Eddig úgy tűnhetett, a Chevroletnél megalkudtak a Cruze hiányosságaival, és ezt várják a vásárlóktól is. A modellfrissítés kapcsán viszont egyetlen húzással bepótoltak mindent. Lett kombi, kisebb dízelmotor, használható benzines és korszerű fedélzeti rendszer. Szépen hangzik, így mi is kíváncsiak voltunk, milyen mindez testközelből.

Nagyon megszoktuk már, hogy csak kétféle autót kapni manapság. Van a felvágós, ami jól néz ki, jól is megy, és van is benne minden, amit manapság autóba lehet szerelni - egy vagyonért. Gyártója válogatja, hogy meddig mennek el ebbe az irányba - nyilván más szintet képvisel egy Audi vagy BMW, mint egy Mazda vagy Toyota - de ugyanazt a receptet követi mind: készíts kevesebb autót drágábban, így több lesz a nyereség. Aztán van néhány márka vagy modell, mint a Dacia, vagy egyes Suzukik, ahol ugyan feltűnően olcsón kapunk közlekedési eszközt, de másutt megfizetjük a spórolás árát. Látványosan elrontott formatervet, orrfacsaró ragasztószagot, csillapítatlan motorhangot, rémes kidolgozású és anyagú belső teret viszünk haza, egy magyar átlagfizetéshez képest még mindig egy kisebb vagyonért.
Az Chevrolet európai modelljei elődeikkel, a Daewookkal együtt sokáig az utóbbi csoportba tartoztak, de néhány éve, épp a Cruze megjelenésének idején változni kezdett a kép. Ez az autó nem volt büdös, direkt csúnya vagy látványosan igénytelen, és közben az ára sem szállt el. Maradt azonban néhány kisebb hibája. Évekig csak szedánként volt kapható - az ötajtós is csak tavaly jött meg -, régimódi, iszákos benzinesekkel, vagy drága dízelmotorokkal volt kapható, és a felszereltsége sem volt épp korszerűnek mondható. Korábban azt gondoltuk, a Chevy így próbálja megtartani a távolságot az Opeltől, így meglepő volt, hogy a modellfrissítés kapcsán láthatóan igyekeztek minden lyukat befoltozni a kínálaton.
Az érdekelt leginkább, hogy a harmadik karosszériaváltozat, a kombi hogy sikerült. Fotón ez tetszett a legjobban az eddig megjelent Cruze-ok közül: a szedán pofás, de célszerűtlen, az ötajtós hátulját pedig valahogy esetlennek érzem. A kombi viszont már-már sportos: a hátrafelé szűkülő ablaksorral ügyesen játszottak rá az emelkedő övvonalra, a leghátsó tetőoszlop pedig jóval meredekebben dől, mint az autó hátulja, amitől még könnyedebb az összkép. A Cruze eleve erősebb egyéniség, mint legtöbb kategóriatársa, és ehhez a kombi még hozzá is tesz egy keveset - ha nem viszolyognék az efféle marketinges túlzásoktól, azt mondanám, ez most a legolcsóbb sportkombi.
Helykínálatban szigorúan átlagos a puttonyos Cruze, övig pakolva 500 literes a csomagtér, és a ferde hátsó ablak miatt aligha fér el benne a betonkeverő, így húsz év múlva nem ez lesz a legjobb melósautó. Családi kocsinak viszont hibátlan: a csomagtér jól hozzáférhető, és egyszerű hasábformája miatt jól kihasználható, a 3:2 arányban dönthető hátsó ülések lefektetésével pedig 1478 literes, sík padlójú raktér nyerhető. Négy felnőtt kényelmesen, öt kissé szűkösebben, de gond nélkül elfér benne, és ahogy várható, a kombiban mindenkinek bőven jut fejtér.

A kellemes külsőnek persze megvan az ára: a Cruze kombi igazi bunker, főleg hátrafelé korlátozott a kilátás, de ez manapság általános, különösen a General Motors modelljeinél. A jóval drágább Opel Astra és Insignia modellekből ugyanígy nem lehet kilátni, de ez a gyártók számára nyilvánvaló haszonnal jár: sokkal több autót adhatnak el radarral és tolatókamerával. A tesztautókban még a régi, néhol mosolyogtatóan bugyuta grafikájú fedélzeti számítógép volt, de már kész az új rendszer, az érintőkijelzős MyLink, amely vezeték nélkül kapcsolódhat okostelefonokkal és tabletekkel. Egyelőre egyetlen, állványba épített példányt nyomkodhattunk, de mire megindul a gyártás, ez is kapható lesz. A konkurencia beérésének jegyében a Cruze-ban is megjelent a kulcs nélküli indítás funkció - talán ez az egyetlen fejlesztés, ami eddig sem hiányzott túlságosan.
Jobbak az új motorok? És mindez mibe kerül? Lapozzon, és kiderül.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
