Eddig úgy tűnhetett, a Chevroletnél megalkudtak a Cruze hiányosságaival, és ezt várják a vásárlóktól is. A modellfrissítés kapcsán viszont egyetlen húzással bepótoltak mindent. Lett kombi, kisebb dízelmotor, használható benzines és korszerű fedélzeti rendszer. Szépen hangzik, így mi is kíváncsiak voltunk, milyen mindez testközelből.

Nagyon megszoktuk már, hogy csak kétféle autót kapni manapság. Van a felvágós, ami jól néz ki, jól is megy, és van is benne minden, amit manapság autóba lehet szerelni - egy vagyonért. Gyártója válogatja, hogy meddig mennek el ebbe az irányba - nyilván más szintet képvisel egy Audi vagy BMW, mint egy Mazda vagy Toyota - de ugyanazt a receptet követi mind: készíts kevesebb autót drágábban, így több lesz a nyereség. Aztán van néhány márka vagy modell, mint a Dacia, vagy egyes Suzukik, ahol ugyan feltűnően olcsón kapunk közlekedési eszközt, de másutt megfizetjük a spórolás árát. Látványosan elrontott formatervet, orrfacsaró ragasztószagot, csillapítatlan motorhangot, rémes kidolgozású és anyagú belső teret viszünk haza, egy magyar átlagfizetéshez képest még mindig egy kisebb vagyonért.
Az Chevrolet európai modelljei elődeikkel, a Daewookkal együtt sokáig az utóbbi csoportba tartoztak, de néhány éve, épp a Cruze megjelenésének idején változni kezdett a kép. Ez az autó nem volt büdös, direkt csúnya vagy látványosan igénytelen, és közben az ára sem szállt el. Maradt azonban néhány kisebb hibája. Évekig csak szedánként volt kapható - az ötajtós is csak tavaly jött meg -, régimódi, iszákos benzinesekkel, vagy drága dízelmotorokkal volt kapható, és a felszereltsége sem volt épp korszerűnek mondható. Korábban azt gondoltuk, a Chevy így próbálja megtartani a távolságot az Opeltől, így meglepő volt, hogy a modellfrissítés kapcsán láthatóan igyekeztek minden lyukat befoltozni a kínálaton.
Az érdekelt leginkább, hogy a harmadik karosszériaváltozat, a kombi hogy sikerült. Fotón ez tetszett a legjobban az eddig megjelent Cruze-ok közül: a szedán pofás, de célszerűtlen, az ötajtós hátulját pedig valahogy esetlennek érzem. A kombi viszont már-már sportos: a hátrafelé szűkülő ablaksorral ügyesen játszottak rá az emelkedő övvonalra, a leghátsó tetőoszlop pedig jóval meredekebben dől, mint az autó hátulja, amitől még könnyedebb az összkép. A Cruze eleve erősebb egyéniség, mint legtöbb kategóriatársa, és ehhez a kombi még hozzá is tesz egy keveset - ha nem viszolyognék az efféle marketinges túlzásoktól, azt mondanám, ez most a legolcsóbb sportkombi.
Helykínálatban szigorúan átlagos a puttonyos Cruze, övig pakolva 500 literes a csomagtér, és a ferde hátsó ablak miatt aligha fér el benne a betonkeverő, így húsz év múlva nem ez lesz a legjobb melósautó. Családi kocsinak viszont hibátlan: a csomagtér jól hozzáférhető, és egyszerű hasábformája miatt jól kihasználható, a 3:2 arányban dönthető hátsó ülések lefektetésével pedig 1478 literes, sík padlójú raktér nyerhető. Négy felnőtt kényelmesen, öt kissé szűkösebben, de gond nélkül elfér benne, és ahogy várható, a kombiban mindenkinek bőven jut fejtér.

A kellemes külsőnek persze megvan az ára: a Cruze kombi igazi bunker, főleg hátrafelé korlátozott a kilátás, de ez manapság általános, különösen a General Motors modelljeinél. A jóval drágább Opel Astra és Insignia modellekből ugyanígy nem lehet kilátni, de ez a gyártók számára nyilvánvaló haszonnal jár: sokkal több autót adhatnak el radarral és tolatókamerával. A tesztautókban még a régi, néhol mosolyogtatóan bugyuta grafikájú fedélzeti számítógép volt, de már kész az új rendszer, az érintőkijelzős MyLink, amely vezeték nélkül kapcsolódhat okostelefonokkal és tabletekkel. Egyelőre egyetlen, állványba épített példányt nyomkodhattunk, de mire megindul a gyártás, ez is kapható lesz. A konkurencia beérésének jegyében a Cruze-ban is megjelent a kulcs nélküli indítás funkció - talán ez az egyetlen fejlesztés, ami eddig sem hiányzott túlságosan.
Jobbak az új motorok? És mindez mibe kerül? Lapozzon, és kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
