Adatlap Infiniti Fx 45 AWD - 2003
Az Infiniti FX-ről mindenki azt hiszi, hogy valami átpofozott és átcímkézett Nissan Murano, elvégre a fura nevű márka a Nissan gyermeke. Hogy mitől fura a név: angolul kábé úgy fest, mintha nálunk Vegtelen néven akarnának drága kocsikat eladni. De nem baj, az angol nyelv sok mindent elbír. Gondolom, amíg meg nem szokták a vevők, biztos nem volt könnyű eladni a cuccot. Persze mindez nálunk nem számít semmit.
Visszatérve a Murano és az FX viszonyához: sok közük nincs egymáshoz. A Muranót egy elsőkerék-hajtásos platformra építették, keresztmotorral, míg az FX-et egy hátsókerekes-hosszmotoros típuscsalád technikájából faragták. Ugyanabból, amiből a Nissan Skyline/Infiniti G kupé és limuzin, sőt, a 350Z is készült. Ez azért nem rossz, ugye?
Ennek megfelelően az FX sem terepjáró, hanem inkább magas személyautó. Jó magas, amit a gigantikus kerekeinek is köszönhet, nem csak a futómű megemelésének. Fényképről csak azért nem tűnik nagynak, mert azt hisszük, a kerekei akkorák, amekkora kerekeket egy hétköznapi ember szokott látni. Hát ezek nem akkorák: a felni 20-as, a gumi pedig rajta 265/50-es.
Mellesleg jó hosszú, ezen belül is hosszú orrú. Az orrban kell a hely a hosszában beépített, V8-as motornak, igaz, Amerika olcsójánosainak árulták 3,5 literes V6-ossal is, FX35 néven, szimpla hátsókerekes kivitelben. Az aktuális szériában (2008 óta) már a mostani Z 3,7 literes motorja az alap, noha maga az autó nem változott gyökeresen. Ja, és a V8-as már ötliteres, FX50 néven.
Életemben nem ültem még Infinitiben, ezért is örültem, amikor rábukkantunk egy FX-re a Bécsi Autóparknál. Nekem ugyanis tetszik ez a fura bakancsformájú, drabális gép. Tudom, nem terepjáró, de talán pont ezért.
Kicsit furcsa, hogy 2004-es. Nem tűnik réginek, pedig már elmúlt hét – talán csak nem láttuk eleget az utakon. Mindegy, a formája nem túl extravagáns, talán ezért sem avult el, mégis jól megkülönböztethető bármitől. Gondolom, a fő ellenfelei az X5, a Lexus RX és persze a Porsche Cayenne. Igaz, mifelénk a hasonló szuper-SUV-okból – leszámítva a Porschét – nagyon kevés a benzines. Az FX-ből pedig csak benzines létezett, akkoriban még nem volt dízel vagy hibrid. Azóta persze már van, dízel.
Becsapós ám az FX bódéja, mert a kupészerű oldalsó üvegezés íve és az előrenyúló hátsó lámpa átveri a szemet és az agyat. Amúgy belül akkora, mint minden hasonló böhöm jármű, talán egyedül az a különbség, hogy a csomagtartója ritka magasan van – ide már nem lehet jó beemelni pár húszkilós bőröndöt. Hiába, a Nissan eme platformjának óriási hátránya, hogy a soklengőkaros, többnyire alumíniumból épített futómű és annak segédváza iszonyú helyigényű, és még pótkerék is van a csomagtartó alatt. Igaz, maga a csomagtartó így sem kicsi. Valami 700 liter.
Hát még az utastér. Az egyszerűen hatalmas, nincs ezen mit ragozni. Viszont még ez sem tereli el a figyelmet arról, mennyire gyönyörű ez az Infiniti-bőr. Nem tudom, hogy tényleg valódi-e, vagy csak részben az, de a felszíne csodálatos. Nagymamám bejglije jut róla az eszembe, az oldala sült ilyen sárgás-barnás aranyszínűre, hasonló mintával. Fantasztikus. Mindezt rusztikus varrásokkal díszítve, és persze az első üléseken Infiniti-hímzéssel. A 200 ezer km feletti futásteljesítmény ellenére a bőr gyakorlatilag kopásnyomok nélkül vészelte át a használatot, épphogy a vezetőülésen megnyúlt egy hangyányit.
Az utastér sem tűnik egyáltalán lelakottnak, noha a bőrkormány sem tocsog az ápolószer-túladagolástól. Az egyetlen, amin igazán látszik a használat, az a fémbetét. A Nissan ugyanis valóban alumíniumból gyártotta a kardánalagút díszborítását és nem ezüstözött műanyagból, így a ráeső keményebb tárgyak néhány ponton behorpasztották. Lám-lám, a gagyinak is vannak néha előnyei.
Mit tud egy V8? Mit tud a 350Z-futómű? És vajon elmegy húsz liter alatt? Lapozzon!
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
