiányzik, az a tempomat, állítólag akkoriban pénzért nem volt az 1,6-os motorhoz.

Ez persze egy EX verzió, egy kis elektromos csomaggal megspékelve, tehát a hátsó ablakok sötítettek, a külső tükör behajtható, a belső meg magától sötétedős, és van benne úgynevezett szélvédőfűtés is. Azért úgynevezett, mert csupán az ablaktörlő lapátok alatt van fűtőszél, tehát nem az egész üvegfelületet fűti, mint a Fordoké. És gondolom, nem is kerül annyiba a cseréje, ha kap egy követ.

Az alapváltozatokban értelemszerűen ne keressük a könyöklőket, se elöl, se hátul, az USB-csatlakozót sem, tekerős a hátsó ablakjuk, és persze manuális a klímájuk. Igaz, létezett az árlisták optikai tuningolására egy klímátlan változat is, de ilyet nem nagyon vett senki.

Ami a fogyasztást illeti, az országúti 7 litertől a városi 9,5-10,5 literig terjed Árpád tapasztalatai szerint, a köztes érték autópályán a 8-9 liter. Ez nem kevés, de mindig klímával értendő, automata módban ugyanis a klíma állandóan megy, Árpád nem szokta kikapcsolni. Az 1,4-esek sem extrém takarékosak, sőt, a rövid váltó miatt a motor állandóan pörög, szinte ugyanezeket az értékeket kapjuk, ha átnézzük a népítéleteket. Legalábbis a 2009-es faceliftig, amikor új orrot kapott a Cee'd és valami a motorokkal is történt, mert csökkent a fogyasztásuk. Mellesleg megjavult a rádióvétel is, ami az első sorozatnál egészen gyenge volt.

Vezetni könnyű az 1,6-ost, kifejezetten finom erővel járnak a dolgok, ami a kuplungnál óriási előny, mondjuk dugóban. A kormány is könnyed, nem sportkocsis jellegű, a váltó átlagos, a régebbi Opelekére emlékeztető bumszli gombbal, nem különösebben rövid váltóúttal. Ezt az utódmodell alaposan lekörözi finomságban, és persze az már hatgangos, amit Árpád szívesen elfogadna ebbe is, autópályázáshoz. A motor ereje elégnek tűnik, nem kell gyötörni annyira, mint az 1,4-est, a dinamizmus átlagos. Az 1,6-os dízel emlékeim szerint a legkellemesebben vezethető verzió, de azért itt érdemes alaposabban odafigyelni, mert akadhatnak problémák. És ha  akad,  akkor  nem  olcsó.

Az is látszik a felhasználói tapasztalatokból, hogy bár a Cee'd nem mindig teljesen hibamentes, egy normális márkaszerviz közelében sok baj nincs vele. De kevés azért van – bár még nem érte el a „csak benzin és olaj kell bele”-szintet. Az is csalódni fog benne, aki bármiféle élményt vár tőle, azon kívül, hogy jól elfér benne, relatíve kényelmes és csendes.

És mi lesz, ha lejárt a garancia? Túlzottan emiatt sem kell aggódni, mert a kétségkívül drága gyári alkatrészek mellett már megvehetők hozzá a legfontosabb utángyártott alkatrészek, és nem csak a kopó-forgó cuccok, hanem a főbb karosszériaelemek is. Igaz, akad pár, ami még nincs, hirtelen ilyen a lemezfelni, ami egyelőre csak gyáriban létezik – de ez idővel változhat. Mindenesetre a többség megtalálta a számítását a Cee'ddel, ezt jelzi a 7,9/10-es átlag a Népítéleten, és az is, hogy Árpádot most már nem akarja kitagadni a papája, mert nem német autót vett. Sőt, többször próbálta elcserélni vele a H-Astráját, de nem adja.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Kia Ceed

8,4
Nép
8.1
8.3
7.9
8.5
9

Az oldalról ajánljuk

Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
  • Közélet

Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!

Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.

március 26., 06:00
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
  • Hírek

Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások

A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.

március 26., 12:32
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
  • Hírek

Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid

Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.

március 26., 09:21
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
  • Hírek

Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései

Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E

március 25., 17:54
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
  • Hírek

Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok

Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.

március 26., 06:01
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
  • Hírek

Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!

A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.

március 26., 07:48
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
  • Hírek

Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?

Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.

március 26., 06:01
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

34 perce
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
  • Hírek

Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!

A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.

március 26., 15:03
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
  • Technika

A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral

Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.

március 25., 16:52
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
  • Hírek

Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen

Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.

március 25., 07:58
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
  • Hírek

Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele

Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.

március 25., 06:00
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
  • Hírek

Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz

Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.

március 26., 14:40
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
  • Hírek

Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t

Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.

március 25., 07:10
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
  • Hírek

A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra

A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.

március 26., 13:40
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
  • Hírek

Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat

Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.

március 25., 16:13
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
  • Hírek

A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben

A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.

március 25., 17:19
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
  • Hírek

Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen

A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.

március 25., 11:54
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
  • Hírek

F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének

Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.

március 25., 10:20
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
  • Hírek

Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról

A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.

március 25., 14:16
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
  • Hírek

Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal

Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.

március 25., 14:24
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
  • Hírek

Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral

Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.

március 25., 15:12
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
  • Hírek

H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford

Jó vagy felesleges ötlet?

március 25., 13:07
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
  • Hírek

Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél

A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.

március 25., 11:44
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
  • Hírek

BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában

Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.

március 25., 09:27
Nissan bejelentések
  • Hírek

Nissan bejelentések

március 26., 14:58
Hyundai Insteroid 2025
  • Hírek

Hyundai Insteroid 2025

március 25., 11:33
Neked ajánlott