Nem mai csirke már, a bemutatója 5 éve volt, ennyi idő után más gyártók már új modellekkel jönnek ki.
A Citroënnél is megérkezett a házon belüli rivális, a C3 Picasso, ami jóval személyautósabb, de mégse tudta letaszítani a trónról a kedvesen bamba arcú furgon személyautó változatát. A jót minek elrontani jelszóval a cég nem is próbálta nagyon átfaragni. Minimális változássokkal indult neki a 2012-es évnek a ráncfelvarott Berlingó, csak az orrára kapott egy divatos ledcsíkot nappali fénynek, megvariálták az index helyét a fényszóróban és figyelem, új dísztárcsákat is kapott. Ezek mondjuk annyira jól sikerültek, hogy több tapasztalt kolléga is azt hitte, tényleg alufelni van a kocsin.
Apropó felszereltség, az idei évtől az egykori Multispace elnevezés már nem egy felszereltségi szint, hanem – hasonlóan a Peugeot Tepee-jéhez – a Berlingo és a Jumpy személyszállító változatát jelöli. A nálam lévő XTR csomag a Citroën Adventure-je, vagyis a hepehupásabb útra szánt változat. Ebbe beletartozik az emelt hasmagasság, persze ettől még minimálisan emelkedünk ki a Berlingók tömegéből, hiszen csak 15 milliméterről van szó. Alulra egy komolyabb kartervédő lemezt kaptunk, és szürke színű lökhárító betétek teszik teljessé az összképet.
A legérdekesebb extra a Grip Controll. Ez sajnos nem a régi XTR-ek önzáró difijét takarja, hanem a 21. század kamuterepjáróinak költségcsökkentő megoldását, az kipörgésgátlóval imitált villanysperrt. Ezt a műszerfalon található tárcsával kapcsolgathatjuk különböző programmódokba, bár amikor a Bokorban rendezett Traktormajális után egy kavicsos, kimart emelkedőn kipróbáltuk, nem találtam nagy különbséget a változatok között, mindegyikben felkaparta magát, hó meg pont nem volt a 25 fokban sehol. Persze ettől még nem lesz terepjáró, de a tanyára a saras földúton bátrabban vághatunk neki.
Belül nem sok változás történt, sajnos a pohártartók is ugyanolyan alacsonyfalúak. De ez a legnagyobb baja, igazából egy jól átgondolt beltér, rengeteg zárható rekesszel. Még a padlóba is jutott az utasok lába alá, ha esetleg éppen csempészni volna kedvünk. A nálam lévő modellben a hátsó sorban nem kivehető, csak előre hajtható ülések voltak, ezt most éppen Modul 1 csomagnak hívják és az XTR verzióhoz szériában jár.
Ennek a csomagnak is része a központilag elektronikusan kapcsolható gyerekzár és a mindent elnyelő és kivehető konzol a két első ülés között. Ebben konkrétan három másfél literes palack eltűnik úgy, hogy már benne van két fényképezőgép, miegymás. A XTR-hez feltehetőleg az emelt padló miatt nem lehet rendelni a Modul 2-nek nevezett csomagot, amivel hétszemélyessé válik a Berlingó. A hétszemélyes változattal ellentétben itt kemény csomagtértakarót kapunk a kocsihoz, ezt nem is tudtuk úgy elrejteni, mint a korábban nálunk járt modellben.
Az utasaim nem panaszkodtak a hátsó ülésekre, és a bepróbált gyerekülések is kényelmesen elfértek egymás mellett. A hátul utazók ugyan nem kaptak saját szellőzést, de a kidönthető üvegek jóvoltából azért nem volt panasz. Ha mégis aggódnánk emiatt, még mindig megrendelhetjük a Modutop csomagot, amivel a tetőbe integrált szellőzőkön kívül panorámaablakot és újabb csomagtároló rekeszeket kapunk.
A kocsiban a középső (75, 90 és 110 lóerő) 1,6 literes dízel motor volt, de egyáltalán nem találtuk kevésnek a 90 lóerőt se, és a hangja se volt bántó. Mivel viszonylag sokat autópályáztam vele, egy hatodik fokozatot és egy tempomatot elviseltem volna. Sajnos, míg az utóbbit a többek között tolatóradart is tartalmazó Detection csomagban megvehetjük, előbbit egyik változathoz se. Azért így se volt vészes, de ha sokat pályázunk, jól jönnének.
A kocsi jelenleg tízezer forint híján ötmillióba kerül. Ha az extrákat (Grip Controll, automata klíma, USB) is rászámolom, akkor már közel 5,5 millióért kaphatjuk meg. Az ikertestvér Peugeot Partner Tepee Outdoor felszereltséggel, azonos motorral, extrák nélkül 5 555 000 forint. Egy rövid tengelytávú 1,6 literes CRTDI VW Caddy már közel 6 millió. Az árlistákat nézve csak a Fiat Dobló Panoráma megy alá a Berlingó árának, a 90 lovas dízel Dynamic változatot már 4 690 000 forintért megkapjuk.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
