Budán lakom, dzsesszt hallgatok, sálat hordok. Szeretem a testes vörösborokat, ismerem a kurkuma ízét, de ki nem állhatom a flancolást a divatbisztróban. Mercit akkor sem vennék, ha nem fájna a prémiumfelár, irtózom a BMW-kre tapadt sztereotípiáktól, de egy Ford azért már kicsit karcolná a torkomat. Nekem találták ki a bálna Peugeot-t?
Egy évünk volt rá, hogy megszokjuk az 508-as ábrázatát, és máris otthonos bútordarabnak tűnik. Az első lelkesedéshullámot nem követte keserű kiábrándulás – ha nem is fordulunk már utána kíváncsiskodva, azért nem érzünk ásítási kényszert sem. Nem lebecsülendő érték ez: kevés olyan arc van a mai nagykombik között, ami úgy tűnne ki a masszából, hogy nem bántja a szemet.
Bálnatestén még mindig jó végignézni. Orra peugeot-s, de szerencsére nem annyira, hogy összekevernénk kistestvéreivel, ahogy az a németeknél gyakran előfordul. Van egy csipetnyi volvós beütése a hűtőmaszktól a hátsó lámpáig végigvonuló peremnek, de igazából önálló karakter, és ez önmagában is öröm.
Mégis az a legszimpatikusabb benne, hogy minden nagyképűsködés nélkül nagyautós. Az alapáras, xenon nélküli fényszórókban nincs benne a golyószóró-tekintet, jámboran, kissé felhúzott szemöldökkel bambul bele a világba. Szája egy arányos, kétküllős beömlő, nem akarja dühödten felszippantani az egész világot, éppen csak egy kicsit csücsörít, mint Daniel Craig, amikor jókedvű. A majdnem laposra simított motorháztető mindössze méreteivel sugároz tekintélyt, távol áll tőle az agresszió.
Oldalról még nagyobbnak is tűnik, mint amekkora valójában. Ha azt mondaná valaki, öt méter hosszú, azonnal elhinném, pedig ehhez hiányzik még húsz centi. De az emberes tengelytáv, a töretlen, kifelé domborodó lemezfelületek egy cseppet sem slankítják. Hiába az oldalablak szépen körbekrómozott szárnyprofilszerűsége, magas a vállvonal, vaskos a test. Főleg ebben a sötét, nehezen körülírható színben, sötétített hátsó ablakokkal tűnik nehéznek a lefelé fittyedő, zsíros far, de megmentik a pirossal körberajzolt lámpatestek, így egészen gusztusos.
Túldíszítettnek semmiképpen nem lehetne nevezni, inkább a kötelező elemek vannak jó ízléssel kidolgozva. Egy kis ötlet a ködfényszórókban, egy alig észrevehető, inkább funkcionális légterelő a csomagtérfedélen, egy nem túl hangsúlyos tetőkorlát: csicsa helyett azt sugallja a Pug, itt belső értékek vannak, barátocskám, nem push-uppal fogjuk a kiéhezett kanokat.
Nem hazudtolja meg a visszafogott külsőt a kabin sem. A behatolást ugyan gonoszkodva megnehezíti a megszokottnál kisebb szögben nyíló ajtó, de ha eléggé hátulról támadunk, nem szúr torkon a sarka. És megéri magunkra vállalni a veszélyt, mert odabent igazán kellemes hangulat fogad. Sablonos megoldások helyett egyéni ötletek ügyes dizájnnal, jól összerakva.
Kár, hogy pont az ajtóbehúzó, amit minden beszállásnál markolászunk, nyisznyereg – ha ezen túltettük magunkat, és befészkelődünk a viszonylag feszes ülésbe, terpeszkedő, hátratolt pozícióban találjuk magunkat. Előttünk és mögöttünk is sok van még az autóból, széltében sem kell szűkölődnünk, van tér bőven. A műszerfal még tényleg falszerű, nem barlangokból kinyúló csövek mélyére szerelték az órákat, nincs vízesés a középkonzolon, nem tolakszik felénk türemkedve a plasztik. Az egyszerű formák ellenére jó rápislogni: nem írja felül a dizájn a funkciót, mégis, vagy talán éppen ezért, rá lehet mondani, szép.
Egyedül a tárolórekeszek hiányát lehet felróni neki, mert se a telefonnak, se az üdítőnek nincs jó helye, az oldalra nyíló könyöktámasz pedig kimondottan kretén. Máskülönben rendben van az ergonómia, lent a klíma, fent a rádió, a levegőbeömlők közé pedig szép nagy képernyő költözik, ha be van ikszelve a navigáció az extralistán. A világos kárpitot, bármilyen elegáns is, nem erőltetném, mert a szőnyegtől a könyöklőig számtalan olyan felület van egy autóban, amit képtelenség tisztán tartani, és nagyon rondán mutat rajta a kosz. De a műszerfalon és az ajtón kétségkívül üdítő, ha nem szürke a műanyag, és bő tízezer kilométer után, amennyi a tesztautóban volt, még az ülések is frissnek látszottak.
Tapintásra sajnos már kevésbé kellemes az előkelőnek látszani akaró szövet – kár, hogy a 406-os elalélós plüsskárpitja már a múlté. Viszont az Allure csomaghoz már jár az ülésfűtés, mint ahogy az üvegtető is, ami kimondottan feldobja az utazást a hátsó padon. Egyébként is fejedelmi a helykínálat a második sorban, talán még kényelmesebb is az ülés tömése, mint elöl: ide nem csak az anyóst lehet beültetni jó szívvel. A csomagtartó is tágas (518 liter), de itt aztán tényleg hülyeség a világos kárpit, elég bepakolás előtt letenni a járdára a sporttáskát, máris meglátszik a nyoma.
