Kis pénz, nagy autó
Használtteszt: Volkswagen Sharan 1,9 TDI
Ezekről szoktuk lebeszélni az autóhoz nem értő, óvatos, racionális autót keresőket. Öreg, sokat futott dízel, szemmel láthatóan megviselt állapotban. Tesztalanynak viszont ideális: ha ez átmegy kettessel, nagy baj nem lehet a típussal.
Te ezeket az öreg szarokat szereted, mi? – ha nem is ezekkel a szavakkal, de erre utaló mosollyal nyomta a kezembe a Sharan kulcsát a Bécsi Autópark egyik értékesítője. Így van, nem titok, nálam az egymillió feletti kategória már a fény és a pompa territóriuma, sokkal többet nem tartok ésszerűnek autóba ölni, főleg, amióta nincs már a jó kis nullás frankhitel, a szegények megsegítője.
A hatüléses VW pedig pont belefért a hat számjegyű tartományba, talán még a névre írást is bele lehetett volna alkudni. Körbe volt fényezve? Persze. Lelakott volt? Naná. Háromszázezret futott? Meg még tizennégyet. De a hat ülés és a kilencven lovas TDI nagy családok számára nagy ígéret. Válságautó sokgyerekeseknek, mondja az elmélet, nekem viszont erős volt a gyanúm, hogy ilyet nem szabad megvenni. Szét van hullva, utolsókat rúgja, javíttatni anyagi csőd. De hátha tévedek.
Nem voltak bíztatóak az első tétova lépések az autó körül. A csillogó metálkék festés mint a hullámzó óceán, párás első fényszórók, teszkós dísztárcsák. Tudjuk, egymillióért nem szabad csodát várni, és minél kapósabb a típus, annál lefingottabb lesz. A Sharan pedig igen kapós, már csak a hat ülés miatt is. Ez ráadásul TDI, Carat felszereltséggel, digitklímával, beépített gyereküléssel. A szorgalmas apukák fullextrás Bentley-je.
Vagyis örülünk, ha ennyi pénzért egyáltalán beindul. Kulcsot elfordít, röviden izzít, és már jár is a sokat látott egykilences. Nem is lehetne letagadni, olyan kék füst dől belőle. Azért ha már kinéztük, kerülünk vele egyet, be is huppanunk Pistával. Elsőre nem túl gusztusos a műanyagápolóban tocsogó, közepesen elhasznált belső, plusz fogjuk a fejünket a mögöttünk gázadásra kinyíló kék füsttölcsér láttán. De elindul, kanyarodik, megáll, vagyis a fő funkciókat teljesíti.
Te, ebben aztán van hely! - mondja Pista az ismerkedés első idegenkedő percei után. Azonnal otthon érzi magát az ember a behemót Sharan nőstényállat-szerű bögyében. Jópofa a magas üléspozícióból a deréktájig lehúzott ablakokon át nézelődni, és a hasábból minimális forgáccsal faragott formának köszönhetően óriási benne a tér. Ezoterikusok erre azt mondanák, jó a karmája - szerintem egyszerűen a nagy üvegfelületeknek van egyféle felszabadító hatása, főleg a bunkerszerű új autókkal szemben.
Adott alapterületen nehéz lenne a Sharannál jobb helykihasználású autót építeni. Alig 4,6 méter hosszú, amivel rövidebb az aktuális Passatnál, és olyan három üléssor van benne, amilyenről az alig pár centivel rövidebb aktuális Grand C-Maxban csak álmodunk. Na igen, nincs kupészerű tető, vagány motorháztető és formás far: a Sharannál minden a praktikumnak van alárendelve.
Nem tetszik az egy suhintással lecsapott orr? Unalmas a szappantartósan legömbölyített far? Bele kell ülni, azt' menni vele. Begyömöszölni a családot vagy a szörfdeszkát, beizzítani a dízelt és utazni. Erre találták ki, nem csajozásra vagy élményautózásra. Nekem pont bejön a Sharan egyetlen érdekes részlete, a csukaszerű orr, a többit pedig így adta ki a törekvés a maximális beltérre.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
