Valószínűleg a világ legjobb autója
Használtteszt: Volkswagen Jetta 1.6 Trendline - 2006
Az érett férfi autója. Nem, ennél konkrétabban kellene megfogalmazni, hogy egyértelmű legyen. Ha már semmit nem vársz az élettől, vegyél Jettát. Ilyen gondolatok között vívódtam, miközben éreztem, hogy egyre jobban zsibbad az agyam. Egymás után ernyedtek el a szinapszisok az ingerek hiányától, míg csak az autóvezetéshez szükséges három sejt maradt működőképes. Aztán nyomtam egy resetet, és újragondoltam a Jetta-kérdést.

Ne higgyen az autós újságírónak. Pláne, ha felfedezi az unalmas szót a betűtengerben. Az autós újságíró elkényeztetett pojáca, bár ő ezt inkább úgy fogalmazza meg, az élet császára. A legújabb Porschéból ül át a Ferrariba, jobb napokon gumit füstöl az M5-ös BMW-vel, aztán már reptetik is az S7-es Audi bemutatójára. Szürke hétköznapokon Jaguarban rohasztja a seggét, unaloműzésként Miniket kerget a versenypályán. Képzeljék el, ezek után milyen beülni egy dízel Passatba. Vagy ereszkedjünk még lejjebb a purgatórium liftjével, a szívó, egyhatos Jettához. Ugye, megrázó élmény lehet? Igazi sokk.

Ne higgyen az autós újságírónak, mert máshol van az ingerküszöbe. Ha nem úgy kanyarodik az áldozat, mint egy Radical SR4, már mondja is a diktafonba: támolygós. Ha nem tol akkorát, mint egy M550d, feljegyzi: tunya. Nem a Lexus GS üléseit szerelték szerencsétlen tesztautóba? Kőpad. Ha meg nem tud belekötni a dolgát kitűnően végző gépkocsiba, jön az unalmas.

Különben se higgyen az autós újságírónak, mert legfeljebb egy hétig használja a tesztautót. Egy hét sokféleképpen telhet. Ha nem esik az eső, sosem tudja meg, milyen alattomosan csúszik meg az egekbe magasztalt hothatch hátsója nyálkás úton. Ha nem kell éppen rokonlátogatásra menni, legfeljebb akkor megy ki az autópályára, amikor eltéved. És minden, ami három percnél hosszabb megszokást igényel, idegesítő, megkeseríti az együtt töltött nettó két órát.

El kell menni az Ikeába? Ha nem fér be a könyvespolc, lőttek a jóindulatnak. Ha zsémbel az anyós a hátsó ülésen, nem szól szépen a rádió. Olyan istenverte, rémséges roncshalmazt pedig nem látott még a világ, amilyen az a tesztautó, ami akkor volt az újságírónál, amikor elköltözött otthonról az asszony. Egy használtteszt két-három órájánál elég egy migrénes fejfájás, máris kínzókamra lesz a valóságban csitti-fitti szedánból.

De ki ismerné jobban az autókat, mint az autós újságíró? Van, hogy naponta öt autót vezet egymás után. Kollégáival még a kávészünetben is arról diskurál, az 508-as vagy az Insignia villanyszervója élettelibb középtájt, egész álló nap a kirgiz autós portálokat bújja, hogy megszerezze a legfrissebb infókat. Higgyen neki, hiszen ez nem csak a munkája, ez az élete, szabadidejében vagy búzát fotóz Zalában, hogy vad kísérletezéssel még észbontóbb fényképeket tudjon csinálni autókról, vagy az akna mélyén csorgatja fülébe a fáradt olajat, hogy még közelebbről ismerje meg a gépészetet.

És ő tudja, mi a jó? Talán...
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
