
Ritka, hogy egy autóban ennyire stimmeljen minden külsőség, de a formaterv és a belső tér kidolgozása mellett még nagyon sok részletnek kellene tökéletesen stimmelnie, hogy egy autó a legjobbak közé kerülhessen a piacon. A Kia tervezői pedig nem végeztek tökéletes munkát. Két gyenge pontja volt a tesztautónak: a motor és a futómű.

Az 1,6 literes CRDi dízel papíron mindent tud. Kifejezetten erős: 128 lóerő és 260 Nm mozgat durván 1,4-1.5 tonnát, és ezt a hagyományos automata váltó ellenére egész jól csinálja. Lendületesen gyorsít, ha kell, és érezni, hogy országúti tempónál is van tartalék egy-egy gyors előzéshez. Ráadásul dízel létére egész halkká tudták tenni: a hatékony hangszigetelés még hidegen is csak finom mormogást enged az utastérbe.

Elvileg takarékos is - a gyári adat 5,5 liter - de a gyakorlatban úgy fogyasztott, mint egy benzines. Tempósan hajtva 8,5 liter feletti átlagfogyasztás jött ki, ami gyanús volt, így megpróbáltam takarékosabban vezetni, hátha a lábam súlya a probléma. ECO üzemmódban - ilyenkor a váltó hamarabb kapcsol fel és később vissza - kerülve a gyorsításokat, megőrizve a lendületet és elkerülve a dugókat - sikerült 7,9 körüli fogyasztást produkálni, lejjebb nem ment. Ennél egy ilyen motor elvben 1-2 literrel kevesebbel kellene eljárjon. Igaz, a nyári hőségben folyamatosan működtetett klímaberendezés és az automata váltó is jelentős fogyasztásnövelő tényező, ami részben magyarázhatja a jelenséget, de ami sok, az sok: egy modern dízel egyszerűen nem zabálhat így.

A másik kellemetlen hiba, és ez nem csak erre a kivitelre jellemző, a futómű hangolása. A Cee'd alá olyan felfüggesztés került, amely jó utakon nyilván nagyszerű, viszont itthon sokszor szinte elviselhetetlen. Nagyobb úthibákon úgy ráz az autó, mint egy szerkér, miközben sima aszfalton csak az tűnik fel, milyen stabilan tartja az ívet. Mindez elfogadható kompromisszum is lenne egy sportos GTI-től, de egy automata családi dízeltől ennél jobb menetkomfortot várnék.

A Cee'ddel egyébként jó úton öröm lehetne autózni: a kormányszervó rásegítése három fokozatban állítható, és Sport módban már elég visszajelzést ad, a négy tárcsafék intenzív lassításokat tesz lehetővé, és a stabil kanyarsebesség is elég magasnak tűnt. A motor ereje is elegendő lenne, az egyetlen akadály az automata váltó, amely ugyan kézzel is kapcsolható, de ilyenkor is érezhető késéssel reagál. Létezik kéziváltós kivitel is – aki az autózásnak ezt az oldalát kedveli, azzal egyértelműen jobban jár.

Ami az árakat illeti, a Kia egyértelműen feljebb lépett; már nem törekszik arra, hogy a piac legjobb ajánlatait nyújtsa. A bevezető kampányban 400 ezer forint kedvezménnyel kapható a Cee'd összes kivitele, de az alapmodell ára 1,4 literes benzinmotorral így is 3,65 millió forint, a tesztautó automata váltóval, a nagyobbik dízellel, luxus-csomaggal, navigációs rendszerrel, metálfényezéssel és tetőablakkal 7,6 millió forintért kapható. Az alapmodell ára a vetélytársakéhoz képest nem rossz - német gyártók a hivatalos árlisták szerint ma már nemigen adnak kompaktot 4,3-4,4 millió forint alatt - a csúcskategóriában viszont sok minden kapható 8 millió forint alatt a Kiáénál takarékosabb és erősebb motorral, gyorsabb automatával és kellemesebb kompromisszumot kínáló futóművel.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Logikus: elvették jogsiját, ezért felgyújtotta barátnője autóját
Az ok-okozati összefüggést még mi is keressük.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
