Tudja, mi kell

Nissan Qashqai 1.6 dCi - 2012.

2012.04.16. 05:55

Adatlap Nissan Qashqai Tekna 1.6 dCi - Stop/Start - 2012

  • 1598 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 131 LE @ 4000 rpm
  • 320 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.9 másodperc
  • Végsebesség:
    190 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 7 770 000 Ft

Igaz, a tesztautóban benne volt a motorleállító rendszer is, amit sajnos idén januári gyártástól szériában raknak be az autóba, ami hetvenezres áremelkedést hozott. Nem tudom, hogy ez kitermelné-e valaha az árát. Nálam biztos nem, mert kikapcsolnám. Idegesítő a viselkedése, mert araszoláskor mindig leállítja a motort, akkor is, ha csak öt métert mentünk előre. Egy Nissan esetében különösen megalázó egy  Alfával  példálózni, de az olaszok megoldották, hogy ha a kocsi előzőleg nem érte el a 15-20 km/órás sebességet, akkor a motort ne kapcsolja ki a következő megálláskor. Hogy miért? Mert dugóban, mondjuk Budapest valamelyik alsó rakpartján araszolva ez akár 10-15 másodpercenkénti újraindítást is jelenthet. Ami nem előnyös, sőt, egy idő után idegesítővé válik. Az sem kellemes, hogy hosszabb álláskor a klíma már nem hűt, hanem dohos párát nyom be az utastérbe.

Igen, tudom, a stop-start tíz grammot farag le a CO2-kibocsátásból, azaz vagy négy decit az átlagfogyasztásból. De szerintem csakis a szabványos mérési ciklusban reprodukálható ilyesmi. Azt is elismerem, hogy jól és elég gyorsan működött a motorindítás. Nem szerettem meg.

A Qashqai egyébként arra jó példa, hogy egy alapjaiban jó kocsinak az ember megbocsát apróbb hibákat. Márpedig jól megy, a futóműve aszfaltúton stabil, még sem rázza ki az utasok lelkét egy földúton, sőt, van elég rugóútja, hogy bármilyen huplit kirugózzon. A kormányzása nőiesen könnyű, de a kuplung és más pedálok kezeléséhez sem kell akkora combizmokat növeszteni, mint egy súlyemelőnek. Egyedül a hatfokozatú váltó járt elég szorosan az egyes és a kettes fokozatban, amíg az olaj be nem melegedett.

Maga az autó már amolyan átlagosan jó darab a mai mezőnyben, bár legalább a külsejét felújították 2010-ben. Bent átlagosan tágas, akinek tényleg akkora csomagtartóra van szüksége, mint egy kombié, az jobban jár a +2-es  verzióval. A rövid Qashqai csomagtartója bő 400 literes, azaz nagyjából akkora, mint mondjuk az ötajtós kompaktok közül a legnagyobbaké.

Kicsit érezni a belsején, hogy már az ötödik évét tapossa a típus. A formákon is látszik, és a hozzá kérhető extrák közül hiányoznak az olyan dolgok, amilyeneket egy Astrához is meg lehet venni, mint a sávtartó, az intelligens világítás, a radaros tempomat, vagy épp a parkolóautomatika. Tény, hogy ezek nélkül jól el lehet lenni, az ESP és a sok légzsák persze adott. És a leglényegesebb dolgai megvannak a vakításhoz, xenon és üvegtető, hogy a cégautók slágerextráit említsem.

A nők félelmeit a parkolástól az AVM-nek 360 fokos képet adó parkolókamera hivatott végleg elhessenteni, amely még a luxusautók között is unikum. Összesen négy kamerát szórtak szét: kettőt a tükrök aljára, egyet az első emblémába és egyet a hátsó rendszám fölé. Ebből a négy képből állít elő egy (látszólag) felülnézeti képet a rendszer, ami a középső monitoron jelenik meg. Mellette az első vagy a hátsó kamera képe külön is ott van, attól függően, hogy tolatunk vagy előre haladunk (előremenetben be kell kapcsolni, 10 km/óráig használható).

Érdekes cucc ez, de meg kell tanulni használni. Egyrészt a képe nem túl éles, persze nem is várnám, hogy olyan nagy felbontású legyen, mint amilyet nemrég  láttam  az  Audi  A8-asban. Arra viszont tökéletes, hogy a padkához, falhoz vagy a körülöttünk parkoló kocsikhoz képest jól lőjük be az autó helyét. Továbbá a kocsi közelében kóricáló gyerekek is láthatók benne, amiért már önmagában megérné, bár szerintem radarral együtt lenne verhetetlen.

A Qashqai tehát még mindig él és virul, amit valószínűleg annak köszönhet, hogy terepjárós külseje ellenére sokan megveszik fronthajtással. Ennél többre nincs is szüksége egy átlagos háziasszonynak, aki vonzódik az ilyesmihez. Az 1,6-os dízelmotor mindenesetre jó update az 1,5-ös helyett, főleg ha néha autópályázni is kellene az autóval. Ilyenkor aztán kiderül, hogy nem véletlenül kérik el érte egy középkategóriás szedán árát (felszereltségtől függően 6,25-7,6 millió Ft), legalább annyira kellemes utazóautó.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Népítélet - Nissan Qashqai

7,7
Nép
7
7.7
7
8.4
8.5

Az oldalról ajánljuk

Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

2 órája
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
  • Hírek

Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban

A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.

március 8., 08:37
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
  • Hírek

Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől

A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.

március 8., 07:06
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
  • Hírek

Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség

A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.

március 8., 11:37
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
  • Olajdoktor

Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?

Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.

március 8., 09:55
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
  • Hírek

Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek

Továbbra is a Nettuno V6 az úr.

március 8., 16:35
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
  • Hírek

5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?

A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.

március 9., 07:04
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
  • Közélet

A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes

Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!

március 8., 13:14
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
  • Hírek

Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot

Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.

március 8., 16:09
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
  • Hírek

Már keresi a BYD a második Szeged helyét

A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.

március 8., 14:34
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautó
  • Tesztek

Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.

13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?

március 8., 16:10
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
  • Hírek

Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk

Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.

március 8., 15:44
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40