Adatlap Infiniti Fx 45 AWD - 2003
Az FX belső világa egyébként a tipikusan amerikai és Nissan-elemek elegye. Pedálos rögzítőfék, 350Z-stílusú kormány, a műszeregység a kormányoszloppal együtt mozog, amikor állítjuk. Viszont tárolóhely, pohártartó jó sok és jó nagy van. Az első ülések közt két keskeny könyöklő van, ezek külön mozognak előre-hátra. Na, ezekben is van egy-egy tárolóhely, de az egész hóbelebanc egyben is felnyitható, és alatta ott a Hatalmas Könyöklő Alatti Rekesz, az amerikai autósok által vallásosan tisztelt fícsör.
Az viszont biztos, hogy humoruk nincs a japánoknak, mert a hifi Bose. Bár, lehet, hogy Infinityt azért nem tesznek az autóikba, mert azt hinnék a vevők: valami elírás van a hangszórón. Igaz, a Bose is szól, mint az állat, nemcsak hangerő van, hanem hangminőség is.
A rádió-klíma képernyőn és az alatta levő gombokkal ezer dolog beállítható a menürendszerben: csippantson-e a duda a központi zár nyitásakor, vagy sem, elhúzza-e a kormányt, ha levesszük a gyújtást, mennyire legyen érzékeny az automata világításkapcsolás szenzora(!!!), és hasonló nélkülözhetetlen dolgok. Ez azért jó, mert tényleg szinte minden ilyen dolog ízlés kérdése – ennyiért már mindenki maga döntheti el az ilyesmit.
Ja, és még egy hasznos fejlesztés: az angolszász és a metrikus mértékegységek között is lehet választani, egy gombnyomás a váltás a mérföld/gallon, a Fahrenheit és egyéb kőkori mértékegységek között. Igazi szürkeimportra termett autó, nem kell hackereket keresni ahhoz, hogy a klímát az ember be tudja állítani Celsiusban, szemben mondjuk néhány tengeren túli Lexusszal, ahol ez megoldhatatlan.
Az Infiniti-varázslat, miután az ember már kihüledezte magát a bőrön, a motor beindításával folytatódik. Tudom, ez Európa, és nem annyiba kerül a benzin, mint nálunk, de azért nem rossz egy kicsit azt hinni, hogy megtehetem. Elvégre a tank csak 23,8 gallon – olyan kis szám. Na, ez 90 liter, amit egy amerikai húszezer alatt megtankol, mi gyakorlatilag a duplájáért.
De ott egye meg a fene, mert ez a V8-as maga az ördög. Igaz, normál cirkálás közben szinte semmi hangja, de ha az ember odalép, előjön belőle az ami V8-as gurgulázás, amin meg is lepődtem egy kicsit. Nem számítottam ennyire szép hangra – igaz, a hangerő ilyenkor sem nagy, de az egész valahogy nagyon lelkesítő.
Meg persze a menés is, ami a hanghoz jár. Az FX45 cirka 6,3 alatt futja meg a 60 mérföld per órát, azaz a 96 km/órát. Csak hogy érezzük, mit jelent ez: saccperkábé a vele egyidős Porsche Cayenne S (erősebbik szívó) és a Cayenne Turbo közé lőtte be magát. Mindez ilyen magasról, egy ekkora tömeggel és mérettel szinte ijesztő – mindegy, hogy kívülről vagy belülről nézzük. Egyébként a váltó csak ötfokozatú, de ahogy szoktam mondani, a gyenge motorhoz kell a sok fokozat. Itt viszont bő 440 Nm van, amihez szinte még az öt gang is sok.
Szerencsére az Infiniti nem szolgálta ki az amerikaiakat gatya futóművel, úgy áll a lábán, mint a cövek. Kanyarban nem billeg ostobán, mint egy amerikai SUV, jól kormányozható, fékezéskor nem bólogat, hanem betámaszt és lassul. Jó ez, nagyon jó. Hiába, na, a 350Z/Skyline vonulat úgy tűnik, SUV-ban is beválik.
Eláruljam, mennyi egy ilyen?
Picivel ötmillió alatt, és a piacon fellelhető példányokat is figyelembe véve azt mondhatjuk, hogy ennek a típusnak ennyi az ára. Ugyanebben a kereskedésben akkoriban alig kevesebbért adtak el egy nem bőrös, de amúgy fullos Nissan Qashqai-t, kétliteres benzinmotorral. Igaz, nem véletlenül ennyi az annyi: elég egy pillantás a számítógépre, és látom: 18 literrel járkáltunk az FX-szel. Lehet, hogy jobb lett volna nem megtalálni a gombot, amivel a mérföld/gallon átváltható l/100 km-re. Talán sokkal reálisabb összehasonlítás, ha azt mondom: Porsche Cayenne-ből csak a legkitaposottabb belű darabokat lehet megkapni ennyiért.
Gondolom, ha az ember úgy jár vele, mint egy nagypapa az ezres Swiftjével, akkor talán a 15 l/100 km sem álom. Az embernek legyenek céljai, nem? Mindenesetre egy gumicserénél sem számíthatunk olcsó kínai méretekre. Az picit megrázott, hogy Amerikában a Nissan 6000 kilométerenként vagy háromhavonta (!) írja elő az olajcserét, ami szimplán vicc. Sajnos Európában nincs összevethető modell, de a 3,5 literes motornál azért képet alkothatunk arról, hogy mennyire szolgálja ez a szervizek érdekeit. Az FX35-re 6000, a Nissan Muranóra 7500 km-t írnak elő, ugyanez az európai Murano esetében 15 ezer km. Persze nem kizárt, hogy picit módosítottak a motoron, de egy biztos, én tízezer km alatt nem engedném le azt a közel hétliternyi olajat a motorból.
Gondolom, még ezzel együtt sem lehet kis gazdasági csoda az FX fenntartása, bár amióta van itthon márkaképviselet, reménykedhet az ember abban, hogy ha nagyon kell, az alkatrész beszerezhető. Hogy kéne-e? Ha tehetném, biztos. Az olcsó luxus paradoxon, vannak dolgok, amelyek azért izgalmasak, mert drágák. Az FX is ilyen.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
