A beltérben minden rendben van, itt igazán kézzelfogható az a fejlődés, ami a szürke, fröccsöntött műanyag műszerfalas Accenttól vezetett az i40-ig. Igényes anyagok, tökéletes – noch dazu németes – illesztések. Aki a műszerfal vonalában Opelt vagy Fordot vél felfedezni, az észreveszi a VW-féle tekerős lámpakapcsolót, az iDrive-ra hajazó kör alakú panelt a könyöklő előtt, annak jár a pont.
Nincs új a nap alatt, a beltérben végleg a farkába harapott a koreai kígyó, de a bezárt kör homogén, egységes, kellemes formatervű, egy kis Schmitt Pál aromával ízesítve. Ez igazán ne vegye el a kedvüket tőle, mert tulajdonképpen nem rossz autó. A csomagtartó nagy, a remek, mindenfelé mozgatható és variálható válaszfal nagyon ötletes. Egyedül a csomagtérroló hajlamos az önállósodásra, pláne, ha alatta feszeng a rakomány. Ilyenkor hangos csattanással csavarodik a helyére.
Hosszában tényleg jókora helyünk van elöl-hátul. Ellenben széltében passzentos az i40. Főleg elöl érezzük úgy magunkat, mint Space Jockey a pilótaülésben, kellemetlen feszengéssel nyugtázzuk, hogy nincs hová elhajolni az arctámadók elől. Tény, hogy szemre szép megoldás, de nem szeretem, ha a térdemmel támasztom a középkonzolt. Egy családi kombiban – ha nem is tespedve, de – szeretek lazán, kényelmesen ülni, nem Caterham ez, hogy másfél gét gyorsuljon kanyarban. Itt egyértelműen a Passat–Superb–Mondeo által képviselt iskolát részesítem előnyben.
Az ergonómia jó, minden kézre esik, az érintőképernyős központi mindenes rendszer gyors és könnyen áttekinthető, a tolatókamera képe remek. Funkcióinak nyolcvan százaléka a kormányról is elérhető, az óracsoport közepén elhelyezett színes kijelző grafikája enyhén giccses, a pillanatnyi fogyasztásmérőnek sok értelme ebben a formában nincs.
Kilenc légszák, ABS, ESP és parkradar körben, navigáció és USB-aljzat, fűthető, elektromosan állítható memóriás bőrülések, kétzónás klíma, start-stop rendszer, van itt minden. A sávtartó automata felismeri a gyenge felfestéseket is, a VW hasonló rendszerével ellentétben nem háromszor, hanem ötször nyúl bele a kormányzásba, mielőtt bimbammolna. Sajnos ez utóbbit olyan halkan teszi, hogy bekapcsolt rádió mellett alig hallani, bóbiskoló sofőr erre fel nem riad. Kérhetünk ülésszellőztetést és automata parkrendszert is, tesztautónk ára ezek nélkül is verte a nyolcmilliós határt.
Az alapmotort nem véletlenül hívják annak. A Távol-Kelet sajnos annak idején elaludt, ezért még ma is az 1,6-1,8-2,0 szívómotorokkal szenvednek, pedig ebben a méretkategóriában az EURO V-normát tudó ilyen motoroknak egyszerűen befellegzett. Sokáig kötötték az ebet a karóhoz, pedig nem kellett volna. A kicsi turbómotorok ugyanis sokkal kellemesebb karakterek, alul nyomatékosak, a feltöltésnek köszönhetően pedig élénkebben reagálnak a gázra.
Bár ezerhatszáz köbcentiből 135 lóerőt feltöltés nélkül kihozni nagyon szép eredmény, de megszámolni nehezen fogjuk őket, ahhoz 6300-as fordulatszámra kell forgatni a motort. Ezt pedig nagyon nem szereti és a fülnek sem jó. A 164 newtonméteres nyomatékhoz 4850-es fordulat kell. Gondolom, nem nehéz kitalálni, hogy a legkisebb dinamizmushoz is oda kell lépni neki rendesen.
Nagy szerencse, hogy az autó nem nehéz, azért az 1,6-os nyugodalmas közlekedésre alkalmas, tartalékai azonban nincsenek. Hiába gyengébb az 1,7-es turbódízel kerek 20 lóerővel, mégis százszor inkább azt javasolnám. Ha ilyen szívómotorok a downsizing ellenérvei, akkor inkább a downsizingot választom. Ez a vonat egyre inkább távolodik, ha lekésik, az európai gyártók utolérhetetlen előnyre tesznek szert e téren.
Megjártam vele kedvenc tesztútvonalamat, Budapesttel fűszerezett Pozsonyt, szándékosan fixen 130-ra állított tempomattal (még a nagy hó előtt történt mindez). Ezt a valóságban 125-ös tempót a költségkímélő hatodik fokozatban is tudta tartani feleséggel-gyerekkel és megpakolt csomagtartóval. A kombinált – 7,6 literes – fogyasztás a gyár által megadott 6,4-hez képest persze több.
Az elöl McPherson, hátul többlengőkaros futóműre viszont nem lehet panasz. A helyenként ekhós szekérként pattogó, túlfeszített, peres gumis tesztautó után egy őszinte sóhaj szakadt ki belőlem, ahogy finoman – ám korántsem bizonytalanul! – ringatózva elhagytuk a kátyúrengeteget. A kormány a funkcióját ellátja, végül is oda megy az autó, ahová akarjuk, de a középpont körül kicsit szorulós, majd hirtelen könnyedén esik jobbra-balra.
A futóműért és a menetkomfortért mindenképpen kijár a dicséret a Hyundainak, talán ez a piros pont kellett hozzá, hogy egy ügyesen és jól megcsinált, ám teljesen átlagos kombi legyen az i40-ből. Nem bánt meg, de nem is kápráztat el. Külföldön akár fogyhat is, ha a flottások felfedezik, idehaza esélytelen.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