De kerüljük meg az autót, huppanjunk be elöl. Halk puffanással csukódik az ajtó, a műszervilágítás trükkösen feldereng, zizegve hajtogatja ki magát a HUD vetítőlapja. Vajon hogy bír el az 1,6-os turbómotor a közel másfél tonnás kasztnival?

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ha eddig szeretted ezt a Mazdát, ezután még jobban fogodMenetpróba: Mazda CX-60 – 2025.
Láthatóan alig, a lemezek alatt viszont rengeteg apróságban változott a CX-60, és ettől csak még jobban kéne.
- Hírek
Bezuhantak a Bentley eladásai, a COVID óta nem volt ilyen rossz a helyzet
Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még ilyen magas.
- Hírek
Több milliárd forintnyi bírságot kerülnek ki az autósok New Yorkban olvashatatlan rendszámokkal
Van akinek csak szimplán koszos az autója, de a legtöbben szándékosan trükköznek a rendszámtáblákkal.
- Hírek
Európába is eljön az 588 lóerős Smart, ami akkora, mint egy Tesla Model Y
A legnagyobb Smart hatalmas akkumulátorral, nagy hatótávval érkezik, és Európában is kapható lesz.
- Hírek
A Cybertruck elbújhat: eladó egy örült, kockás, kabrió buggy, dübörgő V8-cal
Nem hogy ilyen, de még csak hasonló jármű sincs másik.
- Hírek
Eladó az amerikai AMG alapítójának egykori autója
A különleges modell alapjait egy amúgy sem szerény 500 SEL adta.
- Hírek
Rengeteg amerikai Tesla tulajdonos személyes adatait szivárogtatta ki egy weboldal
Bár az oldal egyfajta közösségépítő platformnak álcázza magát, valószínűleg az Elon Musk és a Tesla elleni fellépés egyik újabb eszközének szánják.
- Hírek
Annyit estek a Tesla részvényei, hogy már a SpaceX Elon Musk legértékesebb tulajdona
Kedden egyetlen nap alatt 5,4 százalékot esett a részvények árfolyama.
- Hírek
Nagyot drágulhat a Teslák biztosítása, ha az emberek nem hagyják abba a rongálást Amerikában
Több társaság megtagadhatja a biztosítást, akkor a maradék pedig emelni fog.
- Hírek
500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
A Mazda az elektrifikáció hajnalának nevezte a 2030-ig tartó időszakot.
- Hírek
Belebukott a rajzfilmes trükkbe a Tesla
A Model Y nem egy Kengyelfutó Gyalogkakukk.
- Hírek
F1: törölhetik a 2026-os motorszabályokat, 2028-tól jöhet a V10?
Állítólag a Forma-1 vezetőségében jelenleg is mérlegelnek több olyan forgatókönyvet, amik visszahoznák a sokak által hiányolt V10-es motorokat.
- Közélet
A helyszíni bírságot aláírni nem kell félnetek jó lesz
A bírságolás egyszerre legyen gyors, olcsó és jó. Kár, hogy ezekből csak kettőt választhatnak az autósok, amikor rájuk kerül a sor.
- Hírek
Hivatalos: utód nélkül szűnik meg a Mercedes egyik közismert típusa
A döntést Markus Schäfer, a Mercedes technológiai vezetője jelentette be.
- Hírek
A BYD új töltője már majdnem olyan gyors, mint egy tankolás
Másodpercenként két kilométer már elég komoly eredmény.
- Hírek
Egy férfi azt hitte, hogy ellopták az autóját, pedig nem
A rendőrök segítségét kérte, akik hamar rájöttek, hogy mi a gond.
- Hírek
Veszélyes hibát idézett elő a Hyundai Ioniq 5 N legutóbbi visszahívása
A hiba állítólag egy visszahívés miatti javítás után jelen meg.
- Hírek
Ismét visszatér Clarkson*, Hammond és May a képernyőkre
A Not Very Grand Tour első epizódja árpilisban érkezik.
- Hírek
Hiába passzol a név, V8 nélkül nem fogy a Charger
Nagyot nyesett az elektromos változat árán a Dodge.
- Hírek
Teljes útzár az M1-es autópályán, mentőhelikopter is érkezett a helyszínre
Egy konténert szállító kamion és egy kisteherautó ütközött össze.
- Hírek
Akár a Nissannal és a Hondával is szövetségre léphet a Foxconn
A hírek szerint a vállalat egyből két márkával is összefogna.
- Hírek
Spórolásba kezd az Audi, teljesen elektromos jövőjét is feladta
Nem úgy alakult a gazdasági helyzetük, ahogy azt gondolták.
- Közélet
Így csinál metrót a villamosokból az új KRESZ
Az változtatás után a villamosok gyorsabbak lehetnek, mint a HÉV-ek.
- Hírek
Nyugi, a jövőben is lesz benzines Alfa Romeo Giulia és Stelvio
Máskülönben még rosszabb számokat produkálna a gyártó.
- Hírek
F1 kibeszélő: estek-keltek az újoncok az Ausztrál Nagydíjon, Norris szerint a McLaren a favorit
Egy kifejezetten izgalmas, változatos futammal vette kezdetét a 2025-ös Forma 1-es szezon.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Tesztek
Ne lepődj meg, ha megkerget egy ilyen kicsi BMWBemutató: BMW M235 és 220d Gran Coupé
Egy BMW-nek keresztmotorral is kötelessége a sportosság, a dízel 2-esnek is megy.
