Sok szerencsét! Külföldön

Hyundai i40cw 1.6 GDI

2012.02.09. 06:14

Adatlap Hyundai i40 Comfort 1.6 GDI - 2012

  • 1591 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 135 LE @ 6300 rpm
  • 164 Nm @ 4850 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.6 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • 7 390 000 Ft

A beltérben minden rendben van, itt igazán kézzelfogható az a fejlődés, ami a szürke, fröccsöntött műanyag műszerfalas Accenttól vezetett az i40-ig. Igényes anyagok, tökéletes – noch dazu németes – illesztések. Aki a műszerfal vonalában Opelt vagy Fordot vél felfedezni, az észreveszi a VW-féle tekerős lámpakapcsolót, az iDrive-ra hajazó kör alakú panelt a könyöklő előtt, annak jár a pont.

Nincs új a nap alatt, a beltérben végleg a farkába harapott a koreai kígyó, de a bezárt kör homogén, egységes, kellemes formatervű, egy kis Schmitt Pál aromával ízesítve. Ez igazán ne vegye el a kedvüket tőle, mert tulajdonképpen nem rossz autó. A csomagtartó nagy, a remek, mindenfelé mozgatható és variálható válaszfal nagyon ötletes. Egyedül a csomagtérroló hajlamos az önállósodásra, pláne, ha alatta feszeng a rakomány. Ilyenkor hangos csattanással csavarodik a helyére.

Hosszában tényleg jókora helyünk van elöl-hátul. Ellenben széltében passzentos az i40. Főleg elöl érezzük úgy magunkat, mint Space Jockey a pilótaülésben, kellemetlen feszengéssel nyugtázzuk, hogy nincs hová elhajolni az arctámadók elől. Tény, hogy szemre szép megoldás, de nem szeretem, ha a térdemmel támasztom a középkonzolt. Egy családi kombiban – ha nem is tespedve, de – szeretek lazán, kényelmesen ülni, nem Caterham ez, hogy másfél gét gyorsuljon kanyarban. Itt egyértelműen a Passat–Superb–Mondeo által képviselt iskolát részesítem előnyben.

Az ergonómia jó, minden kézre esik, az érintőképernyős központi mindenes rendszer gyors és könnyen áttekinthető, a tolatókamera képe remek. Funkcióinak nyolcvan százaléka a kormányról is elérhető, az óracsoport közepén elhelyezett színes kijelző grafikája enyhén giccses, a pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelme ebben a formában nincs.

Kilenc légszák, ABS, ESP és parkradar körben, navigáció és USB-aljzat, fűthető, elektromosan állítható memóriás bőrülések, kétzónás klíma, start-stop rendszer, van itt minden. A sávtartó automata felismeri a gyenge felfestéseket is, a VW hasonló rendszerével ellentétben nem háromszor, hanem ötször nyúl bele a kormányzásba, mielőtt bimbammolna. Sajnos ez utóbbit olyan halkan teszi, hogy bekapcsolt rádió mellett alig hallani, bóbiskoló sofőr erre fel nem riad. Kérhetünk ülésszellőztetést és automata parkrendszert is, tesztautónk ára ezek nélkül is verte a nyolcmilliós határt.

Az alapmotort nem véletlenül hívják annak. A Távol-Kelet sajnos annak idején elaludt, ezért még ma is az 1,6-1,8-2,0 szívómotorokkal szenvednek, pedig ebben a méretkategóriában az EURO V-normát tudó ilyen motoroknak egyszerűen befellegzett. Sokáig kötötték az ebet a karóhoz, pedig nem kellett volna. A kicsi turbómotorok ugyanis sokkal kellemesebb karakterek, alul nyomatékosak, a feltöltésnek köszönhetően pedig élénkebben reagálnak a gázra.

Bár ezerhatszáz köbcentiből 135 lóerőt feltöltés nélkül kihozni nagyon szép eredmény, de megszámolni nehezen fogjuk őket, ahhoz 6300-as fordulatszámra kell forgatni a motort. Ezt pedig nagyon nem szereti és a fülnek sem jó. A 164 newtonméteres nyomatékhoz 4850-es fordulat kell. Gondolom, nem nehéz kitalálni, hogy a legkisebb dinamizmushoz is oda kell lépni neki rendesen.

Nagy szerencse, hogy az autó nem nehéz, azért az 1,6-os nyugodalmas közlekedésre alkalmas, tartalékai azonban nincsenek. Hiába gyengébb az 1,7-es turbódízel kerek 20 lóerővel, mégis százszor inkább azt javasolnám. Ha ilyen szívómotorok a downsizing ellenérvei, akkor inkább a downsizingot választom. Ez a vonat egyre inkább távolodik, ha lekésik, az európai gyártók utolérhetetlen előnyre tesznek szert e téren.

Megjártam vele kedvenc tesztútvonalamat, Budapesttel fűszerezett Pozsonyt, szándékosan fixen 130-ra állított tempomattal (még a nagy hó előtt történt mindez). Ezt a valóságban 125-ös tempót a költségkímélő hatodik fokozatban is tudta tartani feleséggel-gyerekkel és megpakolt csomagtartóval. A kombinált – 7,6 literes – fogyasztás a gyár által megadott 6,4-hez képest persze több.

Az elöl McPherson, hátul többlengőkaros futóműre viszont nem lehet panasz. A helyenként ekhós szekérként pattogó, túlfeszített, peres gumis tesztautó után egy őszinte sóhaj szakadt ki belőlem, ahogy finoman – ám korántsem bizonytalanul! – ringatózva elhagytuk a kátyúrengeteget. A kormány a funkcióját ellátja, végül is oda megy az autó, ahová akarjuk, de a középpont körül kicsit szorulós, majd hirtelen könnyedén esik jobbra-balra.

Szavazzon!

A futóműért és a menetkomfortért mindenképpen kijár a dicséret a Hyundainak, talán ez a piros pont kellett hozzá, hogy egy ügyesen és jól megcsinált, ám teljesen átlagos kombi legyen az i40-ből. Nem bánt meg, de nem is kápráztat el. Külföldön akár fogyhat is, ha a flottások felfedezik, idehaza esélytelen.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Totalcar értékelés - Hyundai i40 Comfort 1.6 GDI - 2012

7
TC

Jól és kellőképpen pontosan elvégzett iparosmunka. Se több, se kevesebb.

Népítélet - Hyundai i40

7,7
Nép
7.4
7.6
7.6
8.9
8.8

Az oldalról ajánljuk

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

tegnap, 17:39
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14