
Külsőleg csak pár embléma utal extra mivoltára, bár ha véletlenül alánézünk, szembetűnő a huncutság: a hátsó ülések alatt vaskos narancssárga kábel tekergőzik a kocsi orra felé. A megszokottól eltérően ugyanis a Yarisban az utasok alá suvasztották be az akkumulátorokat. Ezzel sikerült elérni, hogy közel tíz literrel (286) nagyobb a csomagtere, mint a nagyobb testvérének. Nem csak nagyobb, de két szintben variálható, és még egy igazi, bár mankó pótkerék is befért.
Beülve a megszokott szürke Toyota beltér fogad, fehér rücskös betétekkel, ami nem a legszerencsésebb választás, hiszen könnyen koszolódik. De legalább van valami világos is a kocsiban. Az utastérben nem sok minden utal a hibridségre, csak két gomb a kézifék mellett. Ebből az EV-vel a tisztán akkumulátoros módot lehet kikényszeríteni, így hangtalanul suhanhatunk, amíg finoman kezeljük a gázpedált, vagy elénk nem nem ugrik valami komolyabb emelkedő. Talán az egyetlen, amin fenn lehet akadni, a klasszikus dizájnú váltókar. Értem én, hogy így olcsóbb megoldani, de elég csúnyácska, főleg a hibrid testvérek kis dizájnos bogyóihoz képest.
A hátsó ülések alatt az akkuk laknak, így a csomagtér ugyanakkora, mint nem villanyos társának. Viszont, mivel eleve így tervezték, így az utasoknak sincs kevesebb helyük. Síkba ugyan nem lehet hajtani, de ha kell, meg lehet növelni a rakteret, így tényleg nem kell kompromisszumokat kötni a környezetbarát vezetéshez. Kivéve, ha autópályázni akarunk.
Nem vagyok spórolós sofőr, általában nem érdekel, mikor javasolja a kocsi a felváltást. Így újra elhívtuk a magyar Gerhard Plattnert, azaz André Zsoltot, tegye meg ugyanazt a fogyasztós kört, amit a Honda Jazz Hybriddel. Ez egy bő 240 kilométeres észak-magyarországi túra, amiben akad város, hegy, völgy, országút és autópálya is. Az eredményt pont ez utóbbi rontotta le, hiszen így a vége 4,2 literre jött ki a GPS-es távolságmérés és a tankolás alapján, míg az autó számítógépe 4,1-et mutatott. Zsolt elmondása szerint a budapesti szakasz után még 3,8 l/100 km volt az átlagfogyasztás, ami ugyan elmarad a gyárilag városra megadott 3,1-től, de azért el tudnánk viselni így is. Ezekkel az értékekkel egyébként megelőzte a másik japánt.
Én főképp városban használtam - nem csészelevél-gyűjtögetős módban 4 liter körül sikeredett. Egyébként itt már nem is tudunk gyűjtögetni, hiszen csak egyszerű grafikonokon tájékoztat a középkonzolon az éppen aktuális, és a korábbi fogyasztásunkról, illetve arról, mennyi energiát termeltünk vissza. De nem kell különösebben törnünk magunkat, kis odafigyeléssel le tud menni 4 liter alá is.
A másik, ami legalábbis az indulás utáni bemelegedési időszakban nagyon hatással lehet a fogyasztásra, a hideg. Az első tesztnapokon jó volt az idő, aztán bejött egy kis reggeli hideg, és mindjárt meglepett a kocsi néhány random, álló helyzetben való motorindítással. Amúgy városi tempónál alig hallani a motort, és szerencsére a gumik súrlódása se volt hangos, így már-már villanyautós csöndben suhanhattam a reggeli forgalomban. Ha az akkuk jól fel vannak töltve, és nem tapossuk eszetlenül a pedált, akár 60 km/h-val is autózhatunk villannyal. Persze nem túl sokáig, de ez a veszély a dugóban amúgy se fenyeget.
A merülőben lévő energiatárolót a motor gyorsan visszatölti, és nem csak menet közben, de álló helyzetben is. Érdekes volt figyelni a monitoron, hogy éppen merre áramlik az energia. Egyébként a szokásos módon, tehát gyorsításkor mindkét motor rásegít, de finom induláskor csak a villany kezd működni. Autópályán sajnos érezni, hogy ez városba készült. Egyfelől a fokozatmentes váltó miatt ilyenkor már eléggé hallatja a hangját, másfelől ilyenkor inkább holt súly a hibrid rendszer. De ez nem is oda készült; ha sokat autópályázunk, és annyira hibridet akarunk, vegyünk inkább valami nagyobbat.
Az autónak nem sok konkurense van, jelenleg az egy szál Honda Jazz küzd vele. A nálam lévő modell a legmagasabb Executive felszereltséggel 5,335 millióba kerül, és erre még ráugrik a Touch&Go érntős navi száznyolcvanezre, így már öt és fél millóra ugrik az ára. Ha azt nézzük, hogy egy alap Yaris 2,7-től indul és 4,2 a vége, nem kevés. De ha azt nézzük, hogy a Jazz 6,2 millió, már nem olyan rossz. És még kevesebbet is fogyaszt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Gigabírsággal szorítanák vissza Kaliforniában a legjobb büntetéselkerülő trükköt
Az egyszerű közlekedési szabálysértők után a bűnözők is rákaptak, ezért a szigorítás.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.

