Hoppácska, mire mentem rá?
Megvolt: Toyota Land Cruiser 4.5 D-4D V8 Luxury
Csodálatos dolog, ha az ember követheti azt a tökéletesítési folyamatot, amit a Toyota végez egyes modelljein. Még csodálatosabb ezt akkor látni, amikor a Land Cruiser V8 kerül sorra a Kaizen-részlegen. És melyek a kaizenesítendő tulajdonságok? Hát, például túl magas, alig látni, mi van alatta.
Az alacsony háziasszonyok és mélynövésű sivatagitúra-drájverek igényeit a Kaizen-mérnökök felmérték, és beépítettek egy olyan kamerarendszert, amellyel szinte az is látszik, mi történik a Land Cruiser alatt. Az ember persze kapásból mondaná, hogy gyakorlatilag a teljes környező forgalom az iszonyatos méretű, 2,7 tonnás dög alatt mozog, leszámítva talán a buszokat és a mixerautókat. Csak hát jó lenne tudni, mi zajlik körülöttünk.
Hogy miért? Azért, mert a könnyű anyuciterepjárónak titulált BMW X1-es például az ember hóna alatt oson el, de a szumóbirkózó méretű Toyota vezetőüléséből még a nagyobb pickupok fülketeteje fölött is simán át lehet látni. Borzalmas, hogy mekkora. Nem vagyok a küszöbhöz épített fellépő deszkák nagy híve, de belátom, a Land Cruiser V8 esetében erre tényleg szüksége van az embernek a beszálláshoz, ha alacsonyabb két méter húsz centinél.
A Land Cruiser kamerarendszere négy kamerából áll, egy az embléma alól kandikál a világba, méghozzá egy prizmás megoldással két oldalra. Azaz, ha egy kapubejáróból kitoljuk az aprócska orrának a hegyét, látjuk a keresztirányú forgalmat. Aztán van két kamera a lapát méretű oldalsó tükrök aljában, és persze egy hátul, tolatáshoz. Szerencsére már radart is adnak hozzá.
A kamerák akár automatikusan is dolgozhatnak, azaz 10-15 km/óra alatt megjelenik a képük a középső nagy képernyőn, ha az ember úgy szeretné. Ilyenkor az első és a jobb oldali képet nézegethetjük, de a kamerák közt lehet lépegetni, bár ezt a gombot túlzottan eldugták a kormány mögé. Egyébként a kamerarendszer luxusnak tűnik, de ekkora autónál tényleg hasznos, mert még a memóriazavarokkal küzdők sem felejtik el, hogy a lámpánál egy kispolszki is állt előttük, a böhöm orr takarásában. Manőverezhetőség szempontjából kellemes csalódás volt, hogy 12 méteres körön meg tud fordulni a legnagyobb Land Cruiser.
Azt nem árt tisztázni, hogy a Land Cruiser V8 ugyanannak a családnak a drágábbik ága, a köznépnek szóló sima LC – V8 jelzés nélkül – valamivel kisebb, és a motorja négy hengerből hoz ki három litert és 190 lóerőt. A V8 viszont 22,3-25 milliós áron kapható a 4,5 literes, kétturbós dízelmotorral. Természetesen a luxuskivitel a legdrágább, de ez nem csak a full bőrről és a tényleg szép fabetétről szól: ez kapja meg a szintszabályzós futóművet .
Ha nem lenne világos: 4W AHC & AVS
Az LC V9 luxusváltozatának hívják így a futóműállítási rendszerét. Ezek valószínűleg random betűk, noha a Toyota állítása szerint ez a 4-wheel Active Height Control and Adaptive Variable Suspension („aktív magasságállítás és alkalmazkodó változtatható futómű a négy keréken”) kifejezés rövidítése. Mindegy, a lényeg az, hogy a szintszabályzás nem légrugós, mivel az úgymond kevésbé bírja a rendszeres kemény terepezést. Ehelyett rendes acél tekercsrugókat használnak, és a lengéscsillapítókba pumpált hidraulikafolyadék mennyiségével szabályozzák az autó magasságát. Az első tengelyen 11, a hátsón 10 centit lehet emelni, süllyeszteni. Gyors menethez az automatika 2-3 centivel lejjebb engedi a karosszériát, ha viszont a kerékelmozdulásokból terepezésre következtet, 3-4 centit emel. Ha pedig arra a következtetésre jut, hogy a jármű elakadt, még emel két centit rajta. Az emeléssel, süllyesztéssel a tekercsrugók működő meneteinek a száma is változik, azaz módosul a rugómerevség is, a lengéscsillapítás szintén az elektronika szabályozza a körülmények függvényében. (A videó első fele az alap stabilizátorszabályzó rendszert mutatja be, a második rész szól az drágább változat szintszabályzós futóművéről)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
