Adatlap Infiniti Fx 45 AWD - 2003
Az Infiniti FX-ről mindenki azt hiszi, hogy valami átpofozott és átcímkézett Nissan Murano, elvégre a fura nevű márka a Nissan gyermeke. Hogy mitől fura a név: angolul kábé úgy fest, mintha nálunk Vegtelen néven akarnának drága kocsikat eladni. De nem baj, az angol nyelv sok mindent elbír. Gondolom, amíg meg nem szokták a vevők, biztos nem volt könnyű eladni a cuccot. Persze mindez nálunk nem számít semmit.
Visszatérve a Murano és az FX viszonyához: sok közük nincs egymáshoz. A Muranót egy elsőkerék-hajtásos platformra építették, keresztmotorral, míg az FX-et egy hátsókerekes-hosszmotoros típuscsalád technikájából faragták. Ugyanabból, amiből a Nissan Skyline/Infiniti G kupé és limuzin, sőt, a 350Z is készült. Ez azért nem rossz, ugye?
Ennek megfelelően az FX sem terepjáró, hanem inkább magas személyautó. Jó magas, amit a gigantikus kerekeinek is köszönhet, nem csak a futómű megemelésének. Fényképről csak azért nem tűnik nagynak, mert azt hisszük, a kerekei akkorák, amekkora kerekeket egy hétköznapi ember szokott látni. Hát ezek nem akkorák: a felni 20-as, a gumi pedig rajta 265/50-es.
Mellesleg jó hosszú, ezen belül is hosszú orrú. Az orrban kell a hely a hosszában beépített, V8-as motornak, igaz, Amerika olcsójánosainak árulták 3,5 literes V6-ossal is, FX35 néven, szimpla hátsókerekes kivitelben. Az aktuális szériában (2008 óta) már a mostani Z 3,7 literes motorja az alap, noha maga az autó nem változott gyökeresen. Ja, és a V8-as már ötliteres, FX50 néven.
Életemben nem ültem még Infinitiben, ezért is örültem, amikor rábukkantunk egy FX-re a Bécsi Autóparknál. Nekem ugyanis tetszik ez a fura bakancsformájú, drabális gép. Tudom, nem terepjáró, de talán pont ezért.
Kicsit furcsa, hogy 2004-es. Nem tűnik réginek, pedig már elmúlt hét – talán csak nem láttuk eleget az utakon. Mindegy, a formája nem túl extravagáns, talán ezért sem avult el, mégis jól megkülönböztethető bármitől. Gondolom, a fő ellenfelei az X5, a Lexus RX és persze a Porsche Cayenne. Igaz, mifelénk a hasonló szuper-SUV-okból – leszámítva a Porschét – nagyon kevés a benzines. Az FX-ből pedig csak benzines létezett, akkoriban még nem volt dízel vagy hibrid. Azóta persze már van, dízel.
Becsapós ám az FX bódéja, mert a kupészerű oldalsó üvegezés íve és az előrenyúló hátsó lámpa átveri a szemet és az agyat. Amúgy belül akkora, mint minden hasonló böhöm jármű, talán egyedül az a különbség, hogy a csomagtartója ritka magasan van – ide már nem lehet jó beemelni pár húszkilós bőröndöt. Hiába, a Nissan eme platformjának óriási hátránya, hogy a soklengőkaros, többnyire alumíniumból épített futómű és annak segédváza iszonyú helyigényű, és még pótkerék is van a csomagtartó alatt. Igaz, maga a csomagtartó így sem kicsi. Valami 700 liter.
Hát még az utastér. Az egyszerűen hatalmas, nincs ezen mit ragozni. Viszont még ez sem tereli el a figyelmet arról, mennyire gyönyörű ez az Infiniti-bőr. Nem tudom, hogy tényleg valódi-e, vagy csak részben az, de a felszíne csodálatos. Nagymamám bejglije jut róla az eszembe, az oldala sült ilyen sárgás-barnás aranyszínűre, hasonló mintával. Fantasztikus. Mindezt rusztikus varrásokkal díszítve, és persze az első üléseken Infiniti-hímzéssel. A 200 ezer km feletti futásteljesítmény ellenére a bőr gyakorlatilag kopásnyomok nélkül vészelte át a használatot, épphogy a vezetőülésen megnyúlt egy hangyányit.
Az utastér sem tűnik egyáltalán lelakottnak, noha a bőrkormány sem tocsog az ápolószer-túladagolástól. Az egyetlen, amin igazán látszik a használat, az a fémbetét. A Nissan ugyanis valóban alumíniumból gyártotta a kardánalagút díszborítását és nem ezüstözött műanyagból, így a ráeső keményebb tárgyak néhány ponton behorpasztották. Lám-lám, a gagyinak is vannak néha előnyei.
Mit tud egy V8? Mit tud a 350Z-futómű? És vajon elmegy húsz liter alatt? Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
