3,7 liter/100 km?

Peugeot 3008 HYbrid4

2012.03.28. 06:07

Kellemes nosztalgiahullám csapott rajtam végig, mikor kezembe kaptam a 3008-as kulcsát. Ó, hogy ez mennyire egy kellemes dolog volt a nemzetközi bemutatón. Igaz, ronda, mint a hatnapos lóharapás, de ha ezt szimplán egyedinek nevezzük, akkor könnyebben megemésztjük.

Az eleje, a sziluettje igazi nesze semmi fogd meg jól-jellegű mutánst láttat. Ezekből a besorolhatatlan karosszériaformákból lesznek a crossoverek. Alapjában véve akár homogénnek is nevezhetnénk, sőt, stílusa is van, a hátsó lámpák formája azonban egy torpedónaszád által halálra tiport lepényhal kinézetét kapta, egyszerűen nem értelmezhető ebben az – amúgy kis jóindulattal már elviselhető – közegben.

Ha nem ordítana rajta a matrica, nem is tudnánk, hogy az autó a világ első, sorozatgyártású dízel-hibridje. Ez, és a tény, hogy francia, akár némi félszet is csempészhet a szívünkbe, ha nem tudnánk, hogy a 3008 az újjászületett Peugeot-k sorába tartozik. És azok mind nagyon minőségi termék benyomását keltik.

Persze legyünk annyira józanul gondolkodók, hogy nem jelentjük ki elsőre: 6-7 év múlva is ilyen lesz, újkorukban azonban minden új PSA-termék van annyira bizalomgerjesztő, hogy elhisszük: sok évig ilyen is marad.

Különösebben nem fárasztanék senkit a mindenféle méretadatokkal, bőven elég, ha azt tudjuk, hogy 16,5 centivel hosszabb, mint egy Golf, 2613 milliméteres tengelytávja pedig pont elég ahhoz, hogy négy és fél felnőttnek elég helye legyen odabent.

És ezzel el is érkeztünk a 3008 HYbrid4 ütőkártyájához. Odabent ugyanis olyan franciásan otthonos, kellemes milliő vesz körbe minket, mellyel ma nem sok helyütt találkozunk. Mindenki annyira igyekszik másolni a németek letisztult, finoman kattanó perfekcionizmusát, hogy közben saját identitástudatukat tiporják el. Ez az állítás persze nem érvényes azokra a márkákra, melyek keresik még a helyüket a nap alatt, de őszintén megvallva, lassan már kezd tele lenni a hócipőm az egyenműszerfalakkal és belterekkel. Ezért imádom a 3008 belét.

Zseniális a könyökmagasságban futó, magas középkonzol, tetején a döntött rádió-fedélzeti rendszer kezelőszervekkel. A klímakonzol is magasan van, kézre esik, sofőrként a hely körbeölel ugyan, de nem szorongat, hiszen a szélvédő óriási, a kilátás remek, a feláras üvegtetővel kombinálva pedig olyan érzésünk van, hogy nem is vezetünk, csak az ablakpárkányra támaszkodva bámuljuk az utat.

A billenőkapcsoló-sor ugyan Mini-nyúlás, szerencsére olyan finoman pattannak a gombjai, mint ott, minden, ami nyomható-pöckölhető vagy billenthető, olyan puhán teszi ezt, mint ahogy a kanál fordul a forró pudingban. Megkaptuk a PSA-féle HUD-kivetítőt, a jókora, billenthető-eltüntethető (ilyet sok drágább típus nem tud) képernyőn pedig a hibridhajtás aktuális folyamatábráját is nyomon követhetjük. Vagy bármi mást, a navigációs rendszer pl. kifejezetten felhasználóbarát, abszolút friss volt a szoftver és gyorsan számolt-újratervezett, ha kellett.

Külön kiemelném, hogy a multimédiás rendszer a létező összes bemeneti csatlakozóval rendelkezik: van klasszikus AUX, SD-kártya olvasó, a könyöklő fedelébe rejtve USB-csatlakozó, a kesztyűtartóba rejtett slotba pedig SIM-kártyát is csúsztathatunk. A Bluetooth természetes, zokszó nélkül lejátssza a telefonon tárolt zeneszámokat is.

Az ülések tömése inkább puha, mint kemény, ennek ellenére nem fáradunk el hosszabb távon sem, ebben erősen a Nissan Qashqaira emlékeztet, nem tör össze minket az autó. A hátsó traktusban sem fogunk nyomorogni, az akkumulátorcsomag az ülések alá van rejtve. Lábterünk bőven akad, a hátsó ablakokon az árnyékolók nagyon hasznosak, pláne, ha alvó gyerekek utaznak ott.

Ha most azt hiszik, hogy a forma oltárán áldozták fel a praktikumot, akkor tévednek. Még három nap elteltével is találtam tárolórekeszt a kormány alatt, de van belőlük a padlóban és a műszerfal alján, a középső barlang pedig döbbenetesen nagy, két másfél literes palackot is gond nélkül elnyel. És persze az ajtózsebek, a tárolóhálók, kampók, tán féltucat helyen felejthetjük ott apróságainkat. Bónusz, hogy az akkucsomag ellenére a hátsó üléstámlák síkba dőlnek, hosszú tárgyak szállításakor pedig jól jöhet a magába roskadó utasülés.

A villanymotor ugyan 55 liternyi teret elvesz a csomagtartó kapacitásából (így lesz 377), ám ennek ellenére mégis remekül pakolható, a csomagtérajtó alsó fele lenyílik, mint a régi Fiat Tempra vagy Marea Weekend esetében, így a nehéz dolgokat is könnyű a síneken becsúsztatni. Külön piros pontot érdemel az a mérnök, aki hajlandó volt gondolkodni azon, hogy hová lehet elrakni a kalaptartót, ha tetőig pakolnánk. Apróságnak tűnhet, de megoldották, más pedig nem.

Abszolút franciás, ízléses, otthonos és kellemes, ilyenkor mindig nagyon rákívánok egy új Citroen C5-re…

Az oldalról ajánljuk

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

33 perce
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36