„Felpuhult a 911-es? Naná. Ha elektromosan lehet ölünkbe húzni a kormányoszlopot, tizennyolc mikrokapcsolóval idomíthatjuk ülepünkhöz a fingelszívós, fűthető bőrülést, villannyal pattan helyére a tarkónk mögött a szélterelő, mi mást lehetne mondani?
Egyedül a hengerelrendezés maradt a legendából, talán már a motor is a hátsó tengely előtt van, úgyse derül ki soha, annyira elrejtették. Hintsünk babarózsaszirmot a hantjára, Porsche 911 kabrió, élt harminc évet. A 2012-es modell már egy másik éra, pojácák pozőrautója, látszatsportkocsi látszatembereknek.
Csak hencegni jó a háromszázötven, négyszáz ló, disznók elé hintett gyöngy a hétgangos váltó, a mikroelektronika hárombetűs csodái pedig inkább páncélt vonnak a hitvány embertest köré, minthogy bárdot adnának kezébe. A mérnökök arra büszkék, hogy a vászontetőnek csúfolt, főként magnéziumból és alumíniumból ácsolt, négy hidraulikus munkahengerrel mozgatott kupak sziluettje pontosan megegyezik a kupééval, és tizenhárom másodperc alatt csukódik.
Hol maradt a versenyszellem, sporttársak? Szén-dioxid-kibocsátási adatokkal vagdalkozunk, stop-startot erőszakolunk bele, gázelvételre vitorlázgatunk? És ha mindez nem lenne elég, tetézzük a bűnöket egy villanyszervóval, hogy még pár decit faragjunk az NEDC-ciklusban? Mi lesz a kormányérzettel, a fulladozó hörgéssel motorféknél, az alapjáraton is fenyegető, vicsorgó morgással? Megy a levesbe, egy letűnt kor porosodó emlékei közé, hamarosan a maradi veteránosok kiváltsága lesz mindez?
Legyen mentségükre, hogy sokáig húzták. Az 1963-ban bemutatott ős óta ez a harmadik nagy generációváltás, új alapokkal, nemcsak a régit továbbreszelgetve. Amíg lehetett, kitartottak annak idején a léghűtés mellett is, a mostani megszorító csomagot sem lehetett valószínűleg tovább halogatni. Satuban a dákó, emissziók mindenekfelett, ez az EU-s direktíva. Talán ez az első alkalom, hogy nem gyarapodott, hanem csökkent a köbcentik száma az alapmodellnél. Adjunk hálát Siegfriednek, hogy legalább nem egy háromhengeres, hatturbós ezerkettest rejtettek a 911-es puttonyába, hanem egy 350 lovas 3,4-est, az S modell pedig megtarthatta mind a háromezer-nyolcszáz délceg köbcentijét, és úgy préseli ki magából a kerek 400 lóerőt, ahogy istennek tetszik: turbó nélkül. De lehet az Euro 5 zárkájában még szabadon tombolni?
Mennyi fáradságos munkaóra, mennyi izzó processzormag bittologatása kellett ahhoz, hogy büszkén kijelenthessék, átlagban ötven kilót faragtak az előző kabrió súlyából. Nem szégyelltek ehhez annyi alumíniumot beépíteni, amennyit az Audin kívül talán senki se engedhet meg magának, nem spórolták ki belőle a spéci acélötvözeteket sem, eleve úgy találták ki a vázat, hogy elég merev legyen tető nélkül is. De könyörgöm, ez a két fenékre szabott sportkocsi még így is közel másfél tonna. Persze, a töréstesztek, biztonságmániás korunkban nyolc lufi nélkül a játszótérre se megyünk el.
Keserű szájíz a nyelv szélén, kétkedés a lélek mélyén. Elkurvult a 911-es is, talpnyaló lett a zsiványból, kihal a puritán nyerseség, csak a langyos takony marad. Ennyit a Porschéről – csapja be a katalógust tompa puffanással a marketingrizsát rutinosan értelmező fan. És mekkorát téved.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
