A gyerek megőrül érte, a felnőtt meg tőle. Még egy hétszemélyes autó, ami valójában csak négyszemélyes.
Nem vagyok buszlimuzinpárti, nem is szeretem az egyterűeket. Látom, hogy kellenek, mert egyre-másra jelennek meg az új modellek, és valóban van piacuk. Szerintem, ha egy autó nem tud széltében és lábtérben többet nyújtani, mint egy kombi, hiába van a fejünk felett fél méter űr, és hiába ülünk magas székeken, nem lesz semmivel sem praktikusabb. Legfeljebb egy bűvésznek, aki magas cilinderjében akar vezetni.
Ezt éreztem az új Meriva esetében is, de az az autó beletalált a céltábla közepébe, nem akart busznak látszani. A kis egyterűből viszont kihozta a maximumot. Tetszett is, de nem sírtam annyira, mint amikor az új Astrát vissza kellett adnom az importőrnek. Az volt a személyes kedvencem, és ezt remegő kézzel írom le, én, a nagy Volkswagen-rajongó: az Opel odacsapott. Az Insigniával induló új vonulatot lehet ugyan kritizálni, de nehéz rajta fogást találni. Ha pedig az elődmodellekhez hasonlítgatjuk őket, azonnal világossá válik, hogy az Opel felfújta az arcát és igazi tabula rasát csinált.
A formatervek, a modellek formai játékai és a visszaköszönő motívumok rendre betalálnak, a technikával sincs baj. Ezt nem a Kadetthez hasonlítva gondolom így: bármelyik kategóriatársával szemben megállják a helyüket. A 80-as években például egy BMW és egy Opel között égbekiáltó különbség volt, mind műszaki, mind egyéb szempontból, mára ez kevésbé látványos. A felhasznált anyagok, az összeszerelés minősége, a menetkomfort és dinamika közeledni látszik, és néha csak az ízlés dönt, melyik a jobb. Ami pedig leginkább hiányzott a régebbi modellekből – a korszerű technika mellett –, az ötlet.
A Zafira formája csak egy hajszállal marad el a Meriva ötletessége és harmóniája mögött. Elöl a bumeráng formájú, lámpatesteket magukba foglaló fekete betétek teszik hangsúlyossá. A nappali menetfény alakja pedig azonos az oldalról az újkori Opel-stílust mintázó fényes díszléc ívével. Az ajtókon lévő törésvonal a nagy felületet teszi szebbé, kis krómbetét a kilincseken, és már kész is. Akárhonnan nézzük, úgy érezzük, a tervezők jó ízléssel dolgoztak meg a pénzükért. A részletek is jól kidolgozottak, minden mindennel összecseng és harmonizál. Nincs dizájnkatyvasz, nincs túljátszott forma, elolvadt, megfolyt műanyag, itt minden passzol. Átgondolt formai trükkök mindenhol. Oldalról például úgy néz ki, mintha nem lenne a hátsó ajtó mögött oszlop, pedig van, csak ráhúzták a leghátsó oldalüveget.
Talán a Meriva ötletessége miatt vártam annyira a Zafira Tourert, amely csak azért Tourer, mert a régebbi modellt, természetesen alacsonyabb áron, tovább értékesítik. Tud valami igazán nagyot mutatni a Meriva mellett? Papíron mindenképpen, hiszen ő a nagytestvér. Eleve hétüléses, sokkal hosszabb és nehezebb is. Ebben is ott a FlexRail, a variálható középkonzol, rendelhető hozzá a FlexFix biciklitartó, amely ráadásul négy bringát is befogad.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
