Pár nappal később aztán András összegezte a tapasztalatait. Bevallotta, hogy meglepődött az i40 méretén, valami kisebbre számított, pedig a Hyundai gyakorlatilag ugyanakkora, mint a Ford. Talán hátul nagyobb hajszállal a Mondeo, de mindkettő hatalmas. A csendessége és a vibrációmentessége is pozitívum, persze ez még egy új autó, a Mondeón pedig már érezhető volt, hogy kezdenek a motortartó bakok kicsit elfáradni.
Még egy furcsa tapasztalat: a Ford motorja 140 lóerős, azaz huszonöttel erősebb az i40-énél. Mégis annyira jó a gázreakciója, hogy miután András visszaült a Mondeóba, kétszer is megnézte, nem hagyta-e behúzva a kéziféket. Egyébként a Hyundai tényleg meghökkentően jól reagál akár ezerötszázas fordulaton is, a parkolóház meredek rámpáján zokszó nélkül megy fel kettesben. Ez persze csak érzet, padlógázas gyorsulásban a Mondeo jobb. Az i40 viszont mindehol eljárt 6,5 literrel, igaz, a Ford is elvan hét alatt.
Andrásnak a Hyundai kormányzása is tetszik, viszont itt rögtön a rádió kezelőgombjaira tereli a szót: a hangerőpöcök neki nem jön be, a Ford billenőgombkait jobban szereti. És persze ismét a kék műszerfalvilágítás kerül elő, ez továbbra sem jön be. Viszont a felszereltséggel elégedett volt, neki csúcsfelszereltségnek tűnt, de elárultam, hogy a sávtartó kütyüktől a bőrig, meg az üvegtetőig azért még van mit megvenni az i40-hez. Mindenesetre neki így sem volt olyan érzése, hogy akar csinálni valamit, és azt nem lehet, minden fontos gomb megvolt a kocsiban. A hangcucc is rendben volt, bár az iPhone-t nem csatlakoztatta hozzá, mert így is hamar lemerül.
Hogy kellene-e? Elsőre igent mond, de aztán elárulom: az i40 ugyanannyiba kerül mint egy Mondeo. Nemrég még határozottan drágább volt, pont az előző összehasonlító tesztünk megjelenésekor vitték lejjebb az árait. Így kicsit már más a helyzet, hiszen az 115 lóerős i40 gyakorlatilag annyiba (6,8 millióba) kerül a legolcsóbb verzióban (Style), mint a hasonló Mondeo 1.6 TDCi, ugyanennyi lóerővel.
Miután ezeket tisztáztuk, András határozott nemmel válaszol. Bevallja, azért nem adna plusz pénzt, hogy mondjuk egy Audiban üljön, a céljaira tökéletesen megfelel a Mondeo is. Mindkét kocsi tetszik neki, ám ha ez az ábra az árak között, biztosan a Fordot választaná. Egyszerűen azért, mert a Ford egy erősebb brand a szemében.
Mit lehet erre mondani? Hogy a Mondeo régi típus, az i40 meg új? Vagy hogy amikor a Hyundai a flottaüzemeltetőknek adja el a kocsit, más árlista lép érvénybe? Netán hozzuk fel a Hyundai mellett, hogy nincs kilométerkorlátozás az ötéves garanciához (a Mondeóé is ötéves, de 150 ezres futáslimittel)? Nem tudom. Egy biztos: eddig még mindenki meglepődött, amikor megtudta az i40 árait, beleértve engem is. Talán mert arra számítottunk, hogy valami jó lesz, olcsón, ahogy az i30 első generációjánál. Aztán kiderült, hogy az i40 csak jó, és mindenkinek az lett a véleménye: jó autó már van elég. Nem mintha engem befolyásolna, mennyit adnak el belőle, ez legyen az importőr dolga.
Ettől függetlenül a 115 lóerős motorral nem írnám le az i40-est, mert toronymagasan ez a legversenyképesebb verziója, ha az ember nem automata váltósat szeretne. Azok számára is érdekes lehet, akik a benzinest vennék, és nem csak azért, mert lényegesen takarékosabb. Hanem azért mert jobb, mert veszi az adást, hogy mit szeretne a vezető. És ez manapság nagy kincs.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
